Loše navike koje usporavaju vaš metabolizam

Pitanje ubrzanja metabolizma i održavanja istog u dobrom stanju je nešto što se danas podrazumeva. Najprostije rečeno, metabolizam predstavlja proces ili brzinu kojom naše telo sagoreva kalorije koje su unete u organizam. Iako je većina ljudi zbunjena činjenicom da naš organizam danonoćno troši kalorije, sa ovom proverenom medicinskom informacijom se slažu eksperti iz domena nutricionizma, sportske kulture i načina života. Ukoliko ste vlasnik/ca personalizovane FitPass kartice, sigurno ste upoznati sa našim partnerima u sklopu FitPass Kluba (FitPass Club) koji će vam pružiti savete u domenu zdrave ishrane i vođenja urednog stila života. Sa druge strane, naučno dokazana činjenica je ta da se metabolizam usporava sa godinama, ali to nije razlog da odustanete, već osnovnim, jednostavnim navikama možete to preduhitriti. U nastavku teksta saznajte koje navike morate izbeći kako biste vaš metabolizam održavali funkcionalnim.

 

#1 Preskakanje doručka

Nikako! Konzumacija doručka je jedna od bazičnih aktivnosti koju morate uraditi nakon što ustanete, jer osim što ćete dobiti neophodnu energiju i hranljive materije tokom dana, konzumacijom hranljivog doručka svom telu dajete signal da ćete biti u pokretu. Pošto se vaš metabolizam usporava tokom spavanja, proces jedenja aktivira metabolizam da tokom dana obavlja svoju bazičnu funkciju i sagori više kalorija.

#2 Nekonzumacija pravilnog doručka…

…što naravno nije isto sa prvom stavkom. Naime, konzumacijom slatke krofne ili kolača nećete popraviti stvar. Umesto toga, ustanite pola sata ranije, pripremite sebi ’’jači’’ doručak, u kombinaciji sa jajima i povrćem, pa će automatski vaš organizam da detektuje hranljive sastojke.

#3 Predugo sedenje

Prelazak iz vaše kancelarijske stolice, do automobila, pa sve do kauča je jedna nezgodna rutina što može ostaviti loše posledice po vaš metabolizam. Naime, sedenje tokom dužeg vremenskog perioda stavlja vaš organizam u režim očuvanja energije, što dovodi do toga da vaš metabolizam pati. Istovremeno se smanjuje sposobnost organizma da reguliše šećer u krvi i razgrađuje masne naslage.

#4 Zanemarivanje treninga snage

Svi znamo da je kardio trening, uključujući vožnju bicikla i nordijsko skijanje odlično za brzo sagorevanje kalorija, ali isto tako svi znamo da na taj način telo pogađa takozvani ’’jo-jo’’ efekat. Kada promenite ploču, odnosno preorijentišete se na treninge snage, vaš metabolizam će instant drugačije reagovati. Naime, trening snage je ključna komponenta metabolizma jer je direktno povezan sa mišićnom masom. Što imate aktivnije mišićno tkivo, to je veća stopa metabolizma. Zato – izaberite omiljeni trening i ne odustajte!

#5 Neuzimanje proteina u dovoljnoj količini

Proteini, kao što je već poznato, hrane vaše mišiće, podstiču sitost i važna su komponenta za održavanje zdrave težine. Čak iako jedete premalo, možda ćete imati problema sa izgradnjom ili održavanjem mišićne mase. Izaberite konkretnu hranu, jedite umereno i zdravo, pa ćete samim tim i uskoro primetiti benefite ovog procesa.

#6 Nedovoljno sna

Jedno loše nespavanje, poremetiće vaše svakodnevne obrasce, a svakako ćete se osećate prazno i tromo. Nebrojene studije su pokazale važnost kvalitetnog sna, a pokušajte da taj broj sati svedete na 8h. Loš san direktno utiče i na usporenost metabolizma, kao i na hormonalnu neravnotežu.

#7 Nedovoljna hidracija

Konzumacija vode je esencijalna za vaše zdravstveno stanje. Naime, naučnici su dokazali da dve čaše vode na dnevnom nivou ubrzavaju vaš metabolizam za 30%. To ne znači da ne smete stati na dve čaše, već tokom celog dana umereno pijte vodu kako biste ostali hidrirani, što će direktno uticati na ubrzanje vašeg metabolizma.

#8 Stres, stres, stres

Zbog povećanog stresa, lučenje kortizola, hormona stresa je i te kako pojačano. Kortizol povećava apetit, želju za hranom, smanjuje motivaciju za vežbanjem i smanjuje kvalitet sna. Ne dozvolite sebi da vam nervoza i negativno razmišljanje utiču na raspoloženje i svakodnevne životne obrasce.

 

 

Napomena:


FitPass ne garantuje bilo kakve rezultate, potrebno je konsultovati doktora, ličnog trenera ili drugo stručno lice u vezi bilo kojeg zdravstvenog pitanja ili nedoumice. Takođe, napominjemo da ukoliko vežbe ne izvodite pravilno, postoji mogućnost povreda ili neželjenih upala. Stoga, radite ih pravilno i postepeno.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *