Zdravlje na tanjiru: Namirnice koje ne smete isključiti iz vaše ishrane!

Većina dijeta koje su sad u trendu u najvećem broju slučajeva imaju listu jela sa ograničenjima. Ona se odnose na namirnice koje volimo, ali su zbog svojih kalorija i dodataka štetne po naše zdravlje. Kako bi se postigli određeni zdravstveni ciljevi, pre toga je neophodno postaviti prioritete. Šta smete da jedete, a šta ne smete. Da li smete to u dužem vremenskom periodu da konzumirate ili ste limitirani? Najveći broj nutricionista se složio sa činjenicom da je neophodan fokus na sveže, celovite namirnice koje sadrže najbolju proporciju proteina i zdravih masti.

U nastavku teksta se nalazi spisak namirnca koje su obavezne na vašoj svakodnevnoj trpezi, bez obzira u kojem obliku ćete ih konzumirati:

 

#1 Zeleniš

 

Nema ništa bolje od sezonskog zelenog povrća koje je em zdravo, em dostupno svima. Spanać, kelj, blitva, zelena salata – izbor je veliki. Idealno je za mnogobrojne dijete jer sadrže mnogo esencijalnih vitamina (A, C i K), minerale i gvožđe. Anemične osobe bi trebalo što pre ovo povrće da uvrste u svoje jelovnike. Da li ćete kroz smutije, salate ili mesne obroke, sve je na vama.

 

#2 Avokado

 

Nutricionisti će vam u najvećem broju slučajeva savetovati da u svoju ishranu uključite zdrave masnoće. Avokado i te kako ulazi u ovu grupu namirnica jer je bogat monozasićenim mastima koje su povezane sa funkcionisanjem kardiovaskularnim sistemom. Avokado je isto tako bogat vlaknima i grupom vitamina B. Možete ga koristiti u svemu, od pileće salate, preko tosta sa slatkim krompirom, pa čak i u desertnim poslasticama.

 

#3 Losos

 

Losos je jedan od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina koje su nezamenljive za zdravlje srca i krvnih sudova. Zbog njegovih dragocenih sastojaka, i te kako se koristi u svim obrocima, bilo da je lagana jutarnja salata ili ’’jaka’’ večera.

 

 

#4 Orasi

 

Ljudi koji redovno konzumiraju orašaste plodove imaju manji rizik obolevanja od kardiovaskularnih bolesti i gojaznosti. Oni su posebni jer sadrže određen tip omega-3 masne kiseline: alfa-linoleinsku kiselinu. Orasi su, takođe, bogati magnezijumom koji ima ključnu ulogu u više od 300 biohemijskih reakcija u organizmu.

 

#5 Maslinovo ulje

 

Danas nijedno jelo se ne može zamisliti bez maslinovog ulja. Pogotovo što je on neizostavan sastojak mediteranske ishrane. Istraživanja pokazuju da redovna konzumacija ovog ulja dovodi do kvalitetnog gubljenja telesne težine. Koristite ga za kuvanje povrća, testenine i za supe.

 

 

#6 Bobičasto voće

 

Šta vam više prija: maline, kupine, borovnice ili jagode? Šta god da izaberete, nećete pogrešiti u izboru jer sadrže polifenole koji su značajni u borbi protiv malignih oboljenja. Lepo vreme i sezonu iskoristite za voćne salate i uživajte u njima. Jer šta lepše ima od toga.

 

 

 

 

Koja žitarica je proglašena super hranom?

 

Verovatno ste i pogodili – u pitanju je laneno seme. Laneno seme se koristi u ishrani već preko 6000 godina, a zbog svojih zdravstvenih prednosti proglašeno je super hranom. Semenke lana dokazano pospešuju rad probave, smanjuju holesterol, uklanjaju potrebu za slatkom i nezdravom hranom, redukuju hormonski disbalans, tope kilograme, preventivno deluju na mnogobrojne bolesti i uspešno se bore protiv nekoliko tipa kancera…

 

Način upotrebe lanenog semena

 

Samleveno seme 

Pomešajte samleveno seme sa medom, pospite ga preko supe, čorbe, salate ili glavnog jela ili ga razmutite u vodi i soku i popijte.

Celo zrno lana 

Celo zrno lana takođe možete pomešati sa medom ili dodati u musli. Obratite pažnju da ga dobro sažvaćete i unesete veliku količinu vode kako bi pospešili razgradnju semena.

Čaj od lanenog semena 

Čaj se dobija prelivanjem intaktnog semena lana vrućom vodom. Na taj način će se ispustiti sluzave materije u vodu, nakon čega možete popiti čaj.

Laneno ulje 

Laneno ulje je vrlo lekovito, a dobija se hladnim ceđenjem semenki lana. Koristite ga kao dodatak jelima ili za prelivanje salata i nemojte ga termički tretirati. Takođe, laneno ulje ne sadrži lignine ni celulozu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *