Da li je moguće previše trenirati i koje znakove upozorenja ne smemo da zanemarimo

 

Nakon perioda slabije fizičke aktivnosti, većina nas je pohrlila u sportske objekte da nadoknadi propušteno. O ponovnoj motivaciji i savetima za vraćanje u formu pisali smo protekle nedelje, ali šta ćemo sa onima koji za što kraće vreme žele da ostvare određene rezultate trenirajući i više nego što je potrebno? Tekst u nastavku je namenjen njima.

Obožavamo da treniramo i to skoro svakodnevno radimo. Ponekad pomislimo da su dani za odmor namenjeni slabićima. Zadovoljniji smo iz dana u dan i sve se odvija kako treba do trenutka kad ne udarimo u zid. Počnemo da se osećamo razdražljivo, iscrpljeno, a težine koje smo nekad sa lakoćom podizali, sada nam se čine težim. Sve o čemu razmišljamo je da želimo ceo dan da provedemo ispred televizora i to je sve. I upravo ovo je znak da previše treniramo.

Redovno vežbanje je odlična stvar za naše zdravlje. Ali previše čak i dobrih stvari mogu prouzrokovati lošu. 

 

1.Ubrzan puls

 

Ukoliko primetite da vam je puls ubrzaniji nego inače ujutru kada se probudite, to može biti jedan od znakova da ste preterali sa fizičkom aktivnošću i da vam telu treba više vremena da se oporavi.

 

2. Hroničan umor

 

Još jedan simptom preteranog treniranja koji se ne odnosi na onaj umor nakon samog treninga. Hroničan umor je stanje koje se javlja i nakon adekvatnog odmora.

 

 

 

3. Smanjenje snage

 

Do smanjenja fizičke snage dolazi opet zbog nedovoljnog perioda odmora kao i zbog nedovoljnog unosa proteina koji je glavna gradivna komponenta mišića.

 

4. Neobjašnjive bolesti

 

Grupa iztraživača sa Univerziteta u Viskonsinu dovela je u vezu širok dijapazon bolesti koje su prouzrokovane preteranim treniranjem u kombinaciji sa dodatnim izvorima stresa.

 

 

5. Bolovi u mišićima i zglobovima

 

Kada osetite dugotrajne bolove u mišićima i zglobovima to je pokazatelj da se od tela traži previše u prekratkom periodu.

 

 

6. Fizička spremnost stagnira

 

Uopšte ne napredujete u kondiciji i snazi? Da li imate osećaj da čak i nazadujete? Takođe, ukoliko se jedan dan osećate ko mašina, a sutra se jedva pokrenete – prepoznajte znak upozorenja.

 

 

 

 

7. Nemate entuzijazma

 

Ukoliko imate manjak volje za treniranjem, ali ste disciplinovani – odlično je da nekad sebe naterate na vežbanje. Međutim, pazite da ovo nije pokazatelj iscrpljenosti. Korisno je da vodite dnevnik treninga, ali uz to evidentirajte i ishranu kao i obavezan odmor.

 

8. Razdražljivi ste, ljuti ili potišteni

 

Da, sve ovo može biti produkt drugih životnih stresova, ali proverite da li se ne odnosi na previše fizičke aktivnosti u prekratkom vremenskom periodu.

 

Sve ove probleme možete preduprediti dosta jednostavno – intuitivnim načinom treniranja. Svaki put pre same fizičke aktivnosti treba da razmislite o stanju vašeg tela i duha u tom trenutku. Ukoliko vam predstavlja veliki napor nešto što je zacrtano u planu treninga za taj dan, vi ga preskočite. 

Naučićete da slušate svoje telo i njegov ritam, a ono će vam se odužiti i pre nego što zamislite.

Ukoliko ipak preterate, sa FitPass članarinom možete izabrati neku od ostalih 60 disciplina među kojima su i one koje ne zahtevaju toliki napor, a opet čine dobro telu i duhu. Odmorite se, pa jedan termin u teretani zamenite jogom ili pilatesom, stonim tenisom ili jahanjem. Isprobaćete nešto novo, a ujedno ćete ostati aktivni.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *