Da li često osećate glad, umor ili oboje? Postoje rešenja za ovo stanje!

…koje je i te kako poznato svima. Sigurno su vam poznate situacije u kojima u toku poslepodnevnih sati osećate veliku želju za slatkišima ili nakon napornog treninga isto toliko veliku glad. Takvo stanje može dovesti do prejedanja i beskrajno duge bitke sa kilogramima, gde vam energija i osećaj sitosti varijaju. Upravo to dovodi do toga da vas često uhvati umor koji vas usporava i čini demotivisanim.

 

U nastavku pročitajte koji su to razlozi zbog kojih često imate osećaj gladi u sugestije kako da to preduhitrite:

 

#1 Preskakanje doručka

 

I ovo je možda čak i najveća greška u vašoj ishrani. Doručak je esencijalan obrok koji vam daje neophodnu energiju i makronutrijente za dalje funkcionisanje. Ukoliko ne doručkujete, automatski će vam se kasnije organizam pobuniti jer nema goriva koje će ga pokretati tokom dana. Ako niste navikli da doručkujete, naviknite se. Uvek možete izdvojiti pola sata za ovu naviku, telo će vam biti zahvalno.

 

#2 Neuravnotežen doručak

 

Ovo je već druga krajnost koja za sobom vuče određene posledice. Mnoge uobičajene jutarnje namirnice su bogate ugljenim hidratima: žitarice, palačinke, voće i ostale. One su možda odlične za povećanje energije pre nekog inenzivnijeg treninga, ali ukoliko se odmah nakon doručka uputite pravo u kancelariju, verovatno će vam do sredine dana opasti energija. Balansirani obrok koji sadrži proteine dovodi do proizvodenje hormona leptin koji deluje na smanjenje apetita i kontrolu težine i nivoa energije. Primeri uravnoteženog doručka su recimo kajgana, voće, punomasni grčki jogurt ili tost od integralnog brašna sa avokadom.

 

#3 Nekvalitetan trening

 

Sportisti koji preskaču trening ili u toku istog ne troše svoju energiju na pravi način, spadaju u grupu onih koji će svoje vežbanje nesvesno učiniti nekvalitetnim. Pre svega, jer ćete sebe dovesti u ogroman kalorijski deficit koji može doprineti prekomernoj sklonosti za prejedanjem. Jedan od saveta koji možete primeniti jeste da pre samog treninga unesete dovoljno visoko energetskih namirnica, a da nakon istog svoje telo okrepite proteinskim jelima. Jedan od trikova koji se preporučuje jeste konzumacija čokoladnog mleka nakon vežbanja, koje sadrži dovoljnu količinu proteina za obnovu vaših mišića.

 

#4 Izgladnjivanje

 

Ovim procesom nećete apsolutno ništa postići, osim što ćete organizam dovesti do te mere da on neće imati energije za najprostije aktivnosti. Ukoliko niste dovoljno disciplinovani, pokušajte da ne pravite velike pauze između ručka i večere. Jer kada postoji velika praznina, to dovodi do povećanog apetita i to baš za večeru kada se dešava velika neumerenost u konzumaciji namirnica. Napišite plan od 5 obroka koji pored tri glavna uključuje i užine koje će vam utoliti glad za lošim ugljenim hidratima.

Ukoliko i pored ovoga ne uspevate da kontrolišete glad i pospanost, konsultujte nutricionistu koji će vas na pravi način usmeriti na brigu o sebi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *