Dnevna šetnja: Benefiti i razlozi njenog praktikovanja

Da li imate već svoju, uspostavljenu vežbalačku rutinu? Koliko ste joj posvećeni? Ukoliko već niste, toplo vam preporučujemo da šetnju kao takvu uključite u vaš svakodnevni raspored. Pogotovo ako sa kritičnim regijama već kuburite već duži vremenski period. Sigurni smo da znate da 30-minutna šetnja može pružiti brojne pogodnosti za vaše celokupno zdravlje.

Bez obzira da li ste novi u pešačenju ili već iskusno praktikujete šetnju, u nastavku teksta vam navodimo neke od najvažnijih benefita ove aktivnosti:

 

#1 Poboljšava vaše raspoloženje

 

Ponekad je potrebno samo malo da izađete napolje i udahnete svež vazduh, pre svega da biste se osećali bolje. Nedavne studije su pokazale da redovna, dnevna šetnja može poboljšati vaše raspoloženje, čak i kad vas očekuju teški poslovni i privatni izazovi. Na taj način, značajno smanjujete depresiju i potrebu za lekovima. Pogotovo s ciljem da šetnja postane obavezna rutina u vašem rasporedu.

 

#2 Povećava gustinu kostiju

 

Kako starite, smanjuje se gustina kostiju, a svaka povreda tada deluje ozbiljnije po vaše zdravlje. Radi suzbijanja efekata starenja, studije su pokazale da hodanje može poboljšati gustinu kostiju i zaustaviti gubitak koštane mase koja je često povezana sa osteoporozom. Štaviše, 40-minutno dnevno hodanje može povećati mobilnost kukova i ostalih, bitnih delova tela.

#3 Smanjuje krvni pritisak

 

Hodanje ima pozitivne efekte na zdravlje vašeg kardiovaskularnog sistema. Konstantna rutina hodanja može da pomogne u snižavanju krvnog pritiska i sprečavanju bolesti srca. Čak iako već imate određene srčane tegobe, hodanje ih svakako olakšava.

#4 Ubrzava metabolizam

 

Usporeni metabolizam je u većini slučajeva loš po vaše zdravlje. Neko ima sreće po pitanju genetike i nema probleme sa ovim procesom. Kako biste preokrenuli faktore u vašu korist, uvrstite šetnju u vašu rutinu. Pa makar to podrazumevalo 30 minuta umerene šetnje svakog dana.

#5 Pomaže u oporavku od manjih ili većih povreda

 

Čak iako ste “u treningu“, odnosno ne padaju vam teško aktivnosti visokog intenziteta, vašem telu je u nekom momentu potrebno vreme za odmor i oporavak. S obzirom na to da je šetnja aktivnost umerenog intenziteta koja pojačava cirkulaciju i povećava broj otkucaja srca, ona je ujedno idealna za oporavak. Pomaže u smanjenju bola u zglobovima, leđima i mišićima.

 

#6 Smanjuje nivo stresa

 

Vežbanje, odnosno sveukupno fizička aktivnost je način kako da svoj um i trenutne probleme ostavite po strani. Kada na pijedestal stavite sve ono što je pozitivno u vašem životu, a manje se fokusirate na negativno, sve u međuvremenu dođe na svoje, a šetnja svakako pomaže u tome.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *