Zašto je zovu najsavršenijom dijetom na svetu?

Ukoliko niste na određenom režimu ishrane, da li ste se zapitali šta od namirnica unosite u vaš organizam i da li se na pravi način pridržavate zadatog tempa? Ukoliko znate i svesni ste toga da pravite loše izbore u ishrani, odaberite pravu kombinaciju namirnica. Tu prevashodno mislimo na dijete koji odgovaraju vašem metabolizmu i potrebama, a u skladu sa ciljem koji ste zacrtali po pitanju kilaže i željenog fizičkog izgleda. U nastavku vam predstavljamo jednu od najvše dostupnih dijeta koja se tiče gubljenja kilograma, kombinovanjem vaših omiljenih namirnica. U pitanju je takozvana UN dijeta koja je specifična po mnogo čemu, a najvažnije je to da isključuje duge periode gladovanja.

 

Zašto je zovu najsavršenijom dijetom na svetu?

 

Možda ste čuli za nju (ovo prevashodno mislimo za one koji prvi put čitaju o njoj) ukoliko je neko iz vašeg okruženja imao dodira sa ovom vrstom dijete, a rezultati nisu izostali. UN dijeta, prevedeno sa engleskog jezika unidiet ili ne-dijeta je poslednjih nekoliko godina unazad postala planetarno popularna. Zašto? Naime, UN dijeta je kreirana, odnosno dizajnirana kao podela grupe hrane po danima, odnosno podela hrane kroz četiri dana s ciljem zdravog gubljenja kilograma i ubrzanja metabolizma. Takođe, cilj ovog režima jeste pravilno mršavljenje bez ikakvog gladovanja, a uz to – jedete omiljenu hranu bez obzira na njenu kalorijsku vrednost. Dijeta traje tačno 90 dana, a namirnice se kombinuju u 4 osnovne grupe: proteini, skrob, ugljeni hidrati i vitamini. Sledstveno tome, postoje 4 diferencirana tipa dijete na osnovu ovih namirnica koje se konzumiraju u okviru jednog dana. Kada se završi ciklus od 4 dana, ponovo počinje isti, sve dok se ne završi 90-dnevni period. Ono što je dobro kod ove dijete jeste da će vam se metabolizam znatno ubrzati, a svakako ćete biti zadovoljni novom težinom. Jako je bitno zapamtiti da nazivi dana u UN dijeti ne sugerišu da biste tog dana morali da konzumirate isključivo proteine, skrobne namirnice, ugljene hidrate ili vitamine, već da oni moraju biti većinski zastupljeni u glavnom jelu, a povrće i voće se svakog dana na vašoj trpezi podrazumevaju. Iskustva sa ovom dijetom pokazuju da se strogim pridržavanjem ovog režima ishrane (dakle poštovanjem 90-dnevnog perioda) može izgubiti i do 20 kilograma.

Raspored (pravila) ove dijete izgleda ovako:

#1 Proteinski dan

#2 Skrobni dan

#3 Ugljeno-hidratni dan

#4 Vitaminski (voćni) dan

Kada govorimo o proteinskom danu, on se uvek preporučuje za početak ovog režima ishrane. Pa se, logično, ni redosled dana ne sme menjati. Za doručak preporučuju se dve iste, sezonske voćke (dve pomorandže, dve jabuke, dva kivija…). Izuzetak je samo banana, koju ne smete jesti u paru, već kao pojedinačan obrok. Za ručak se uvek preporučuje neka vrsta mesa (jer je uvek prepuno proteina), mi uvek sugestiramo piletinu, najbolje barenu u kombinaciji sa neograničenom količinom sezonske salate, ali sa ograničenom količinom začina i ulja. Ukoliko smatrate da vam je količinski malo, uvek možete pre glavnog jela pojesti supu, ali bez ikakvih rezanaca ili brašnastih testenina. Isto tako, avokado i jaja su puni proteina, pa kuvana ili pečena cela jaja su uvek dobrodošla. Za večeru uvek se konzumira isti obrok koji je bio za ručak, ali duplo manja porcija.

Skrobni dan kao što sam naziv sugeriše jeste dan kada konzumirate namirnice bogate skrobom. Za doručak se kao i kod proteinskog dana preporučuju dve iste voćke (dve jabuke, dve pomorandže, dve kruške…). Za ručak preporuka jeste kuvano jelo, poput tanjira pirinča, pasulja, graška, sočiva uz neograničenu količinu sezonske salate, ali i izabranih začina. Ukoliko ne možete u potpunosti da izbacite brašno i testeninu, umesto belog hleba, uz glavno jelo pojedite jedno parče integralnog hleba. Što se tiče večere, konzumirajte isto, ali u manjem obimu i bez hleba, naravno.

Treći dan, ugljeno-hidratni dan je možda čak i svima omiljen. Za doručak opet se preporučuje par voćki (dve jabuke, dve pomorandže, dva kivija…). Za ručak uvek možete jesti vama omiljenu skuvanu testeninu (špagete, taljatele ili pečene lazanje), sa omiljenim sosom. Isto tako, ovaj režim ishrane dozvoljava i konzumaciju italijanskog delikatesa – pice. Ukoliko niste ljubitelj ovakve testenine, uvek možete izabrati omiljeno pecivo iz pekare. Večera spada u omiljen obrok ovog dana. Naime, količina slatkiša je neograničena, kao i vašeg omiljenog voća. Samo, kao i za svaki režim ishrane – nemojte preterivati i dovesti sebe u situaciju da se vam bude muka.

Četvrti dan, voćni (vitaminski) dan, podrazumeva konzumaciju voća u svim obrocima. Dakle, za doručak pojedite dve iste voćke, za ručak poveću količinu različitog povrća, dok za večeru se svakako podrazumeva manja količina. Isto tako, voćni dan ne isključuje konzumaciju svežeg povrća, orašaste plodove (maksimalno jedna šaka kikirikija, badema ili drugih sličnih plodova), kao i kompote bez šećera. Bitno je zapamtiti da kada ispoštujete 90 dana dijete, napravite isto toliku pauzu od 90 dana kako bi vam se telo adaptiralo na promenu. Vodite računa da održavate novu kilažu bez nagle promene namirnica u vašoj ishrani.

Stroga preporuka jeste da jednom mesečno, tokom 29-tog, 58-og i 87-og očistite vaš organizam tako što ćete ovim danima piti samo vodu. Ukoliko vaš organizam ne može to da izdrži, nemojte primenjivati ovaj vodeni dan.

Kao i za svaku dijetu, pa i za ovu je neophodna prethodna konsultacija sa vašim lekarom! Nemojte se na svoju ruku izgladnjivati, ukoliko niste sigurni kako će to vaš organizam podneti. Čar ove dijete jeste upravo unos vaših omiljenih proizvoda, počevši od grickalica, preko testenina, do slatkiša, naravno u umerenim količinama. Alkohol i gazirana pića su strogo zabranjena, a sokovi i čajevi dozirano bez dodatog šećera.

 

Koje podela dijeta je ključna?

 

Do sada ste sigurno čuli za gomilu dijeta, čiji se broj iz godine u godinu uvećava. To što neki novi režim ishrane ima privlačno i dopadljivo ime, ne znači da je on dragocen za vaše zdravstveno stanje. Uvek se polazi od one teze da se nikako smeju mešati kalorije i grami. Takođe, u kakvom je stanju vaš organizam, koji gradivni elementi su vam neophodni i kakav je vaš stav po pitanju dijeta – sve to utiče na pravilan izbor namirnica u vašoj ishrani. Najtačnija podela dijeta je na sledeće: high carb (uključuju mnogo ugljenih hidrata, a malo masti), normal carb (dijete koje se najviše preporučuju) i low carb (uključuju mnogo proteina i masti sa različitim modifikacijama). Stoga su vam svakako poznate – Atkinsova, voćna, suva, tečna, vegetarijanska, medicinska, raw i ostale. Bez obzira za koju se odlučite, stoji ono najvažnije – neophodna je konsultacija sa doktorom koji će vas uputiti na najefikasniji režim ishrane.

Šta je keto dijeta i šta bismo morali da znamo o njoj?

 

Sigurno ste u nekom momentu čuli za keto dijetu. Takozvana ketogena dijeta je sve popularnija zbog koncepta koji je dostupan svima. Suština ketogene dijete jeste u minimalnom unosu ugljenih hidrata i što većim unosom zdravih masnoća i proteina. Sa naglaskom na zdravo. Ova i slične dijete su zapravo pogubne za višak kilograma, kao i za očuvanje zdravlja u globalu. Postala je izuzetno popularna jer omogućava brz gubitak viška kilograma i značajno smanjenje šećera u krvi i nivoa insulina. Morate biti svesni činjenice da su vašem organizmu neophodni ugljeni hidrati kao izvor energije. S obzirom na to da ovaj plan ishrane njih maksimalno odnosno apsolutno izbacuje, potrebna je zamena. Ovakva zamena za šećer su upravo zdrave masti i proteini. Kako se vaše telo navikava na značajan unos masnih namirnica, istovremeno je važno konzumirati proteini koji su zaduženi za izgradnju i čuvanje vaših mišića. Zašto spominjemo ovu vrstu dijete? Upravo zbog činjenice da su keto i UN dijeta možda slične, ali suštinski dva različita režima ishrane.

Nikako ne zaboravite da preskakanje bilo kojeg oblika fizičke aktivnosti ne smete sebi dozvoliti! Ukoliko niste preterani ljubitelj teretane, uvek možete izabrati neki od grupnih programa, kao i plivanje, biciklizam ili jednočasovnu šetnju na dnevnom nivou. Zapamtite da rezultati neće doći sami od sebe, već konstantan trud i rad dovode do željenog cilja. Izaberite pravilnu kombinaciju ishrane i vežbi i sigurno ćete biti zadovoljni sobom i donetim odlukama.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *