Devet ideja za zimski smuti

I ne – smuti nije rezervisan samo za leto i tropske vrućine, već se ovaj vitaminski napitak može konzumirati tokom cele godine, pogotovo kada niske temperature i virusi neminovno vode do neugodnih prehlada. Najbitnije je uspostaviti balans između sastojaka koje unosite putem hrane i redovne fizičke aktivnosti. Smutiji predstavljaju brz, lak i odličan način za unos vitamina pre ili nakon treninga. Ali, vodite računa, ako preterate sa konzumacijom smutija, oni mogu postati kalorijske bombe. Zato je uvek dobra ideja da obratite pažnju na količinu koju unosite i da dodate suplemente (proteine) za sitost i još bolji efekat napitka.

Da bi vaš smuti bio što hranljiviji, u nastavku teksta vam predlažemo sledeće sastojke, koji će ojačati vaš imunitet i fizičke performanse. Probajte, svakako ćete spojiti korisno i zdravo u jednom napitku:

 

#1 Boranija

Da, dobro ste pročitali. Samo jedna šoljica dnevno popravlja vašu krvnu sliku, jača kosti i doprinosi boljoj cirkulaciji. Ova mahunarka konzumira se na celoj planeti, pa je njena upotreba postala svakodnevna i u raznim oblicima. Jedan od njih jeste i smuti. Obarite je, sitno iseckajte, dodajte malo vode ili mleka i uživajte u ukusu. Možda će vam na početku biti odbojno, ali postepeno ćete se navići na ovu novinu.

 

 

 

#2 Cvekla

Ovo povrće je zaista vitaminska bomba. Konzumira se tokom cele godine, najviše je bogata vitaminom C, gvožđem i nitratima, supstancama koje omogućavaju bolju cirkulaciju i poboljšavaju sportske performanse. Ekstra savet za dodavanje ove namirnice u smuti jeste kupovina polugotove cvekle kako biste eliminisali predugu pripremu. Garantujemo da će vam se ukus instant svideti.

 

#3 Kefir

Većina ljudi nije preterani ljubitelj ovog proizvoda, međutim, zbog svojih probiotičkih svojstava, izuzetno je zdrav i preporučljiv u svakodnevnoj ishrani. Kako bi imao što efikasnije dejstvo u smutiju, slobodno dodajte nehlađeni ili nezaslađeni kefir kako biste smanjili sadržaj šećera u napitku. Vremenom ćete ovu poslasticu obožavati!

 

#4 Karfiol

Verovatno ne biste pretpostavili da ovo povrće može biti neizostavni deo smuti napitka. Naime, medicinska istraživanja su pokazala njegova fenomenalna lekovita svojstva, pogotovo u lečenju malignih i kardiovaskularnih oboljenja. Zato iskoristite njegove prednosti i uključite ga u svakodnevnu ishranu, nećete zažaliti.

 

#5 Sos od susama

Zvuči neobično? Zapravo i nije kada se informišete o lekovitim sastojcima susama. Sos ili pasta od ove žitarice se još naziva i tahini, namaz koji dokazano čisti vaše telo od toksina, a takođe ga neki smatraju i najzdravijim slatkišom na svetu. Prilično je jednostavan za pravljenje, a samo je potrebno da ga uključite u napitke i ubrzo ćete se navići na njegov ukus.

 

#6 Ovseno mleko

Napitak koji je manje-više zastupljen u našim kuhinjama, ali nedovoljno se zna o njegovim svojstvima. Naime, ono se može vrlo jednostavno napraviti, a sve što vam je potrebno jesu 100 grama ovsenih pahuljica, 2-3 dl mlake vode, i sačekajte da nabubri. Sve dobro nekoliko puta izmiksajte i dobićete mleko divnog ukusa koje možete dodati u smuti zajedno sa odabranim voćem. Probajte i javite nam utiske!

 

#7 Seme konoplje

Ove semenke zapravo imaju više proteina i manje ugljenih hidrata od čia i lanenih semenki. Seme konoplje ima sjajan ukus u kombinaciji sa orašastim plodovima i voćem. Zato – nemojte ga preskakati u smuti napicima.

 

 

#8 Kurkuma

Ovaj aromatičan začin je odavno prepoznatljiv, pogotovo njegova antibakterijska i antiupalna dejstva. Konkretno u smutijima, koristite svežu kurkumu, a čest ukus koji se preporučuje jeste onaj koji uključuje tropske voćke – mango, ananas ili pomorandže.

 

 

#9 Avokado

Da – on se ne preskače u današnjim jelovnicima, bez obzira da li je reč o slanoj ili slatkoj poslastici. Pa tako, uvek ga možete iskoristiti u smuti napicima, u kombinaciji sa voćem, povrćem i aromatičnim začinima. Verujemo da ćete uživati u ovom ukusu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *