Upala mišića i kako je najbrže izlečiti

Upala mišića je česta pojava nakon treninga ili neke intenzivnije fizičke aktivnosti. To je dobar znak da ste pokrenuli mišić treningom i da je ono što ste radili bilo pravilno. Prava upala počinje nakon 24h od treninga, naravno može i ranije da se desi da osetite bol, pogotovo ako niste duže vremena bili fizički aktivni. Svaki intenzivan mišićni rad dovodi do stvaranja i nakupljanja mlečne kiseline, koja obezbeđuje hranu za tkivo i pomaže u iskorišćavanju ugljenih hidrata. To se manifestuje u upalu mišića, i pored bola osećate zategnutost i krutost mišića.

Kada se bavimo nekom fizičkom aktivnošću na koju nismo navikli, dolazi do mikrooštećenja unutar vlakana mišića. To je najbolji opis šta se dešava u mišićima kada osećate i imate upalu mišića. To je česta pojava kod ljudi koji tek počinju sa nekom fizičkom aktivnošću, ili su pravili dužu pauzu od treninga. Čak i oni koji redovno treniraju, malim promenama u treningu – povećanjem težina ili intenziteta treninga osećaju upale nakon toga. Ali takvi sportisti su navikli na upale i brzo ih prevazilaze, ili ih nemaju uopšte.

Ako se dešava da su vam upale toliko jake da morate nekako da smanjite bol, uvek je pitanje da li popiti neki lek kao što je andol, aspirin ili neki prirodni lek. Analgetici nisu toliko preporučljivi jer usporavaju oporavak mišića. Vi prestajete da osećate bol, i to je veliko olakšanje, ali zaustavljanjem oporavka mišića dobijate kontraefekat. Tako da su prirodni lekovi dosta preporučljiviji.

U prirodne lekove od namirnica spadaju đumbir, lubenica, trešnje, papaja, ananas, orah, riblje ulje… Osim hrane pomažu i vitamini kao što su magnezijum, vitamin C, vitamin D, melatonin. Ono što još može pomoći su hladne obloge, ili mazanje sportskih krema sa efektom hlađenja, što ublažava bol i ubrzava oporavak.

Da biste sprečili pojavu velikih upala mišića i zaštitili sebe od neželjenih povreda, zagrevajte se pre treninga kako biste pripremili mišiće na fizičku aktivnost. Osim toga, bitno je da nakon završetka treninga odradite istezanje, jer tako trening završavate postepeno i smanjujete mogućnost povreda i velikih upala. Ako uvodite nove vežbe, uvodite ih tako što ćete postepeno povećavati intenzitet i težine sa kojim radite. Takođe su bitni ishrana, unos vode i san za oporavak mišića.

Umerena upala mišića prestavlja stimulans za rast mišića i povećanje snage. Vaši mišići vremenom počinju da se navikavaju na redovan trening i vežbe koje radite, pa samim tim ćete imati manje upale i njihov intenzitet će se vremenom postepeno smanjivati.


Tekst je autorski i kreiran od strane naših brend ambasadora Marka Spasojevića i Višnje Pešić.

Za više detalja i pitanja, možete ih zapratiti na Instagram profilima:

Marko Spasojević: marko_spasojevic

Višnja Pešić: visnja_pesic

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *