Crossfit ili teretana – šta da izaberem?

Talas crossfit-a je odavno preplavio i naše područje. Dok teretana i tradicionalno vežbanje nikada nije ni izlazilo iz mode. Bilo da želite da se zategnete ili da povećate tonus mišića, poboljšate kondiciju ili nabacite mišićnu masu – stvar je ukusa šta ćete izabrati, i za koji program se odlučiti: crossfit ili teretana.

Iako crossfit i tradicionalna teretana imaju dosta sličnosti, ipak se razliku bar kad je reč o intenzitetu treninga. Trening u teretani se uglavnom zasniva na sedećem položaju, gde vežbač koristi tegove različitih težina. Sa druge strane, crossfit je više strukturian, u toku jednog treninga koristi se više opreme, i to dosta netipične za standardne teretane – dzakovi peska, kettlebelli, medicinke, traktorska guma, kanapi….

Za i Protiv – Crossfit

shutterstock_296514155

Crossfit podrazumeva veoma intenzivno vežbanje, snagu i brzinu, i to iznova i iznova. Ovaj našin treniranja veoma brzo troši kalorije, ali može biti veoma zamoran. Takođe postoji veći rizik od povrede jer je osnova crossfit-a da se tera telo preko svih granica, dok se vežbe izvode u brojnim položajima tela.

Međutim, benefit crossfit-a je zajednica koja se ne može naći, niti izgraditi u teretani. Program podrazumeva posvećenu grupu vežbača koji podržavaju jedni druge, u najtežim momentima, baš onda kada imate želite da odustanete. Novajlijama je lako da se uklope, i da guraju sebe van granica za koje su verovali da su njihovi maksimumi.

Za i Protiv – Teretana

shutterstock_172228343

Možda najveći benefit tradicionalnog treninga u teretani je što možete da sami odredite tempo. Bilo da se oporavljate od povrede ili tek počinjete da vežbate sa tegovima, imate svu slobodu da počnete sa laganim tegovima. Takođe, možete se odlučiti da ceo program posvetite lakšim tegovima ako želite da definišete mišić bez povećanja obima. Ako baš želite „napumpan“ izgled, to možete da postignete treningom sa velikim težinama, kao i odreženim programom u crossfit-u.

Izaberi svoj put

I jedno i drugo ima svoje opcije i mane. Najbolje je da se dobro preispitate šta vas „vozi“, da trenirate u grupi ili samostalno, da vežbate sa slušalica u ušima na miru, ili da za vas navija horda istomišljenika.

Šta god da izaberete, spakujte opremu, FitPass karticu, flašicu vode i izaberite jedan od objekata iz naše ponude.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *