Zdravom Hranom Protiv Prehlada

Zdravom Hranom Protiv Prehlada

Sezona virusa, a samim tim i prehlade i grupa počinje sa dolaskom hladnijeg vremena. Pripremite svoj organizam na vreme i ojačajte ga kako bi se odbranili od mnogobrojnih virusa. Izborite se Zdravom Hranom Protiv Prehlada uz pomoć prirodnih namirnica koje možete lako nabaviti i pripremiti. 

Curenje iz nosa, otežano disanje, bol u grlu, kijanje… Da, sve su to simptomi prehlade. I dok oni mogu varirati (i uključivati i glavobolju i groznicu), sve prehlade predstavljaju infekciju respiratornog sistema koju je izazvao neki od preko 200 potencijalnih virusa.

Oslabljen imunitet doprineće razvijanju prehlade. Nemojte čekati da vas virus sustigne, izborite se zdravom hranom protiv prehlada na vreme! Pročitajte koje namirnice će unaprediti zdravstveno stanje i očuvati ga tokom hladnih dana.

Pročitajte još i: 22 TOP Namirnica za Jesenje Dane 

Zdravom Hranom Protiv Prehlada

SardineZdravom Hranom Protiv Prehlada

Masna riba bogata Omega 3 masnim kiselinama smanjuje rizik od srčanih bolesti, ali i preventivno utiče na pojavu upala i oboljenja čitavog organizma. Takođe, zdrave masti poput Omege 3 povećavaju funkcionisanje imunih ćelija čime se jača funkcionisanje čitavog imunog sistema.

Jedno pakovanje sardina u ulju sadrži samo 191 kaloriju i sadrži 22, 7gr proteina i 10,5 gr masti (od kojih su samo 1,4gr zasićene masti), al ne sadrži ugljene hidrate, dijetetska vlakna niti šećer. Pune su vitamina i minerala koje će unaprediti vaše zdravlje!

Savet: Napravite omiljenu salatu sa sardinom, kako biste neutralisali jak miris i ukus ribe i uneli potrebne hranljive vrednosti koji će preventivno uticati na nastanak i lečiti prehladu.

PaprikeZdravom Hranom Protiv Prehlada

Često kada ljudi osete da su loše prvo za čime potežu je vitamin C. Iako se dugo verovalo da vitamin C preventivno deluje na nastanak prehlade i lečenje infekcija respiratornog sistema, istraživanja su pokazala da vitamin C nema značajnog uticaja na lečenje prehlada.

Međutim, iako je neće lečiti, vitamin C će ublažiti simptome prehlade i pomoći prilikom jačanja imuniteta. 

Kako organizam čoveka nije sposoban da sam sintetizuje vitamin C, ovaj vitamin se u organizam unosi isključivo namirnicama biljnog porekla, pre svega putem svežeg voća i povrća. Jedan od najboljih izvora su paprike – pre svega žute paprike koje na samo 100gr sadrže čak 139mg ovog vitamina.

Savet: Unos vitamina C se preporučuje tokom čitave godine, a najviše starijim ljudima, pušačima, sportistima i deci. Ukoliko niste ljubitelj paprike, pokušajte vitamin C da unosite kroz druge namirnice koje su takođe bogate ovim vitaminom: šipak, peršunov list i koren, ribizle, kelj, citrusno voće…

Pečurke Zdravom Hranom Protiv Prehlada

Bogate esencijalnim aminokiselinama, ali i vitaminima iz grupe A, B, C, i K, mineralima, biljnim mastima i ostalim hranljivim vrednostima, pečurke predstavljaju idealnu namirnicu koja se preporučuje tokom čitave godine, a pogotovo u sezoni gripa i prehlada.

Napravite sos od pečuraka, dodajte ih supama, salatama, jelima ili ih jedite zasebno – karakterističan ukus, niska energetska vrednost i laka dostupnost učinili su da pečurke postanu jedna od najpopularnijih namirnica širom sveta.

Savet: Najpoznatija pečurka sa najviše istraživanja jeste šitaki pečurka koja sadrži supstancu lentinan. Osim što ima antivirusna i antibakterijska svojstva i pomaže organizmu da se odbrani od raznih infekcija i drugih organskih poremećaja, lentinan pomaže odbrambenim ćelijama organizma da prepoznaju ćelije raka i unište ih. Nije ni čudo što Japanci šitake pečurke nazivaju i „eliksir života„.

Pileća Supa Zdravom Hranom Protiv Prehlada

Naše bake insistirale su i sa ponosom kuvale pileću supu svaki put kada se neko od ukućana oseća loše. Pileća supa predstavljala je univerzalni lek protiv kijavice, kašlja, groznice, upale, infekcije, a skorašnja istraživanja su i sa naučne strane dokazali njena terapeutska svojstva.

Pre svega, pileće meso sadrži aminokiselinu cistein koja se oslobađa tokom njegovog kuvanja. Cistein je po sastavu sličan acetilcisteinu – supstanci koja je osnovni sastojak lekova koji se pripisuju protiv bolesti i infekcija disajnih puteva. Razlaganju suzi u nosu i grlu i olakšanom disanju, osim cisteina doprineće i „inhalacija supom“ – para koju udišemo dok jedemo vruću supu efikasnija je od inhalacije običnom vodenom parom.

Savet: Kombinacija pilećeg mesa i povrća od kojih se pravi supa važni su u odbrani pluća od virusne infekcije. S obzirom da je pred nama hladan period godine, kada je mogućnost od nastanka infekcije velika, savetujemo da svakog dana pojedete bar jedan tanjir pileće supe napravljene po receptu doktora Renarda. Osim predivno ukusa, pileća supa će nas ugrejati, hidrirati i regulisati rad probavnog trakta. Dodajte nekoliko čenova belog luka i zrna bibera u pileću supu i smanjićete gustinu sluzi i dodatno olakšati disanje. Takođe, beli luk je poznat po svojim aminokiselinama koji zajedno sa vitaminom E učestvuju u jačanju imuniteta.

Citrusno Voće sa Korom Zdravom Hranom Protiv Prehlada

Pripremite organizam za hladan period koji predstoji i osnažite ga kako biste izbegli neželjene bolesti. Konzumacijom nekoliko citrusnih voćki dnevno pomoći ćete organizmu da se izleči od prehlade, ali ćete i podići imuni sistem i preventivno uticati na nastanak bolesti.

Osim ploda citrusa, koji je bogat vitaminima i mineralima, u kori voćke se nalaze moćni antioksidanti koji se zovu super flavonoidi. Ne samo da jačaju funkcionisanje imunog sistema, oni smanjuju i nivo „lošeg“ LDL holesterola. Bela opna bogata je pektinom – vlaknom koji unosi dobre bakterije u organizam koje pomažu organizmu da se odbrani od infekcija i oboljenja.

Savet: Kako biste povećali unos hranljivih materija, u sokovnik dodajte omiljeno citrusno voće i sveže povrće i napravite smoothie savršenog ukusa koji će unaprediti zdravlje, olakšati simptome prehlade, ali i popraviti raspoloženje i dati energiju. Pročitajte prednosti i recepte prirodno ceđenih sokova kako bi dobili inspiraciju za svoju omiljenu vitaminsku bombu!

Đumbir Zdravom Hranom Protiv Prehlada

Đumbir je idealna namirnica za jačanje imuniteta u borbi protiv virusa: ublažava upale u organizmu, jača funkcionisanje imunih ćelija, smanjuje rizik od srčanih bolesti, raka i hroničnih bolesti i oboljenja. Takođe, đumbir smanjuje nadutost i ostale stomačne tegove kroz „čišćenje“ creva i ubrzavanje kretanje hrane.

Savet: Napravite jednostavan čaj od đumbira: pripremite koren – operite ga, osušite, po želji ogulite (nije neophodno, kora đumbira je hranljiva) i izrendajte ga ili isecite na sitne komade i potom stavite u šolju i prelijte sa 2dl vrele vode. Nakon 5 minuta procedite čaj (odvojite đumbir). Čaj možete piti vruć ili hladan ili po želji dodati limun i med. Konzumiranje đumbira tokom čitave godine unaprediće generalno zdravstveno stanje i smanjiti mogućnost od oboljenja, infekcija i upala.

Ukoliko osetite neke od simptoma prehlade nemojte odmah potezati za lekovima, posebno ne za antibioticima! Izborite se Zdravom Hranom Protiv Prehlada! Ako simptomi traju duže od pet dana ili se pogoršaju obavezno posetite lekara.

Ne zaboravite! Izbalansirana ishrana i redovna fizička aktivnost čuvaće vas od prehlada tokom čitave godine. Ne dopustite virusima da vas uspore i pokvare energiju. Hranite se zdravo i trenirajte redovno uz FitPass!

Zdravom Hranom Protiv Prehlada

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *