Nesanica: Koji su njeni najveći okidači?

Kako se borite sa nesanicom? Nažalost, nju izaziva niz različitih faktora i za sve važi isto: neprijatni su i nose sa sobom određene posledice. Bez obzira da li patite od anksioznosti, alergija ili hroničnog oblika nesanice, gubitak sna može ozbiljno da vas izbaci iz igre – bilo da veći deo dana provodite na poslu ili van njega. Ukoliko ste vlasnik/ca personalizovane FitPass kartice, sigurno ste upoznati sa benefitima FitPass Kluba u okviru kojeg imate specijalne pogodnosti kod naših partnera, a u vezi su sa medicinskim uslugama i savetima iz oblasti nutricionizma.

U nastavku teksta saznajte najčešće okidače nespavanja i kako ih preduprediti:

 

#1 Anksioznost i depresija

 

Ovo je prvi razlog zašto se često budite tokom noći ili ne možete da zaspite. I anksioznost i depresija su sve češća stanja kod ljudi svih generacija i momenat “teške kugle u stomaku“ je svima prepoznatljiv. Čim ugasite sveta i legnete, mozak počinje intenzivno da radi. Prvo rešenje jeste da poradite na uzroku nesanice. To jeste malo teži proces, ali sigurno će dati rezultate. Pokušajte da čitate i smanjite broj otkucaja srca, jer ovaj proces takođe može da pomogne.

 

#2 Svi elektronski uređaji

 

…moraju biti ugašeni. Postoji razlog zašto medicinski stručnjaci savetuju da isključite sve uređaje pre spavanja. Dokazano je da plavo svetlo sa telefona remeti vaš ciklus sna. Pokušajte da ostavite svu elektroniku sa strane pre samog spavanja. Umesto toga, čitajte dobru knjigu ili neko drugo štampano izdanje.

 

#3 Vaša spavaća soba

 

…bi trebalo u potpunosti da bude utočište za spavanje. Uložite u kvalitetan krevet i dušek. Posle svelosti, zvukovi i mirisi imaju veliki uticaj na vašu sposobnost da se odmorite. Kako biste rešili problem sa zvukom, koristite za početak čepiće za uši. Istraživanja takođe pokazuju da čaj ili kapi od lavande relaksiraju vaše telo i dodatno ga opuštaju pre spavanja.

 

#4 Režim ishrane

 

Bez obzira da li ste ili ne na nekom određenom režimu ishrane, izbegavajte pre spavanja pikantnu hranu i obroke sa mnogo masnoće ili šećera, jer će zasigurno povećati broj otkucaja srca i uzrokovati probleme sa stomakom koji će vas držati budnima tokom noći. Isto tako, izbegavajte kafu pre spavanja.

 

#5 Vaš raspored spavanja

 

Konstantnost u ovom procesu je jako bitna. Dosledne sate spavanja bez ikakvih prekida je lako postići ukoliko se držite vremena i isplaniranog rasporeda. Pokušajte da održavate taj prosek od sedam do osam sati. Možda će u početku biti teško, ali uz malo discipline ćete se navići.

 

#6 Alergije

 

Poznata je činjenica da alergije u zatvorenom prostoru uzrokuju gušenje i zadihanost, a sve to vodi ka hrkanju. To svakako utiče i na pomerećaje spavanja i vašeg partnera. Investirajte u kvalitetan pročišćivač vazduha i redovno čistite sobu od prašine. Ako je problem hronične prirode, posavetujte se sa lekarom o terapiji.

 

 

Više detalja o uzrocima ovog već sada rasprostranjenog problema, pogledajte u nastavku:

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *