Šta je crossfit trening i zašto bi trebalo da ga probate?

CrossFit (krosfit) je disciplina odavno prihvaćena kod nas kao brzorastući trend dobivši epitet treninga koji je među top 3 omiljenih u svetu. Taj isti trening je posledica toga da je na teritoriji Srbije otvoren značajan broj sportskih objekata namenjenih upravo ovoj disciplini. Da li znate šta obuhvata ovaj trening? Želite da svoje slobodno vreme namenjeno vežbanju posvetite baš krosfitu? Ukoliko ste vlasnik FitPass kartice, neće vam teško pasti donošenje odluke o poseti ovih specijalizovanih objekata.

 

Šta je crossfit?

 

Pravo pitanje bi zapravo glasilo – da li ste već na nekom programu ili nivou vežbanja krosfita? Verovatno ste čuli ili poznajete osobu koja je rekla da ide na krosfit. Štaviše, postoji to neko popularno mišljenje da su krosfiteri moderna verzija bodibildera kod kojih nema ograničenja po pitanju godina i fizičke pripremljenosti i kondicije. Ukoliko ste u duši Spartanac ili Spartanka – ovaj trening je idealan za vas. Uspešni, svetski fitnes treneri poput Riča Froninga (Rich Froning) i Kamile Bazinet (Camille LeBlanc Bazinet) su glavni ’’krivci’’ za planetarnu popularnost ovog sporta. Uz krosfit stoji jednačina: crossfit = intenzivno vežbanje. Tačnije, crossfit predstavlja izuzetno intenzivno vežbanje koje uključuje nekoliko različitih treninga. Funkcionalni pokreti koji se izvode se zapravo izvode pod velikim intenzitetom s ciljem da se telo navikne na različite vežbe koje se nadovezuju jedna na drugu sa kratkim pauzama između njih. Zapravo, krosfit će vas učiniti jačim, fit u kratkom vremenskom periodu, toniranim i mišićavim putem različitih tipova treninga. Ti treninzi su kombinacija kardio vežbi, treninga snage, treninga sa opterećenjima, treninga izdržljivosti i gimnastičkih vežbi.

 

 

Uz krosfit stoji jednačina: crossfit = intenzivno vežbanje

U slučaju da više volite trčanje, a uopšte ne volite zgibove i propadanja, kroz krosfit trening ćete naučiti da su ove vežbe neophodne do najboljih rezultata. Ono što je takođe zanimljiva činjenica jeste ta da podizanjem opterećenja na treningu telo reaguje na hormonski način, pa su posledično tome dobro raspoloženje i mentalno stanje na odličnom nivou. Što je najvažnije – imaćete motivaciju da svaki naredni trening pokidate. Kroz krosfit vremenom dobijate snagu u mišićima, poboljšavate izdržljivost, fleksibilnost i koordinaciju. Sledeći put kada budete morali da dižete težak teret kod kuće ili na radnom mestu, nećete imati problem sa tim. Preporučeni broj treninga na nedeljnom nivou jeste od 3 do 5 u istom vremenskom periodu kako biste se navikli na kontinuiranost i pripremili telo na vučenja, cimanja, guranja, privlačenja i skakanja. Za kratko vreme skinućete veliki broj kalorija, što je takođe jedna od prednosti ovog treninga. Takođe, često pitanje koje postavljaju početnici jeste da li moraju biti fizički odlično pripremljeni. Zapravo, mit je da ovom treningu ne mogu prisustvovati vežbači sa lošom kondicijom. Dobra stvar kod krosfita jeste što trenirate u grupi i što je u svakom momentu pored vas iskusan i školovan instruktor koji će vas posavetovati oko intenziteta i broja ponavljanja. Ne brinite ako su drugi fizički pripremljeniji od vas, tek ste na početku i niko ne očekuje da budete savršeni u svakom segmentu treniranja. Lepa stvar kod krosfita jeste postojanje zajednice vežbača. Svi se u grupi podržavaju, bodreći jedni druge, pogotovo kada neka vežba predstavlja veliki bauk.

 

Svaki krosfit trening je sačinjen od takozvanog treninga dana. Taj trening podrazumeva uvek zagrevanje, trening snage (sačinjen od kombinacije zgibova, čučnjeva, sklekova, krugova trčanja, simulacije veslanja, podizanja tegova i trbušnjaka), kao i konkretan trening (workout of the day). Radi motivisanja grupe, na kraju svakog odrađenog treninga koji traje sat vremena, svi vežbači dobijaju informaciju o tome ko je koliko uspeo da uradi zgibova, čučnjeva ili trbušnjaka u zavisnosti od treninga dana. Krosfit (crossfit) oprema obuhvata za vas lično svu onu opremu za trening u kojoj se osećate komotno. Ukoliko želite, možete koristiti štitnike za kolena, a za zgibove i dizanje tegova se preporučuje nošenje specijalnih kožnih rukavica. Na samom treningu – tegovi, bućice, rusko zvono, medicinka, vijače su nešto što se podrazumeva. Ono što se ističe kao nedostatak krosfit treninga jeste mogućnost povreda zbog intenzivnosti vežbanja, međutim, ukoliko pravilno i umereno izvodite vežbe uz praćenje instrukcija trenera, do povreda neće doći. U nastavku vam predstavljamo najposećenije i pozitivno ocenjene sportske objekte u FitPass sistemu koji se primarno bave krosfit treninzima.

 

Crossfit Beograd

 

Srpska prestonica bogata je malim, ali izuzetno kvalitetnim krosfit sportskim centrima. U nastavku pročitajte koje možete posetiti:

 

Hangar Training and Performance Center

 

Jedan od omiljenih i najposećenijih crossfit centara koji nudi bogat sadržaj svim korisnicima, pa i vlasnicima FitPass kartice. U Hangaru se održavaju dve grupe treninga koji su suštinski zasnovani na krosfit disciplini. Tu spadaju bootcamp/wood/hiit trening (intenzivni, intervalni treninzi u kojima savladavate prepreke, radite na svojoj mišićnoj masi, izdržljivosti i kondiciji) i target strength trening (koji podrazumeva rad na određenom mišiću, njegovoj istegljivosti, oblikovanju i zatezanju, a pogodan je za oba pola). Takođe, korisnici FitPass Student kartice u objekat mogu da uđu najkasnije do 15h i tako čekiraju svoju karticu. Vežbajte crossfit učeći od najboljih i najiskusnijih trenera i saznajte zašto je ovo popularna sportska disciplina.

 

CrossFit Prvi Tim

 

Ovaj dorćolski sportski objekat krosfit treninge diže na viši nivoe, jer su formirane dve grupe. Prva grupa je takozvana foundation koja obuhvata početnike koji se nikada nisu bavili sportom, kao i oni koji su u sportu, ali se nikada nisu bavili krosfitom. Program podrazumeva tri treninga nedeljno, na kojem se prvo savladavaju osnovni pokreti i filozofija ove sportske discipline. Druga grupa je takozvana performance grupa koja ipak sve pokrete diže na viši nivo u smislu intenziteta i broja ponavljanja. Izuzetno profesionalni i odlični treneri su vežbačima u svakom momentu na raspolaganju, gde su motivacija i istrajnost glavni elementi tokom treninga. Posetite ih i saznajte zašto se mala zajednica vežbača krije u samom srcu Beograda.

 

Crossfit Novi Sad

 

I srpska Atina poseduje kvalitetne krosfit objekte. Saznajte u nastavku koji su vam na raspolaganju sa vašom FitPass karticom:

 

Baš Čelik Crossfit

 

U srcu Novog Sada nalazi se izuzetno kvalitetan sportski objekat. Zapravo, Baš Čelik je jedini licencirani CF klub u Novom Sadu. U impresivnom vežbačkom prostoru od 300 m2, nalaze se apsolutno svi rekviziti neophodni za intenzivne i manje intenzivne treninge. Zbog dobre lokacije prostora, u lenjem periodu omogućeno je trčanje, kao i izvođenje vežbi na otvorenom (sled pull, farmers walk, tire flip i tako dalje). U okviru samog prostora, postoji i deo za čuvanje najmlađih, kao i kafić sa protein barom gde možete predahnuti. Ukoliko ste se ozbiljno zagrejali za ovu sportsku disciplinu, a živite ili radite u okolini Novog Sada, ovo mesto je pravo za vas.

 

Ako ste odlučili da svoje slobodno vreme posvetite baš krosfit treninzima, znajte da nećete pogrešiti. Svaka odluka je dobra ukoliko se tiče vašeg zdravlja, pogotovo ako ste vlasnik FitPass kartice. Ova sportska disciplina je izuzetno popularna, bez obzira da li ste početnik ili ne. Javite nam utiske ukoliko vam je ovaj tekst rešio određene dileme i nedoumice.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *