Malim promenama do značajnih rezultata u vežbanju

Ukoliko želite da napravite velike promene u svom životu, napravite male ciljeve. Na prvi pogled izgledaju zastrašujuće i teško ostvarivi. Pogotovo ako govorimo o segmentu fitnesa i zdravog života. Ako želite da vam bude lakše, razdvojite promene po prioritetu i krenite korak po korak. Ukoliko ste vlasnik/ca personalizovane FitPass kartice, verujemo da ste izabrali pravo rešenje po pitanju sportskog objekta koji vam odgovara po pitanju svih aspekata.

U nastavku teksta, saznajte koje promene možete napraviti po pitanju vašeg zdravstvenog stanja, a koje će značajno uticati na vaše navike. Korak po korak, videćete da ovi trikovi zaista vrede truda:

 

#1 Naučite po jedan recept svakog meseca

 

Možda na prvo čitanje zvuči čudno, ali je ipak smisleno. Sa 12 recepata mesečno, usvojićete novu naviku i veštinu koja se direktno tiče vašeg zdravlja.

 

 

 

 

#2 Koristite stepenice umesto lifta

Tokom 365 dana godišnje, dokazano gubite skoro 13.500 kalorija. Fantastična brojka koja ide u prilog vašem zdravlju. Iskoristite to!

#3 Prebacite se na čistu, crnu kafu

I to bez ikakavih dodataka i mleka. Na taj način, skoro 100 kalorija biste uneli sa ovim penastim dodacima.

#4 Sklonite telefon od vašeg jastuka

Ovako se svakako izlažete bespotrebnom zračenju. Odvikavanje od telefona (makar dok spavate) je izuzetno zdrava navika. Probajte.

#5 Istežite se svakog jutra…

Probudićete se u potpunosti. Dobar je osećaj kada vaše telo pripremate za predstojeći dan.

#6 …to se odnosi i na stajanje

Pogotovo ako ste na radnom mestu preko 8h. Preporučujemo vam da na svakih sat vremena stojite po 5 minuta kako biste se istegli i izbegli moguća kasnija iščašenja i povrede.

#7 Ne zaobilazite trening snage

Na nedeljnom nivou, makar 2 treninga snage su neophodna kako biste vaš koštani i mišićni sistem održavali u snazi i kondiciji. Nemojte zapostavljati ovaj segment vežbanja.

#8 Merite vaše porcije

I to zaista mislimo. Neka vam doručak bude najobilniji, a večera najmanje obilna. Najčešća greška koju ljudi prave jeste što dopunjuju tanjir, a da prethodna porcija nije pojedena. Ne činite to, već pametno merite porcije.

#9 Neka vam doručak bude najzdraviji

Što ne znači da ostali obroci moraju biti ekstremno kalorični. Doručak mora biti izbalansiran proteinima, koji će vam dati energiju za predstojeći radni dan.

 

#10 Recite ’’ne’’ sokovima

 

Bilo kojoj vrsti. Oni obiluju najvećim procentom šećera, a u najmanjem procentu sadrže vitamine i hranljive materije iz voća. Umesto toga, pijte vodu ili blago mineralnu vodu. Ubrzo ćete izbaciti ovu naviku.

 

 

 

#11 Brojite vaše korake

Cilj: 10.000 koraka svakog dana. Ukoliko mislite da je mnogo, zaista nije. Ako vam je privlačnija druga brojka – 5km dnevno. Nemojte odustajati, benefite jedne umerene šetnje ćete primetiti uskoro.

#12 Pijte vodu čim ustanete

Pre nego što se dohvatite kafe ili čaja – čaša vode sa limunom ili medom će učiniti čuda za vaš mozak i kompletnu hidraciju organizma.

#13 Rutina u spavanju je izuzetno bitna

Do 8h sna je idealno za vas. To se pogotovo odnosi na činjenicu da ležete i budite se u približno isto vreme. Još jedno bitno pravilo – nikakvo veštačko svetlo pred san (telefon, laptop, televizor).

#14 Izaberite voće za desert

Najbolje sezonsko. Na taj način ćete postepeno eliminisati slatkiše iz svakodnevnog jelovnika. Iskombinujte 2-3 vrste voćki, bez dodavanja šećera i drugih dodataka. I što je najvažnije – uživajte.

#15 Prijavite se za lokalnu trku

Uvek će se u vašem mestu održavati trke bilo da su one humanitarnog ili nekog sličnog karaktera. Pogotovo sa dolaskom lepog vremena. Ne budite lenji i uvrstite ovu sjajnu naviku u vašu rutinu.

#16 Meditirajte 10 minuta svakog dana

Osim što uspešno smiruje vaš um i dobra je za koncentraciju, meditacija vas odlično sprema za predstojeće stresne situacije i pomaže vam da neke odluke donesete na pravi način. Ujutru ili uveče potrudite se da izdvojite 10 minuta svog vremena za ovu relaksirajuću aktivnost.

#17 Fizička aktivnost je must svakog dana

Svetska zdravstvena organizacija je preporučila da na nedeljnom nivou izdvojite 150 minuta za umerenu fizičku aktivnost, odnosno skoro 3h nedeljno. Da li ćete šetati, voziti bicikl ili posećivati teretanu – bitno je da se pokrenete i uvrstite ovu naviku u vaše životne obrasce.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *