Kakve veze ima menopauza sa gubljenjem težine?

Menopauza ni za jednu ženu nije lak period. Kao takva, ona može doneti brojne neugodnosti na koje pripadnice lepšeg pola nisu navikle, a uključuju i česte promene raspoloženja, nesanicu, noćno znojenje, takozvane valunge, depresiju, umor – ali jedna od najfrustrirajućih jeste promena telesne težine, pogotovo u delu stomaka.

Ovaj problem je toliko rasprostranjen, da se u medicinskim krugovima ustalio pojam menopot. Ovaj prošireni deo trbuha može da se pojavi čak i kada imate izbalansirane životne obrasce – umerenu, zdravu ishranu i redovan raspored vežbi. Nekim ženama je ovo prirodna pojava zbog genetike, ali se i ovo može rešiti uz dobru disciplinu putem treninga i obroka. Postoje načini kako da stanete na put ovoj neugodnosti, a njih možete pročitati u nastavku:

 

Zašto dobijate na težini tokom i nakon menopauze?

 

Menopauza je neizbežan prirodni process, koji se javlja kod žena u dobi između 47 i 55 godina i prouzrokuje je gubitak estrogena. Kada uđete u ovaj proces, vaše telo je sklonije da skuplja masnoću, pogotovo oko abdomena, a često se gubi i mišićna masa. Rezultat toga jeste višak kilograma u predelu trbuha. Kada vaši jajnici prestanu da proizvode estrogen, vaše telo ga traži na drugom mestu, a jedino mesto na kojem ono skladišti masnoću kako bi povećalo nivo estrogena je upravo u stomaku. Povećan obim vašeg struka i te kako može biti neugodan, pogotovo što ovo povećava rizik od kardiovaskularnih i metaboličkih bolesti.

S obzirom na to da mišić sagoreva više kalorija nego masti, to prouzrokuje usporavanje metabolizma. Čak iako jedete istu količinu hrane, to neće uticati na brže trošenje kalorija. Kako nastavljate da gubite na mišićnoj masi (pogotovo ako ne radite treninge snage), problem se može pogošati, što dovodi do bržeg gojenja nego inače.

 

#1 Treninzi snage zlata vredni

 

Tokom prvih nekoliko godina nakon menopauze, gustina kostiju se proređuje, što povećava rizik od osteoporoze. Iako je bilo koja vrsta vežbi odlična za vaš kardiovaskularni sistem, pokazalo se da trening snage pomaže u sprečavanju gubitka gustine kostiju i održavanju koštane mase, čak i kod onih koji imaju osteoporozu. Zbog toga je trening snage neizbežan u vašoj svakodnevnoj rutini, pogotovo zbog činjenice da će vam simptomi menopauze lakše pasti, a istovremeno ćete smanjiti bolove u kukovima, a penjanje uz stepenice će vam biti omiljena aktivnost. Ukoliko niste sigurni kojim vežbama bi trebalo da se posvetite, uvek možete dobiti savet od nadležnih instruktora u fitnes centru koji će shodno vašoj kondiciji i cilju odrediti najbolji program.

 

#2 San je izuzetno važan

 

I ovo je stavka koja je bitna za svaki segment vašeg zdravlja. Pored toga što se inače fokusirate na vežbanje i ishranu, od vitalnog je značaja i razmisliti o tome koliko je san krucijalan za vaše ne samo fizičko, već i emotivno stanje tokom menopauze. Čim ste neispavani, vaše telo će se buniti i tako povećati nivo kortizola, hormona stresa koji je jedan od odgovornih za skladištenje masnoća u stomaku. Brojne zdravstvene organizacije ističu činjenično stanje da se mnoge žene bore sa nesanicom tokom menopauze i da baš zbog toga ne traže pomoć sa strane.

 

#3 Potražite pomoć

 

I nemojte se stideti toga. Bez obzira da li se osećate dobro ili pak usporen gubitak težine pridodajete spisku simptoma menopauze, obavezno se konsultujte sa vašim lekarom. Obavljajte redovne preglede i procenite da li se takva nadustost pripisuje menopauzi ili nekom drugom zdravstvenom problemu. Vaš lekar uvek može da vam predloži i ispitivanje rada štitne žlezde. Ne dozvolite da vam ovaj period života bude tragičan, već ga iskoristite na način koji će poboljšati vaše zdravstveno stane u celini.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *