Spavanje sa alergijom: načini kako da olakšate ovu neugodnost

Sezonske alergije mogu biti i te kako neprijatne. U zavisnosti od okoline u kojoj živite, radite ili jednostavno u njoj boravite – ove zdravstvene neugodnosti mogu trajati čak i do oktobra. Ako spadate u grupu ljudi koji svake godine pate od alergija, to može uticati na mnoge aspekte vaše svakodnevice, a najviše na san. Upravo nedostatak kvalitetnog sna (sa naglaskom na kvalitetnog) ozbiljno narušava vaše napore da živite zdravim načinom života. To prevashodno utiče na usporavanje metabolizma, disbalans hormona, kao i na nivo apetita.

Kako biste poboljšali kvalitet sna, prvo je neophodno da utvrdite uzročnike alergije. Dlake kućnih ljubimaca, polen i grinje su najčešći okidači neprijatnih simptoma, a koji uključuju hrkanje, teško disanje, kašalj, isprekidan san u intervalima (apneja), disanje kroz usta.

Svakako da je uzimanje propisane terapije i konsultacija sa lekarom pravi korak u borbi sa alergijama, ali evo nekoliko proverenih predloga kako da sebi olakšate san sa upornom alergijom:

 

#1 Promena rutine u vežbanju

 

Šta to znači? Ako su vaše alergije sezonske, verovatno ih nešto izvan vaše kuće izaziva. Pogotovo ako vežbate u prirodi. Treniranje u zatvorenom prostoru može svakako da smanji izlaganje polenu, međutim, ukoliko se odlučite da se znojite na otvorenom, skupite kosu ili nosite šešir da zadržite polen od nje. Nakon treninga, sklonite odeću iz vaše spavaće sobe i obavezno se okupajte kako biste što pre izbegli unošenje alergena u prostor u kojem boravite ili spavate.

 

 

#2 Opremite vaš krevet na pravi način

 

Grinje iz prevashodno kućne prašine su uobičajeni alergeni kojima smo najviše izloženi noću. Ove mikroskopski sitne životinje se skrivaju u vašim krevetima, jastucima i posteljini i najčešće preživljavaju zahvaljujući ostacima mrtve kože koju naše telo neprekidno odbacuje. Jastuci se po pravilu menjaju na svakih godinu dana, jer nakon dve godine upotrebe, trećina težine jastuka se sastoji od prljavštine i mrtve kože, a to je idealna sredina za grinje (pogotovo što se one najviše razvijaju u uslovima vlage, odnosno tokom leta). Usisavanje podova i tepiha na nedeljnom nivou je podrazumevajuće.

 

#3 Fokusirajte se na kvalitet vazduha

 

Prečišćivači vazduha mogu biti odlično rešenje za ovakvu situaciju. Oni uklanjaju mikroskopski sitne čestice iz vazduha, uključujući polen, prljavštinu od kućnih ljubimaca i ostale alergene. Spavanje sa otvorenim prozorima u vrelim letnjim noćima jeste samo privremeno rešenje, ali ono što se podrazumeva (a što se često zaboravlja) jeste obavezno provetravanje svih prostorija čim ustanete iz očiglednih razloga. Nemojte ovu sitnicu zaboravljati.

 

#4 Probajte sa ispiranjem pre samog spavanja

 

Ovde prevashodno mislimo na ispiranje nosa kombinacijom destilovane vode i soli čime se vrši pročišćavanje od alergena. I veoma znači. Bitno je zapamtiti da ne koristite vodu sa česme – odnosno koja nije prokuvana i dezinfikovana.

 

 

 

#5 Pokušajte da promenite navike vašeg kućnog ljubimca

 

 

Ma koliko tužno zvučalo, vašem kućnom ljubimcu nije mesto u vašem krevetu. Čak iako niste alergični na njega, a i jedan deo dana provode vreme napolju, mogu da unesu alergene kao što je polen u vaš krevet. Da ne spominjemo činjenicu da veliki broj ljudi ni ne zna da je alergično na dlaku životinja sve dok se to ne utvrdi putem alergo testova. Preduhitrite ovu mogućnost i mislite na svoje zdravlje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *