Novogodišnje fitnes odluke: Kako da ih se redovno pridržavate?

Sigurno vam je poznata situacija u kojoj ste čvrsto rešili da ćete početi sa vežbanjem početkom svake Nove godine i u kojoj vas barem neko vreme drži elan za tim. Međutim, nekako se između svih tih malih i velikih odluka izgubi motivacija. Započnite sopstvenu fitnes revoluciju postavljanjem bazičnog pitanja: ’’Da li vežbate zbog sebe, za sebe ili zbog drugih?’’ Šta je vaš konkretan cilj u vežbanju? Poboljšanje kondicije, oblikovanje tela ili možda gubljenje viška kilograma? Šta god vas guralo napred da ostvarite ono što ste naumili, ne odustajte! Da, biće dana kada će vas loše vreme napolju demotivisati da se pokrenete i da – postojaće dani kada nećete imati volje za bilo kojom aktivnošću, ali to su samo faze. Zato FitPass karticu u ruke i pravac na trening! Postoji nekoliko načina pomoću kojih ćete se redovno pridržavati vaših novogodišnjih fitnes odluka. Pročitajte ih u nastavku teksta.

 

#1 Definišite ciljeve, pa ih ponovo poboljšajte

 

Zapravo, fraza da je sve u definisanju ciljeva i započinjanju je u potpunosti tačna! Samo se pokrenite! Ako ste za 2019. godinu doneli cilj da ćete smršati ili živeti zdravije, šta to tačno znači? Definisan cilj nije takav ukoliko ga niste konkretizovali. Ne samo u fitnesu, već i u svim životnim situacijama i prekretnicama. Na primer, biti zdrav za sve nas može imati različita značenja: nekome to može biti smanjenje ili potpuno izbacivanje kofeina iz upotrebe, slatkiša, belog brašna ili industrijskih proizvoda. Nekome može biti aktivnije vežbanje i kombinacija različitih sportskih disciplina. Ukoliko ste samo definisali cilj, razradite ga na sitne delove i krenite od njih. Često je prva prepreka kod njegovog ostvarenja upravo komplikovanost realizacije, koja ne uključuje motivisanost i želju pojedinca da ga ostvari.

#2 Usporite

 

I to zaista mislimo. Nemojte određivati ponedeljak kao ’’dan D’’ za započinjanje fitnes ciljeva. Umesto toga, preduzimajte manje korake. Nemojte odjednom šokirati svoj organizam ogromnim promenama, već usporite i postepeno radite na sebi. Ukoliko budete sve radili na intenzivan način – pregorećete.

 

#3 Trenirajte zajedno

 

Ništa nije više motivišuće od činjenice da svoje ciljeve ostvarujete sa vama dragim ljudima. Međutim, ovo opet nije tako jednostavno, ukoliko nemate slične ili iste ciljeve. Ako oboje želite da idete na časove pilatesa 2-3x nedeljno – odlično. To važi i za jutarnu šetnju ili trčanje. Ukoliko izgubite ovu zajedničku rutinu, nemojte posustajati i pronađite motivaciju u nekom grupnom programu.

 

#4 Zavolite ili ostavite

 

Ništa se na silu ne može ostvariti. Pa ni ciljevi u vežbanju. Mrzite trčanje? Pronađite neku sportsku aktivnost u kojoj uživate i koja će istovremeno doneti vama značajne rezultate. Fitnes vas kao takav ne ograničava na trčanje na traci u teretani. Aktivnosti poput plivanja, kajakinga, vožnja bicikla su nešto što će vas pokrenuti i okrenuti na neke druge zanimacije. Nemojte odustati – na kraju ćete pronaći nešto što je orijentisano ka fitnesu, a ujedno će vam postati način života.

 

#5 Odbacite novogodišnje odluke

 

Logika stvari govori da bez definisane odluke/rezolucije neće biti promena. Što pomalo i nije tačno. Umesto definisanja odluke, pronađite nameru. Na taj način, više ćete biti usredsređeni za ostvarenjem ciljeva. Na primer, izaberite pojmove poput ’’ravnoteža’’, ’’akcija’’ ili ’’zajednica’’ i zapišite ih. U praksi to znači ovo: bez obzira da li je vaš dan uspešan ili ne, istrajte u određenoj nameri. Ako želite negde da se uklopite, pronađite ravnotežu u svom životu koja će to omogućiti. Ili preduzmite konkretnu akciju i uradite zacrtano. Ili pronađite zajednicu koja će vas razmrdati i pridružite im se u istim ciljevima. Ovo su poput malih odluka, ali obuhvataju i deo vašeg svakodnevnog života.

 

Ne odustajte! I to zaista mislimo. Uvek ćete imati šta da radite na sebi, bez obzira da li je u pitanju fizički, emotivni ili neki drugi aspekt vašeg bića. I znamo da su rezultati rada i truda uvek vidljivi, a zadovoljstvo nemerljivo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *