5 razloga zašto ne mršavite

Promenili ste dijetu, ali ne gubite kilograme? Vežbate naporno, ali su rezultati jedva vidljivi?

Proverite da li pravite uobičajne greške!

RAZLOG #1 : ENERGETSKI DEFICIT 

Ukoliko postoji hroničan energetski deficit (manje kalorija unesemo nego što potrošimo), vremenom se naš organizam navikava da hranu retko dobija. Rezultat je da nam telo zadržava masti (salo) kao jedan od načina da se zaštiti.

Da lakše shvatite – zamislite da je vaše telo vaša kuća. Ukoliko nemate dovoljno para da platite račune za struju, šta radite? Isključujete grejanje, gasite svetla, pazite na potrošnju. Otprilike i naše telo funkcioniše tako.
Kada ne unosimo dovoljno kalorija, naše telo čuva energiju time što redukuje telesnu temperaturu (usporava metabolizam), smanjuje puls, usporava varenje i funkciju tiroidne žlezde (što rezultira smanjenom energijom).

Ovako se telo brani i omogućava nam da izdržimo duže uz manje hrane. Ovo stanje je često prouzrokovano brojanjem kalorija i raznim dijetama.

RAZLOG #2 : NISTE ZDRAVI 

Nemojte težiti ka gubitku kilograma ukoliko niste zdravi!
Proveriti da li su vaše telo i organi zdravi i nahranjeni i tek kada budete sigurni u to, možete početi sa svojim planom i programom mršavljenja.

Ukoliko želite zdravo da smršate i zategnete svoje telo, budite strpljivi. Prvo se uverite da je vaš organizam dovoljno zdrav da to uradi prirodno, a onda mu pomozite. Nemojte prenagliti sa gubitkom kilograma kako ne bi oslabili imuni sistem ili se razboleli!

Zapamtite da je najzdravije gubiti 0,5-1,5kg nedeljno. U početku to može biti više jer dolazi do izbacivanja vode, ali kako ste bliži cilju kilogrami će se sve sporije topiti. Budite istrajni u ostvarivanju svojih ciljeva!

“Potrebno je da budete zdravi da bi smršali, ne da smšate da bi bili zdravi“

RAZLOG #3 : JEDETE POGREŠNU HRANU 

Ukoliko jedete hranu koju vaš organizam ne može da svari, vi ustvari radite protiv sebe! Ovo je uobičajno kod ljudi koji broje nutritivne vrednosti hrane koju jedu, iako ne obraćaju pažnju kako je njihovo telo prihvata.
Hrana na koju smo alergični ili koju teže varimo bi trebalo izbegavati jer nismo u sposobnosti da absorbujemo nutritivna svojstva koja ona pruža.

Hrana koja nema dovoljno nutritivnih svojstava se teže vari, pogotovo mleko i gluten. Potrebno je ukloniti tu hranu iz vašeg jelovnika, bar dok ne ozdravite ili ne postignete rezultate koje ste planirali. Kasnije je možete vratiti u ishranu, mada nije preporučljivo.

Slušajte svoj organizam – izbegavajte hranu koja vam ne prija!

RAZLOG #4 : IZBACILI STE UGLJENE HIDRATE I/ILI ŠEĆER

Kada ne jedete dovoljno dobrih ugljenih hidrata koji su neophodni za stimulaciju metabolizma i konverziju tiroidnog hormona (T4 u T3) u jetri, mršavljenje se teže odvija. Bez adekvatne zalihe ugljenjih hidrata (glikogena) u jetri, vaše telo neće biti u sposobnosti da obavi dovoljno bitne tiroidne konverzije.

Konzumiranje obroka sa dobro odabranom vrstom ugljenih hidrata je malo poznata tajna za vitku liniju.

U dobre, tj složene ugljenje hidrate spadaju integralne žitarice, pasulj i mahunarke. Oni vam pružaju osećaj sitosti i time vam pomažu da jedete manje, a sagorite više kalorija. Takođe, pomoću njih ćete imati više energije, biti otporniji na stres, čak će vam pomoći da održavate zdrav nivo holesterola. Nemojte ih izbacivati iz jelovnika!

RAZLOG #5 : PREMALO SPAVATE 

Istraživanja pokazuju da žene koje su spavale kraće od 4h su jele 300 kalorija više sledećeg dana!

Ukoliko ne spavamo dovoljno i ako naš organizam nije odmoran, nećemo imati energije i prirodno ćemo posegnuti za kofeinom, veštačkim šećerom ili energetskim pićem. Unećemo dosta nezdravih kalorija, a i dalje nećemo imati energije.

Pokušajte da odredite koliko vam je potrebno sna:
U toku jedne nedelje pokušajte da zaspite 7,5h pre nego što bi trebalo da se probudite. Ukoliko se probudite pre alarma, u redu je ako spavate manje, ali ukoliko budete odlagali alarm, verovatno vam je potrebno 8, možda čak i 9h sna kako bi se probudili osveženi, odmorni i spremni da sagorite kalorije!

Proverite da li i vi imate neki od ovih problema!

Prva stvar koju budete ujutru uradili je – izmerite temperaturu. Ukoliko je ona manje od 36.5 vaša nesposobnost od gubitka kilograma je verovatno povezana sa brojem 1 i/ili brojem 4.

 

shutterstock_265889330

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *