Kako održati imunitet tokom leta?

Letnja sezona donosi sa sobom mnogo novih izazova. Naše telo mora održavati jak imunitet kako bi odgovorilo na promene kao i na veće temperature tokom leta.

 

Redovno vežbanje, balansirana ishrana i unošenje dovoljno tečnosti,  samo su neki od elemenata vođenja računa o svom zdravlju tokom najtoplijih dana u godini.

 

  • Fizička aktivnost je ključna

 

Redovno vežbanje i fizička aktivnost pomaže ubrzavanje metabolizma, oslobađanje toksina i jačanju tela. S druge strane, poboljšava kardiovaskularni sistem i pomaže oslobađanje bakterija iz disajnih puteva. Lepo vreme je idealno za vežbanje u prirodi, kao i u vodi, o čemu smo pisali prošle nedelje. Takođe, nemojte zaboraviti ni vežbe snage koje se pretežno praktikuju u teretanama, a uz FitPass članarinu možete vrlo lako pronaći najbližu i najidealniju lokaciju za to.

 

 

  • Uravnotežena ishrana

 

Pokušajte uvrstiti namirnice bogate vitaminima i mineralima. Voće i povrće je idealno za ovo doba godine, a ono predupređuje hronične bolesti, dodatno nas hidrira i čini kožu mlađom, ka takođe i povoljno utiče na našu memoriju. Nakon toga, birajte namirnice bogate proteinima, cinkom i vitaminima A (mleko, jaja, džigerica, tunjevina…) C (kupusaste biljke, paprika, agrumi…) i E (suncokret, badem, orasi, lisnato bilje…). Citrusno voće sadrži veće količine vitamina C koji je od vitalnog značaja za poboljšanje imunog sistema.

 

 

  • Hidratacija

 

Ključ za održavanje zdravlja i imunog sistema tokom letnjih meseci je upravo i hidriranost organizma. Obavezno pijte puno vode tokom leta jer voda pomaže izbacivanje toksina iz tela i odžava formu. Unos tečnosti se dešava i putem hrane, ali je definitivno unos vode ključan tokom jula i avgusta.

Treba da zapamtimo da osećaj žeđi nije jedini znak dehidratacije, tako da ne čekajte da ožednite da biste uneli dodatnu vodu u organizam.

 

 

  • Letnje voće i povrće

 

Nikad dovoljno isticanja ovih vrsta namirnica za pravilno funkcionisanje tela u letnjim mesecima. Voće i povrće je najbolje jesti sirovo, ali možemo dodatno praviti sokove od njih, kao i smutije. U njih ne zaboravite da dodate i bobičasto voće. Salate su vrlo zdrave za vaš organizam specijalno tokom leta, ali one imaju još jedan pozitivan efekat – održavaju vašu liniju.

 

 

  • Naspavajte se

 

Redovan i dovoljan san je još jedan ključni element održavanja imuniteta tokom leta, ali takođe i psihičkog zdravlja. Nekim ljudima visoke temperature ometaju odmor, ali u tom slučaju neophodno je da ohladite prostoriju, vodite računa o provetrenosti i preduzmete sve što je u vašoj moći da svakodnevno spavate između 7 i 8 sati. Vaš imuni sistem će vam biti zahvalan.

 

 

  • Vitamin Sunca

 

Vitamin D je neophodan za pravilno funkcionisanje organizma. On učestvuje u apsorpciji kalcijuma tokom varenja, a on se zatim koristi za izgradnju kostiju. Takođe, pomaže telu da se bori protiv bolesti.

Vitamin D možemo dobiti na tri načina – putem suplemenata i putem ishrane. Treći vid unosa vitamina D je putem kože, odnosno, naša koža ga sama proizvodi putem izloženosti Suncu i to tako što pretvara D3 iz holesterola u našem telu. 

Međutim, sunčanje povlači sa sobom i neke opasnosti. Jako je bitno voditi računa o UVB zracima i sunčati se pametno. Između 10 i 16 časova izaberite hlad, koristite kreme za sunčanje sa SPF faktorom od minimum 15 i štitite se laganom odećom dugih rukava, naočarima i šeširima.

 

Preporuke za održavanje imuniteta u letnjim mesecima nisu specijalno zahtevne, tako da, kad se jednom naviknete na njih, vrlo lako ćete ih sprovoditi svakodnevno. Takođe, leto je idealna podloga i za poboljšanje raspoloženja i psihičkog zdravlja, tako da ne zaboravite da se zabavljate, naravno uz vođenje računa o zdravlju na prvom mestu.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *