Chia Semenke Prednosti Kako se konzumiraju zdravlje Nutritivne vrednosti

Moćno Dejstvo Chia Semenke

Chia Semenke postale su jedne od najpopularnijih namirnica, a zbog mnogobrojnih zdravstvenih prednosti koje pružaju smatraju i „super hranom“. Zbog svog lekovitog dejstva i hranljivih vrednosti, kroz istoriju su bile veoma cenjene što dokazuje i činjenica da su se jedno vreme koristile i kao valuta za plaćanje. 


Chia Semenke se preporučuju svima koji žele da stvore zdrave navike i poboljšaju kvalitet svog života. Ne sadrže šećer, gluten niti okside, ali su bogate antioksidantima, mineralima i prirodnim vlaknima koji postižu efekat brže razgradnje masti u telu, zbog čega se preporučuju svima koji žele da izgube višak kilograma i regulišu telesnu kilažu. Lako se kombinuje sa raznim jelima, daje osećaj sitosti i odlična je zamena za gotovo sve slane grickalice.

Nedavna istraživanja su pokazala da je ovo semenje mnogo bitnije nego što smo mislili. Prednosti chia semenke uključuju i lepši ten, zdraviju kosu, smanjivanje znakova starost, poboljšanje srčanog i probavnog sistema, jače kosti i mišiće… Veruje se da pomaže i prilikom sprečavanja nastanka ili širenja mnogih bolesti, pa čak i u lečenju dijabetesa.

Pročitajte prednosti, nutritivne vrednosti i savete za konzumiranje Chia Semenki.

Chia na jeziku Maja znači „snaga„. Veruje se da su Chia Semenke koristili i asteški ratnici u cilju povećanja energije i izdržljivosti. Navodno, samo jedna kašika ovih semenki im je davala energiju za 24h zbog čega je važila za neizostavnu namirnicu u periodu ratovanja.

Nutritivne Vrednosti

Chia Semenke

Zbog izuzetnog nutritivnog profila chia se preporučuje kao prevencija kod mnogih bolesti današnjice, poput dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i hipertenzije. Najviše se preporučuje i profesionalnim sportistima jer dokazano daje energiju, snagu i pomaže kod izdržljivosti. Takođe, chia semenke „tope kilograme“ tj postižu efekat brže razgradnje masti u telu i daju osećaj sitosti zbog čega se preporučuju i osobama koje žele da redukuju telesnu kilažu.

  • Omega 3 Masne Kiseline: Predstavljaju jedan od najboljih izvora Omege 3 na svetu, jer se čak 1/3 njihovog sastava sastoji od ove masne kiseline.
  • Antioksidanti i Prirodna Vlakna: Chia semenke obiluju antioksidantima i prirodnim vlaknima koji imaju ulogu u regulisanju probavnog takta i izbacivanju štetnih materija – toksina iz organizma.
  • Minerali: Najviše ima mangana, a odmah iza njega su fosfor i kalijum, kao i gvožđe i kalcijum. Skup minerala u ovim semenkama pomoći u rastu i razvoju mišića i kostiju, održavanju i regeneraciji tkiva i održavanju pravilnog rada srca.
  • Vitamini: Chia semenke ne predstavljaju najbolji izvor vitamina, ali sadrže vitamine A, B, D, i E koji će unaprediti vid i izgled kose, noktiju, kože… Takođe će pogodno uticati na zube, mišiće i nervno tkivo.

Prema naučnim istraživanjima, 28 grama chia semena sadrži 138 kalorija, 8 grama masti, 12 grama ugljenih hidrata, 10 grama vlakana i 5 grama proteina. To znači da samo jedna puna kašika dnevno obezbeđuje 18% dnevnih potreba kalcijuma, 27% fosfora, 30% mangana i nešto manju količinu kalijuma, cinka i bakra.

Chia Semenke Kako se Konzumiraju Chia Semenke 
Zbog svog neutralnog ukusa, Chia Semenke možete koristiti kao dodatak mnogim jelima. Najbolje se slažu u kombinaciji sa salatama, u pripremi testa, peciva ili kolača, a samlevene ih možete potopiti u jogurt ili pudinge.

Možete ih jesti za sva tri obroka. Ujutru ih konzumirajte uz šolju jogurta ili kefira, kombinujte sa ovsenim pahuljicama ili muslijem, ili ih dodajte u pripremi hleba i sendviča. Za ručak predstavljaju zdravu alternativu prezli, pa se dobro slažu sa jelima od mesa ili kao dodatak salatama. Večera predstavlja lagani obrok koji se konzumira najmanje 2h pre odlaska u krevet, pa će samlevene chia semenke u kefiru sa voćem predstavljati idealan obrok.

Prednosti Chia Semenke

Zbog brojnih hranljivih vrednosti, naučnici su uspeli da otkriju koje sve prednosti pruža redovno konzumiranje Chia Semenki.

  1. Umanjuje Posledice Starenja 
    Chia Semenke su jedne i od najboljih izvora antioksidanata. Naučno je dokazano da zaustavljaju 70% lančanih reakcija slobodnih radikala, štite i obnavljaju ćelije i sprečavaju od njihovog starenja.
  2. Poboljšava Rad Probavnog Takta
    Samo jedna porcija chia semenki (oko 30 grama) sadrži 11gr vlakana – što je gotovo trećina preporučene dnevne doze za odrasle. Dodavanjem ovih semenki u ishranu na uspešan način ćete regulisati rad probave: smanjiti nadutost i gasove, pokrenuti rad „lenjih creva“, sprečiti nastanak kiseline u želudcu nakon teške ili kisele hrane… Veliki udeo vlakana chia semenkama omogućuje blag i prirodan proces čišćenja creva i apsorbacije hrane.
  3. Poboljšava Rad Srca 
    Sposobnost Chia Semenki da smanji upalu, reguliše holesterol i nizak krvni pritisak pozitivno utiče na zdravlje i rad srčanog sistema. Linolna kiselina (Omega 6) koju sadrže ove semenke pomaže organizmu da apsorbuje vitamine A, D, E i K, dok Omega 3 masne kiseline štite srce kroz smanjivanje krvnog pritiska, lošeg holesterola i sprečavanje upale.
    Upale zgrušavaju krvne sudove i dovode do bolesti srca. Konzumiranjem Chia Semenki sprečićete nastanak i širenje bolesti srčanog sistema.
  4. Sprečava Nastanak Bolesti i Leči od Dijabetesa 
    Naučnici su otkrili da Chia Semenke sadrže alfa-linoleinsku kiselinu i veliki postotak vlakana koji preventivno utiču na nastanak dislipidemije i insulinsku rezistenciju – dva najbitnija faktora koja dovode do dijabetesa.
    Istraživanja su takođe otkrila da Omega 3 uspešno zaustavlja širenje ćelija raka (rak dojke i rak grlića materice), a u nekim slučajevima ih je i uspešno uništila – bez ugrožavanja zdravih ćelija. Iako istraživanja još uvek nisu potpuna, ove informacije mogu pomoći ženama koje se bore sa rakom grlića materice ili dojke.
  5. Podiže Energiju i Ubrzava Metabolizam 
    Dodavanjem Chia Semenki dnevnom jelovniku uspešno ćete ubrzati metabolizam i pomoći prilikom sagorevanja masti. Zahvaljujući velikom procentu vlakana imaćete osećaj sitosti duže vreme i smanjiti potrebu za slatkišima.
  6. Jača Kosti 
    Samo jedna doza Chia Semenki sadrži 18% preporučene dnevne količine kalcijuma. Kalcijum je neophodan za zdravlje i gustinu kostiju. Chia Semenke takože sadrže i mineral Bor – neophodan za apsorbciju kalcijuma, magnezijuma, mangana i fosfora koji zajedno utiču na zdrav rast kostiju i mišića.
  7. Jača Mišiće i Topi Kilograme 
    Chia Semenke predstavljaju i jedan od najboljih izvora proteina, što je samo još jedan razlog svima koji žele da pravilno izgrade mišiće, istope masne naslage i uspostave balans u krvi.
  8. Poboljšava Zdravlje Zuba 
    Uz kalcijum, vitamin A, fosfor i cink, nije ni čudo što su Chia semenke odlične za zdravlje zuba i oralne higijene. Svaki od ovih minerala i vitamina pozitivno utiče na zdravlje i čvrstinu zuba.

Chia Semenke Nuspojave Chia Semenke

Iako nije naučno potvrđeno, veruje se da bi ljudi koji boluju od raka prostate ili imaju urođeni visok rizik od dobijanja tog malignog oboljenja trebalo da izbegavaju veliku količinu Chia semena.

Takođe, konzumiranje chia semenki se ne preporučuje ni osobama koje imaju visoku koncentraciju triglicerida u krvi jer može doći do povećanja nivoa triglicerida u organizmu. Postoji samo jedna vrsta Chia semena koju oni mogu koristiti – Salba semena.

Kao svaku namirnicu, tako i za Chia semenke važi pridržavanje preporučene dnevne količine. Svako preterivanje može dovesti do neželjenih dejstava.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *