Saveti za jesenje trčanje i zašto ga volimo

Vežbanje je lek.

To nije samo izreka, to je istina. Naučnici su dokazali da je redovno vežbanje (30 minuta, 5 puta nedeljno) utiče na zdravlje bolje od bilo kojih lekova koje vam doktor može prepisati.

Trčanje vam pomaže u sprečavanju gojaznosti, dijabetesa tip2, bolesti srca, visokog krvnog pritiska, moždanog udara i nekih vrsta kancera. Ono poboljšava kvalitet vašeg emotivnog i psihičkog života, pomoću trčanja čak živite duže!

Pročitajte zašto mi volimo da trčimo i zašto morate da krenete u jesen sa svojim treninzima!

Ništa veliko nikada nije postignuto bez entuzijazma.

Zašto volimo da trčimo:

  1. Pomaže nam da se osećamo zdravo! 
    Svaki put kada završite sa trčanjem, bez obzira na kilometražu koju ste prešli, duboko udahnite i čestitajte sebi – upravo ste uradili nešto za sebe i unapredili svoje zdravlje! Ne postoji bolji način za to od kardiovaskularnog treninga, a trčanje je upravo to!
  2. Omogućava nam duži život! 
    Dokazano je da trčanje sprečava nastanak i razvoj mnogih bolesti, kao što su bolesti srca, kanceri i neurološka oboljenja, čime nam daje mogućnost da živimo duže i zdravije. Divan način da nam se oduži za sav napor koji ulažemo!
  3. Čini da budemo pametniji!
    Vežbanje povećava moždanu aktivnost, ali nova istraživanja pokazuju da se stotine hiljana novih ćelija naprave u sivoj moždanoj masi (deo mozga koji kontroliše učenje i pamćenje) nakon trčanja, i to posle samo nekoliko dana!
  4. Podstiče nas da budemo bolji!
    Kada budete videli čak i najmanje rezultate trčanja, iskusićete divan osećaj da ste postigli nešto. Postali ste brži, jači, prelazite veće razdaljine, a osećaj je sve lepši. Iz dana u dan sve ste više ponosniji na sebe i sve više želite još. Trčanje će vas naučiti kako da pomerate svoje granice i dokazaće vam da možete i da ćete postići sve svoje ciljeve.
  5. Imaće ravan stomak i zategnuto telo!
    Trčanjem sagorevate više kalorija iz masti
    (a ne ugljene hidrate i belančevine) nego bilo kojim drugim vidom kardiovaskularnog vežbanja. Ukoliko želite da smršate i zategnute svoje telo, trčanje je dokazano najbolji izbor za vas!
  6. Najudobnija odeća!
    Jednom kada budete obukli svoju odeću za trčanje – poželećete da je nikada ne skinete! Ljudi koji trče se ne šale kada kažu da bi u njoj išli svuda. Ne postoji ništa udobnije od vaše mekane trenerke i iznošenih patika.
  7. Jedite šta god želite!
    Zdrava ishana je najbitnija stavka u našem životu. Ukoliko trčite redovno, ponekada se možete častiti burgerom ili časom crvenog vina. Bez griže savesti!
  8. Čini nas srećnijim!
    Trčanje nas čini srećnijim. Trku ćete završiti možda umorni, ali nikada tužni.
    Trčanje je odličan način da se oslobodite stresa. Pomoći će vam da lakše prolazite kroz život i svakodnevne obaveze i situacije u koje vas on stavlja. Trčanje oslobađa  endorfin – hormon koji nas čini srećnijim, i to na potpuno prirodan način.
  9. Bolje spavamo!
    Kvalitetan san je od izuzetne važnosti za zdrav život. 

    Redovnim vežbanjem ići ćemo na spavanje ranije, spavati kvalitetnije i budi se odmorniji, osveženiji i puni energije svaki dan.
  10. Metalno smo jači
    Trčanje nije lako, pogotovo ako ste početnik.
    Neće biti u mogućnosti da pravilno dišete, boleće vas svaki mišić i osećaćete se kao da imate dve tone. Nakon nekoliko treninga, telo će početi da se prilagođava i ono što vam se nekada činilo nemoguće postaće nešto štoćete bez imalo truda uraditi. Svaki treningom ćete dokazivati sebi svoju snagu i sposobnost da možete da uradite šta god naumite. 
  11. Otkrivamo naš grad iz potpuno novog ugla!
    Možda ste rođeni i odrasli u mestu u kom se nalazite i mislite da znate svaki deo grada. Niste ni svesni koliko ste pogrešili.
    Trčanje vam omogućava da otkrijete nova mesta i nove čari mesta u kome se nalazite, ili upoznate mesto i grad u kome još niste bili – i to iz najboljeg ugla!
  12. Partneri u trčanju su najbolji!
    Ljudi koji trče se međusobno prepoznaju i jako lako započinju konverzaciju i stiču nova prijateljstva.
    Podelite svoja iskustva ili savete sa nekim poput vas i steknite novog prijatelja za ceo život. Verujte nam, nećete pogrešiti!

 

Jesenje trčanje – izađite napolje

 

  1. Hladnije je – bolje se i lakše trči
    Letnje vrućine su daleko iza nas, svežije vreme i jesenje sunce nas mami da izađemo napolje.
    Studije pokazuju da je temperatura od 12 stepeni najprijatnija za trkače na dužim stazama. To možda može varirati od osobe do osobe, ali je činjenica da je hladnije vreme prijatnije i da bolje utiče na vas i vaše treninge. Obucite se toplo i krenite!
  2. Jesen – sezona trčanja
    Svaka sezona ima svoje čari – u proleće se zaljubljujemo, u leto veselimo i uživamo na godišnjim odmorima u toplijim predelima, zimi se okupljamo sa porodicom i opuštamo uz kamin i dobru knjigu, dok je jesen idealno doba za održavanje trka. Izaberite pravu trku za vas, onu na kojoj ćete najviše uživati ove jeseni!
  3. Prelepo je
    Nemojte odlaziti u zatvorene prostore ili još gore – izbegavati treninge zbog hladnog vremena.
    Izađite i uživajte u lepoti šarenog drveća ili palog lišća, otkrijte nove pejzaže. Neka vam svaki trening bude novi doživljaj i iskustvo!
  4. Sezona toplih supa i kuvanih jela
    Jesen je sezona najukusnijih jela.
    Ima li ičeg lepšeg nego tople, okrepljujuće supe nakon napornog trčanja? Jesen je sezona pita i domaćih poslastica. Motivišite sebe da trčite kako bi se na kraju treninga zasladili bakinom pitom od jabuka. 

Broderick running during the fall in Southern Indiana

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *