Imate stalan osećaj gladi? Uspostavite kontrolu nad njom na nekoliko načina

Jedan od neprijatnijih osećaja jeste upravo stalan osećaj gladi koji se kao i druge svakodnevne potrebe (popust zevanja ili kupanja) javljaju učestalo. Zapravo, medicinski stručnjaci ističu činjenicu da je glad jedan od ključnih bioloških signala. Kako bi se ova stavka razumela, neophodno je da se shvate komponente nervog sistema. Autonomni nervni sistem, se naime, sastoji od simpatičkog i parasimpatičkog nervnog sistema. Ovaj prvi se aktivira kada se desi neka opasnost i priprema telo na prirodnu reakciju, dok je drugi segment aktivan kada je organizam u stanju mirovanja. Da bi ova dva nervna sistema bila u balansu, vaše telo ne bi trebalo da bude u stanju gladi. Kada je sve uravnoteženo, ne postoji konstantan osećaj gladi, štaviše, mnogi ljudi se osećaju bolje (i svakako manje nervozno) kada češće jedu manje porcije.

Međutim, ako ste kontantno gladni i ne osećate se dobro zbog toga, postoji mogućnost da je to zbog sledećih razloga:

 

#1 Ne unosite dovoljno proteina i vlakana u svoju ishranu

 

I ptice na grani znaju da su vam neophodni svi raspoloživi makronutrijenti u ishrani (proteini, ugljeni hidrati i masti), kao i da sve ove kalorije nemaju isti uticaj na sitost. Dok su ugljeni hidrati odlični za obezbeđivanje energije, proteini, masti i vlakna su važni za održavanje te energije. Američke studije su pokazale da su grickalice sa visokim sadržajem proteina dovele do smanjenja gladi. Generalno se smatra da su namirnice bogate proteinima i vlaknima najefikasnije u stvaranju sitosti. Konzumirajte ih pametno.

 

#2 Ne jedete dovoljno

 

Zapitajte se kada ste poslednji put imali sva tri obroka u jednom danu. I da li su bili u dovoljnoj meri zdravi i preporučeni za vas. Bilo da ste u procesu gubitka viška kilograma, imate brz metabolizam ili ste pak veoma aktivni, čak i pored tih razloga možete biti stalno gladni jer ne jedete dovoljno. Kada ste zaista gladni, telo vam signalizira da mu je potrebna energija kako bi funkcionisalo. Glad se istovremeno može manifestovati kroz umor, gubitak koncentracije, vrtoglavicu ili stalno razmišljanje o hrani. Ukoliko ne možete sami, konsultujte se sa nutricionistom koji će vam sastaviti kvalitetan plan ishrane.

 

#3 Ne možete da imate obrok ’’na miru’’

 

Ovo je vrlo čest razlog zašto imate osećaj da ste konstantno gladni. Čak i kada imate prenatrpan raspored, velika je verovatnoća da ćete jesti dok se krećete, vozite ili koristite telefona. U velikoj studiji u kojoj su učestvovale dve grupe ispitanika, ona grupa koja je imala smetnje prilikom konzumacije hrane, izjavili su da im je zbog toga smanjena želja da završe započeti obrok. Usmerenost ka hrani može vam pomoći da sami sebe iskontrolišete po pitanju zasićenosti, ali i po pitanju smanjenja potrebe za prejedanjem.

 

#4 Ne spavate u dovoljnoj meri

 

Spavanje kao takvo igra značajnu ulogu u regulaciji hormona, što može doprineti povećanom ili smanjenom osećaju gladi. Kratak san je u direktnoj relaciji sa povišenim nivoom grelina, hormonom koji stimuliše apetit i smanjenim nivoom leptina, hormonom sitosti. To znači da kada ste neispavani i konstantno umorni, verovatno ćete osećati pojačanu glad. Fokusirajte se na stvaranje zdravih navika po pitanju spavanja, uključujući i izbegavanja alkohola i obilnih večera. To podrazumeva i stavljanje na stranu elektronskih uređaja koji značajno utiču na kvalitet sna.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *