Namirnice za koje ste mislili da goje, zapravo imaju suprotan efekat po vaše zdravlje! Saznajte koje su to!

Gubitak viška kilograma ne mora uvek da se vezuje za lišavanje omiljenih namirnica. Uspešno i održivo gubljenje dosadnog viška upravo se odnosi na činjenicu da svoj fokus stavite na kvalitet hrane, a ne na količinu. Mnoge namirnice za koje mislite da su zabranjene u vašoj ishrani zapravo vam mogu pomoći u procesu mršavljenja.

U nastavku teksta saznajte koje su to atipična (i vaša omiljena) jela i namirnice koje su ipak vaš saveznik:

 

#1 Mleko

 

Mleko sa sobom nosi značajne benefite po vaše zdravlje. I to je opštepoznata činjenica. Nedavna američka studija je pokazala da više od 18.000 žena koje su konzumirale mlečne proizvode sa većim udelom masti i mleka imale manji rizik od prekomerne težine. Isto to istraživanje je pokazalo suprotnu aktivnost: kada ljudi smanjuju konzumaciju masti u svojoj ishrani, automatski imaju tendenciju da mast zamene sa šećerom i rafinisanim ugljenim hidratima, pa je efekat na celokupno zdravlje utoliko gori.

Zaključak: jedite raznovrsne mlečne proizvode i manje brinite o tome koliko masti sadrže. Ograničite konzumaciju sladoleda i kupite običan jogurt bez dodatnih šećera.

 

#2 Puter od kikirikija

 

Možda zvuči čudno na prvo čitanje, ali kikiriki puter predstavlja zdrav izvor masnoća (jer sadrži više nezasićenih od zasićenih masti). Isto tako, sadrži velike količine minerala i vitamina. Iako u sebi ima složene ugljene hidrate, oni se lako vare i daju energiju. Zbog toga je idealan za konzumaciju u vidu užine ili doručka. Mogu ga jesti dijabetičari, takođe. Častite se umereno, i uživajte u ovoj poslastici.

 

#3 Pasta

 

Ne treba da vas grize savest – testenina (ukoliko je u umerenim količinama) može da doprinese kvalitetnijem mršavljenju. Šta to znači? To znači da ona sadrži manje ugljenih hidrata nego što to ima hleb. Pogotovo ako omiljenoj testenini dodate sezonsko povrće i maslinovo ulje.

 

 

#4 Jaja

 

Bogata proteinima, zdravim mastima, esencijalnim vitaminima i mineralima, jaju su odličan izbor jer su niskokalorična. Zbog ove činjenice nema razloga da ne uživate u celom jajetu – i u žumancetu i u belancetu. Doprinose gubljenju viška kilograma jer predstavljaju zdraviji izbor od složenih ugljenih hidrata.

 

#5 Piletina

 

 

Piletina ili ćuretina predstavljaju odličan izbor za bilo koji režim ishrane, jer ovo meso sadrži pre svega proteine, a potom i dva važna minerala – gvožđe i cink koji jačaju vaš imunitet. Kako biste izbegli proces prženja, barena piletina je savršena za letnji ručak u kombinaciji sa sezonskom salatom.

 

 

#6 Crveno vino

 

Kada je u pitaju gubitak viška kilograma, ograničavanje tečnih kalorija može biti ključ uspeha. Međutim, to ne znači da morate sebe lišavati ovog malog zadovoljstva. Istraživanja su pokazala da crveno vino nosi određene benefite – sastojke zvani polifenoli koji ubrzavaju metabolizam i sprečavaju gojaznost. Čak iako alkoholna pića nužno ne pomažu u mršavljenju, pomažu nam da se opustimo, a crveno vino doprinosi zdravlju vašeg srca. Naravno, sve dok je umereno.

 

#7 Kafa

 

Ovaj omiljeni jutarnji napitak je i te kako blagotvoran. Stimuliše vaš mozak, nervni sistem i sadrži antioksidante koji vam mogu pomoći u suzbijanju apetita i određenog oblika dijabetesa. Štaviše, studije su pokazale da jedna šoljica kafe dnevno smanjuje rizik od srčanih oboljenja. Ali, vodite računa: konzumacija kafe (na zdrav način) podrazumeva da istoj ne dodajete šećer, šlag i ostale kalorijske poslastice.

 

#8 Crna čokolada

 

Jedna štanglica vaše omiljene crne čokolade automatski suzbija želju za ostalim šećerom. Kada ste pod stresom, raste nivo hormona stresa – kortizol, što dovodi do povećanja apetita. Zbog specifičnih flavonoida u ovoj vrsti čokolade – oni kao takvi smanjuju nivo holesterola, šećera u krvi i visok krvni pritisak. Važi isti savet – konzumirajte omiljenu poslasticu, ali umereno.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *