Bol u kolenu: Neprijatna boljka za koju postoji lek

Umerena šetnja ili ova aktivnost uopšte je dobra za vaše celokupno zdravstveno stanje, a svakako su i njeni benefiti nemerljivi. Međutim, sigurno ste se u nekom momentu ili kraćem periodu susreli sa bolom u kolenima koji može biti neprijatan, oštar i – neočekivan. Rešenje svakako postoji. Bez obzira da li želite da sprečite povrede ili samo da naučite kako da se nosite sa ukočenošću i bolovima, u nastavku možete saznati kako da se postepeno izborite sa ovom neprijatnošću:

 

#1 Vreme je za novu obuću

 

Obuća (patike) koju su specijalno dizajnirane za hodanje zahtevaju određenu fleksibilnost i kvalitetnu unutrašnjost kako bi se omogućio pravi zagažaj. Odabirom takve obuće sebi olakšavate momenat udobnosti i dinamiku u menjanju patika u određenom vremenskom periodu. Kada ćete promeniti obuću zavisi od velikog broja faktora, uključujući vašu težinu, dnevno pređenu kilometražu i da li ih menjate sa nekim drugim parom. Ukoliko se ne opterećujete pređenom daljinom, planirajte da kupujete nove patike na svakih 6-7 meseci (pod uslovom da svakodnevno šetate).

 

#2 Na kakvim terenima se krećete?

 

Pločnici i trotoari su svakako najdostupnije površine kada se krećete, pogotovo ako se nalaze oko vašeg doma. Kad god možete, izaberite atipična mesta za šetnju, bilo da je to lokalni park, golf i slični tereni, kao planinarske staze – oni su odlična opcija za očuvanje kolena. Ukoliko se borite sa bolom u kolenu, izbegavajte naporne rute i staze.

 

#3 Radite na vašoj formi

 

 

Ovo svakako podrazumeva redovnu fizičku aktivnost i korišćenje više grupa mišića i manje opterećenje tetiva koje su podložne prekomernim povredama. Ukoliko u svoju dnevnu rutinu uključite nekoliko jednostavnih vežbi, pa čak i jednosatnu vožnju biciklom ili umerenu šetnju, svakako će to doprineti zdravlju vaših kolena.

 

#4 Izbegavajte dugo sedenje na jednom mestu

 

 

Često ustajanje i hodanje je izuzetno važno da se suprotstave negativnim efektima dugotrajnog sedenja, a i tako sprečavate da se zglobovi stegnu. Ustanite, uradite par kratkih vežbi, poput čučnjeva koji će vam pomoći da se tečnost oko kolena ’’rastrese’’ i da se umanji upala od dužeg sedenja.

 

 

#5 Važnost treninga snage

 

Da li ste znali da od jačine vašeg kvadricepsa zavisi koliko će koleno isto toliko bit jako? Da biste osigurali da vaše koleno ostane u liniji sa kukom i stopalom, možda bi trebalo da usvojite rutinu treninga snage koja je fokusirana na izgradnju kvadricepsa. Barem počnite sa nekoliko čučnjeva nedeljno, sigurno će vam dobro učiniti.

 

#6 Održavajte zdravu težinu

 

Što vam je veća telesna masa, više opterećenja stavljate na vaša kolena. Ako šetnju ili brzo hodanje koristite kao način za mršavljenje, ali još niste dostigli ciljanu težinu, razmislite o tome da promenite način ishrane i uključite trening snage. Tako podižete performanse na viši nivo, poboljšavate izdržljivost i smanjujete verovatnoću za povredama.

 

#7 Oporavak je uvek na ceni

 

Pravilan oporavak između treninga je važan kako biste omogućili vašim mišićima i tetivama da izgrade snagu. Ključno je jesti hranu koja vam daje snagu i sastojke za kvalitetan oporavak. On takođe podrazumeva istezanje, hidriranje i spavanje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *