Preporuka ishrane na osnovu krvne grupe

Svesni smo činjenice da se pred vama nalazi šarenolik izbor onoga što smete da jedete i ono u čemu manje ili više uživate, ali se opet svrstava u hranu. Pitanje je šta je sve od toga zdravo i preporučeno od strane lekara i ostale medicinske zajednice? Ukoliko vas muče veći ili manji zdravstveni problemi, zapitajte se da li je vreme da nešto konkretno promenite. Ako ste trenutno, u ovom momentu na granici da odaberete određen režim ishrane, jedan koji se često preporučuje jeste dijeta na osnovu krvne grupe koja kao što sam naziv implicira, sugeriše izbor hrane upravo na osnovu vaše krvne grupe. Sigurno ste kao vlasnik/ca personalizovane FitPass kartice upoznati i sa benefitima našeg FitPass kluba (FitPass club) u okviru kojeg vam na raspolaganju stoje usluge naših partnera iz domena zdrave ishrane i pravilnog izbora namirnica. Pročitajte u nastavku sve činjenice o ovoj temi.

 

Šta je jako bitno da znate?

 

Svi u manjoj ili većoj meri znate da postoje četiri krvne grupe: A, B, AB i 0. Baš zbog toga što su različite u svakom aspektu, tako se diferenciraju i po načinu nastanka. Zanimljiva činjenica je ta da je najstarija krvna grupa upravo nulta (0), koja se pojavila istovremeno i sa pojavom revolucije i prvog lanca ishrane. Potom, dolazi do pojave krvne grupe A kako su se odnosi u proizvodnji ustalili, a uskoro je prati i pojava krvne grupe B koja nastaje nastankom novih kontinenata. Na kraju – kombinovana krvna grupa AB je najmlađa, a i deo je najmanjeg procenta ukupnog stanovništva na zemlji (5%). Ljudi koji su imali iskustva sa ovom dijetom, tvrde da su nakon nje očistili svoj organizam od otrovnih materija, a da su ujedno svoju liniju doveli do savršenstva. Pogotovo što ovde važi činjenica: ’’Kaži mi svoju krvnu grupu i ja ću ti reći da li se hraniš ili truješ.’’ Ovo implicira da je hrana na osnovu vaše krvne grupe zapravo u najvećem broju slučajeva pokazatelj da li ste zdravi ili ne.

 

Ako se odlučite za ovaj režim ishrane…

 

osnovni korak jeste odlazak kod lekara. Nikako, ali nikako nemojte otpočinjati ovaj režim ishrane na svoju ruku. Ukoliko već znate svoju krvnu grupu, vaš doktor će vam preporučiti striktnu ishranu na osnovu nje. Nemojte praviti izuzetke van nje, niti praviti velika odstupanja. Pridržavajte se saveta, a rezultati neće izostati.

 

Ishrana za krvnu grupu ’’0’’

 

Za ove osobe striktno se preporučuje konstantna fizička aktivnost i proteinska ishrana, odnosno preporučuje se svakodnevna ishrana bazirana na mesu u svim oblicima, povrće poput spanaća, krompira, praziluka i crvene paprike. Sa druge strane, njima se ne preporučuje mleko i mlečni proizvodi, kao ni žitarice, a tu takođe spadaju i pečurke i bobičasto voće (kupine, maline, jagode i pomorandže). Ono što osobe sa ovom krvnom grupom karakteriše jeste brz metabolizam i dobar imuni i probavni sistem.

Ishrana za krvnu grupu ’’A’’

 

Za osobe sa ovom krvnom grupom savetuje se ishrana koja je u suprotnosti sa nultom krvnom grupom. Naime, za njih je karakteristična vegetarijanska ishrana, a jedino meso koje se preporučuje jeste meso ribe. Osim toga, njima se preporučuje ishrana i bazirana na belom pasulju, sojinim proizvodima, tofu siru, ražanom i pirinčanom brašnu, đumbiru, belom luku, kajsijama, limunu, trešnjama i zelenom čaju. Sa druge strane, njima se ne preporučuju žitarice, bilo koja vrsta mesa (osim ribe koju smo već prethodno spomenuli), pečurke, paradajz, banane, pomorandže, žestoka pića i alkohol uopšte.

 

Ishrana za krvnu grupu ’’B’’

 

Za osobe sa ovom krvnom grupom savetuje se ishrana bazirana na mesu i mlečnim proizvodima jer ovi ljudi imaju odlične organe za varenje, pa zbog toga na raspolaganju imaju veliki izbor namirnica među kojima su i pasulj, žitarice, većina vrsti mesa, brokoli, krompir, paradajz, kupus, paprika, grožđe, ananas, kao i svi zdravi napici poput čajeva. Sa druge strane, ograničava im se upotreba slanine, pogotovo piletine, svinjetina, sladoled, kukuruzno brašno, crni pasulj, sočivo, kao i žestoka pića.

 

Ishrana za krvnu grupu ’’AB’’

 

Za osobe sa ovom krvnom grupom savetuje se mešovita ishrana. Ono što se zapravo preporučuje jeste upravo većina vrsti mesa, sočivo, pirinač, mladi sir, pavlaka, jogurt, cvekla, brokoli, krastavac, paškanat, trešnje, ananas, šljive, čaj od kamilice, zeleni čaj i kafa. Sa druge strane, ograničava im se upotreba putera, sladoleda, svinjetine, piletine, banane, pomorandže, žestokih pića i crnog čaja. Ova populacija ima dobar imuni sistem, pa su zbog toga ’’prikupile’’ dobre strane A i B krvnih grupa.

 

I, na kraju – šta je to univerzalna dijeta prilagođena svakom tipu osobe?

 

Mnogobrojni saveti, planovi ishrane i treninga, svakakvi trikovi, sve su to neizostavni delovi svakog režima ishrane. Šta ste postizali primenjivanjem istih? Pored dijete zasnovane na osnovu vaše krvne grupe, svakako je odavno poznata i univerzalni režim ishrane ili takozvana ‘’dijeta za svakoga’’.

Večiti jo-jo efekat je postao glavni neprijatelj svih dijeta, jer nakon uloženog truda i rada, odricanja i žrtvovanja, izgubljeni kilogrami se vrate. Neretko se vrati i koji kilogram preko. Frustrirajuće, zar ne? Začaran krug iz kojeg ne vidite konkretno rešenje. Lako je isplanirati jelovnik za svaki dan i odrediti hranu koju ćete jesti u okviru trajanja dijete. Ali šta se dešava kada završite sa njom? Ukoliko želite da zadržite stečenu kilažu morate da nastavite da se hranite zdravo.

Predstavljamo vam “dijetu za svakoga”. Ona zapravo i nije “dijeta” u klasičnom smislu jer ne zahteva nikakvo odricanje ili striktan režim ishrane, već vas “samo” uči da se hranite i živite zdravo.

  • Jedite na svaka 3-4 sata
    Stabilno snabdevanje hranom čini vas punim energije tokom čitavog dana i ubrzava vaš metabolizam. Uzimajte manje obroke kako bi izbegli preterani unos kalorija odjednom.
  • Uvek doručkujte
    Aktivirajte vaš metabolizam čim ustanete i time ćete regulisati nivo šećera u krvi. Zaustavite potrebu za slatkišima pre nego što je i počela!
  • Što više sveže i sirove hrane
    Konzumiranje svežeg, sirovog voća i povrća je najbolji način da unesete sve hranljive materije koje one pružaju. Možda niste znali da svakom termičkom obradom gubite veliki deo njihovih nutritivnih vrednosti? Jedite ih sveže i birajte što šarenije.
  • Birajte protein iz različitih izvora
    Životinjski proizvodi sadrže visok nivo zasićenih masti. Malo mesa je u redu, ali često konzumiranje u velikim količinama može ozbiljno da našteti vašem srcu.
    Uzimanjem proteina iz izvora poput nemasnih mlečnih proizvoda ili orašastih plodovaćete dobiti istu količinu proteina, ali sa zdravim, nezasićenim mastima koje su zapravo dobre za vaše srce i sveukupno zdravlje.
  • Izaberite prave  žitarice
    Neophodno je unositi ugljene hidrate, pogotovo na početku dana, ali se pobrinite da unosite neobrađena, cela zrna. Obrađivanjem žitarica gubite ono najbolje iz njih – vlakna, vitamine i minerale. Izaberite hleb i testenine koji su napravljeni od celog zrna žitarica, kao i integralni pirinač.
  • Izbegavajte šećer
    Šećer je najveći neprijatelj vašeg tela. Ne samo da je glavni krivac vaše prekomerne telesne težine, već iz vašeg tela izvlači sve korisne materije. Ne sadrži ni jedan vitamin niti mineral, ali uzrokuje gubitak hroma, kalcijuma, fosfora i gvožđa. Takođe će poremetiti nivo šećera u krvi, a sve češće dovodi i do dijabetesa.
    Izbegavajte ga u potpunosti ili kao alternativu iskoristite prirodni šećer koga najviše ima u voću.
  • Ne zaboravite tečnosti
    Unosite puno vode u toku dana kako biste istopili masti, poboljšali energiju, hidrirali se i smanjili osećaj gladi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *