Razlozi zašto se šetnja kao aktivnost uvek preporučuje

U kom sportu, odnosno sportskoj disciplini se najbolje osećate dok vežbate? Bolje pitanje – da li ste uopšte fizički aktivni? Ukoliko ste čvrsto rešili da u svoju svakodnevnu rutinu ubacite i vreme za rekreaciju, ne libite se da u velikom izboru od 60 disciplina u našem sistemu, izaberete baš onu u kojoj se dobro osećate. Za razliku od drugih disciplina, hodanje odnosno šetnja kao takva je jednostavna fizička aktivnost koja zahteva samo motivaciju, disciplinu i dobre patike. Možete šetati bilo kada, bilo gde i to je odlična kardio vežba. Osim toga, šetnja vas može naterati da provodite više vremena u prirodi, na taj način smanjujete nivo stresa (to jest nivo kortizola, a povećava se vaše dobro raspoloženje (nivo endorfina u vašem organizmu).

 

Međutim, šetnja ima svoje odlične benefite koje ćemo vam objasniti u nastavku:

 

#1 Pokreće vas

Ništa nije gore od besciljnog sedenja, pogotovo ukoliko imate slobodnog vremena za fizičku aktivnost. Svetska zdravstvena organizacija je od skoro preporučila da tokom nedelje izdvojite 150 minuta za fizičku aktivnost. To znači da u tih 7 dana 2.5h šetate. Što zaista nije mnogo. Štaviše, iskoristite to vreme na pametan način – idite do omijenog šoping centra, do prodavnice ili se prošetajte po parku. Ništa ne može zameniti taj dobar osećaj posle hodanja.

#2 Smanjuje stopu smrtnosti

Jedna zanimljiva studija koja je obuhvatila više od 50.000 šetača u Velikoj Britaniji pokazala je da šetači koji su hodali u prosečnom ili bržem ritmu, imali su 20% manje šansi za smrtnost od svih vrsta bolesti (rizik od kardiovaskularnih bolesti je smanjen za 24%).

 

 

#3 Manja mogućnost od povreda

U poređenju sa trčanjem (koja je dinamičnija aktivnost), tokom hodanja je manja mogućnost za povredama. Istraživanja su pokazala je skoro 50% manji rizik od nepredviđenih tegoba ukoliko redovno i pažljivo šetate. Pogotovo ako ste u društvu sa vama omiljenim osobama.

#4 Benefiti od šetanja su brojni

Pa skoro kao benefiti od trčanja. Šetnja umerenim intenzitetom, i to do 30 minuta dnevno, smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, smanjuje visok holesterol, dijabetes i visok krvni pritisak. Pritom, odlično se osećate, a ujedno ste i pokrenuli celo telo.

#5 Doprinosi vašoj kreativnosti

Ma koliko na momente zvučalo paradoksalno, šetnja zaista doprinosi kreativnom razmišljanju. Naime, naučnici sa Univerziteta Stanford su dokazali da dok hodate, u zavisnosti od okruženja, dobijate ideje koje svakako možete dalje iskoristiti u svom privatnom i poslovnom životu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *