7 zdravih užina za top liniju

Užine i grickalice su na lošem glasu i protivnici svih dijeta – ali ne mora biti tako!
Isplanirajte svoje obroke unapred, a nezdrave grickalice zamenite zdravim užinama i videćete kako lako od neprijatelja postaju vaši najbolji prijatelji i pomoć za istrajnost vaše dijete!

Zdravi među-obroci će vam pomoći da utolite glad do večere, podići će vam energiju, popraviti raspoloženje, čak će vam smanjiti želju za slatkišima i raznim nezdravim grickalicama.

Isprobajte naše savete i olakšajte sebi put do vitke linije i zdravog života!

ZELENI SOK

YhXcTdrProblem: Nedostatak vlakna.
Neophodno je imati 5 obroka dnevno, pa ukoliko niste previše gladni – iskoristite zeleni sok kao svoju užinu. Postarajte se da je sok napravljen više od povrća nego voća kako bi smanjili unos šećera i pospešili regulisanje šećera u krvi.

Rešenje: Ukoliko, ipak, želite više energije, umesto soka napravite zeleni smoothie.

U blender (ne sokovnik) pomešajte lisnato povrće sa komadićima voća (npr. jabuke) i dodajte bademovo mleko ili kokosovu vodu. Ovakvim smutijem unećemo hranljive materije brzo i lako, a zbog pulpe i vlakna ćemo imati više energije i biti siti duže vreme.

ENERGETSKE PLOČICE

Problem: Premalo proteina. Ju3d5L8
Kupovne energetske pločice su pune rafinisanih ugljenih hidrata i šećera, sa malom količinom proteina.
Prevod: Bićete gladni posle 15minuta.

Rešenje: Kupovne energetske pločice zamenite domaćim, u koje ćete, umesto žitarica, dodati voće i orašaste plodove. Možete koristiti i suvo voće, kao i razne začine. Nije ih teško napraviti, a značiće vam mnogo!

PROTEIN ŠEJK

Proteinski-sejkovi-s-belancimaProblem: Isuviše komplikovano i nezdravo!
Kupovni šejkovi su puni veštačkih konzervansa, aditiva, ukusa, šećera, ulja… Neki od njih sadrže čak 4 ogromne kašičice šećera, dok je ženama dnevno preporučeno maksimalno 6. Kada se sve sračuna, nije baš toliko zdravo, zar ne?

Rešenje: Kao i energetske pločice, tako bi i šejkove najbolje bilo praviti kod kuće.
Koristite obrano mleko, kašiku proteinskog praha, voće i kakao prah ili vanilin ekstrakt ukoliko želite da zasladite svoj šejk.

NISKOKALORIČNI SIR

Problem: Količina.pJTAaHU
Parče niskokaloričnog sira je dobra užina – unapred određen unos kalorija (parče sadrži oko 70 kalorija), ima proteina (oko 6 grama), a dobar je izvod i kalcijuma. Problem? Može se konzumirati samo u malim količinama.

Rešenje: Dodajte vašoj užini par namirnica – niskokaloričnih ali obimnijih.
Primer: Jabuka, narandža ili nekoliko šargarepica kako bi napunili stomak i utolili glad do sledećeg obroka.

SVEŽE POVRĆE

5uzGmNIProblem: Ukus.
Ukoliko obožavate grickanje sirovog ili barenog povrća, vi nemate problem.
Ali ako niste ljubitelj sirove hrane, vrlo je verovatno da ćete pored povrća pojesti i nezdravu, visoko-kalorničnu grickalicu iz obližnjeg automata ili prodavnice. Takođe, uz malo kalorija koje sirovo povrće nosi, nećete imati mnogo energije, a samim tim ćete potezati za kofeinom i energetskim pićima.
Koliko god da je zdravo, ukoliko niste ljubitelj – možda ovo i nije najbolji izbor za vas.

Rešenje: Nemojte tako lako odustajati! Sirovo povrće puno je hranljivih materija!
S obzirom na njihovu niskokaloričnu vrednost slobodno možete dodati neki od zdravih priloga – primer: humus. Obogatite ukus svojoj užini zdravim namirnicama.

ČOKOLADNE ŠTANGLICE

Problem: Nedostatak antioksidanata.leCNba3
Verovatno ste čuli da je čokolada dobra za vas. Problem je što su mlečne čokolade, koje uglavnom konzumirate, prepune veštačkog šećera i zaslađivača. Pravog kakaa, koji sadrži antioksidanse, gotovo i da nema!

Rešenje: Crna čokolada!
Ukoliko ne možete bez slatkog i čokolade, zamenite mlečnu čokoladu – crnom!

VOĆNE GRICKALICE

CRmA7G8Problem: Nisu pravo voće.
One mogu biti organske i mogu sadržati veliki postotak voća, ali nisu pravo voće. Nemaju vlakna, a često im je dodato dosta šećera.

Rešenje: Kupujte pravo sušeno voće bez dodatog šećera.
Zdravo je, sadrži vlakna, a i dalje vam pruža osećaj kao da jedete slatkiše. Kvalitetne slatkiše sa jako malo kalorija!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *