Treneri savetuju: Dobre navike počinju od malih promena

Dobra organizacija je pola obavljenog posla, pogotovo u fitnes svetu. Naša brend ambasadorka, Višnja Pešić, fitnes instruktorka u sportskim objektima u Šapcu i Novom Sadu godinama unazad razume značaj navika koje se svakodnevno uče i primenjuju u fitnes svetu. Za nju su osnova zdravog života balans, posvećenost i organizovanost. Organizacija je ključ svega. Kako biste krenuli dobrim putem za početak je dovoljno da organizujete svoje obaveze tako da stignete na trening bar 3-4 puta nedeljno. Uz trening naravno ide i ishrana, gde je potrebno izbaciti u što većoj meri nezdrave namirnice i brzu hranu, a uvesti što više povrća, mesa i voća. Dobre navike počinju od malih promena, na koje se vremenom navikavate i koje vam kasnije prelaze u normalnu svakodnevicu.

O prednostima jutarnjih i večernjih treninga ističe svaki od njih ima svoje benefite i mane i da to isključivo zavisi od vas i vaših obaveza. Ako volite rano da ustajete i to vam ne predstavlja nikakav problem onda ste vi osoba za jutarnji trening. Samim tim će vam nakon treninga ostati ceo dan da organizujete prema svemu ostalom. Ali u tom slučaju morate voditi računa da se više zagrevate nego obično, jer su vam mišići i tetive hladne i nezagrejane više nego u toku dana.

 

,,Dobre navike počinju od malih promena, na koje se vremenom navikavate i koje vam kasnije prelaze u normalnu svakodnevicu.ʽʽ

 

Večernji trening je po pitanju zagrejanosti malo opušteniji, jer ste se tokom dana kretali i u jednoj meri zagrejali svoje telo. Samim tim ćete biti spremniji za trening. U toku dana pošto ste imali više obroka, imaćete više snage da odradite jači trening, i moći ćete da izbacite sav nagomilan stres u toku dana. Tako dan završavate trenigom i odlazite kući pozitivni i rasterećeni. Dakle, potpuno je vaša stvar kako ćete organizovati dan i kada ćete odvojiti vreme da odradite vaš trening. Izaberite vreme kada vama najviše odgovara, i kada ćete se vi osećati bolje i energičnije za to. Nemojte tražiti izgovore, jer kvalitetno odrađen trening u bilo koje doba dana je odličan. Jedini loš trening je onaj koji se nije desio.

Prema Višnjinom mišljenju pojam pretreniranosti znači nedovoljan oporavak mišića. Mnogi greše vezujući pretreniranost za višak ponavljanja, serija i vežbi. Pretreniranost se može postići samo tako što kroz nedovoljan odmor određene grupe mišića, nedovoljan kalorijski unos odnosno nepravilan unos makronutritijenata prekinete sam mišić u njegovoj regeneraciji. Prilikom svakog treninga i radom određene grupe mišića vi kidate mišićna vlakna koja kasnije kroz pravilnu ishranu i unosom nutritijenata koji su im potrebni ponovo regenerišete i gradite mišić. Međutim, ako u nedostatku slobodnog vremena ili kao posledica loše organizacije ne unosite potrebne makronutritijente kroz obroke, a nastavite da trenirate istim intenzitetom, telo u nedostatku hrane počinje da se hrani mišićem (takozvani katabolizam) i samim tim prekida svoj oporavak. Višnjinu fitnes rutinu, između ostalog, čini i FitPass kartica sa kojom svakodnevno može da kombinuje različite sportske discipline kad god i gde god njoj odgovara.


Tekst je autorski i kreiran od strane našeg brend ambasadora Višnje Pešić

Za više pitanja i detalja, možete je zapratiti na Instagram profilu:

https://www.instagram.com/visnja_pesic/?hl=en

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *