Najbolja muzika za trening i motivaciju

Najbolja muzika za trening i motivaciju

Spremanje za trening: oprema, flašica vode, FitPass kartica, slušalice i omiljena plej-lista. Ukoliko i vi svoj trening ne možete da zamislite bez muzike, pročitajte kako ona utiče na efektivnost vežbanja i koja je najbolja muzika za trening i motivaciju! 

Slušanje muzike u teretani ili tokom vežbanja nije novost. Ona može uticati na efektivnost treninga tako što će nam pomoći da izdržimo duže, treniramo bolje, i pre svega – uživamo u vežbanju.

Naučna istraživanja su pokazala koji tempo i jačina muzike mogu imati najviše uticaja na trening, dok je Spotify – online platforma za slušanje muzike i pravljenje plejlista – uradio istraživanje i pronašao koja je najbolja muzika za trening i motivaciju.

Pročitajte koja muzika će imati najviše uticaja na vežbanje i najpopularnije pesme koje će vas motivisati da trenirate bolje. 

Najbolja muzika za trening i motivaciju

Kako Muzika Utiče na Vežbanje

Dobra plej-lista ne prija samo našim ušima, već podjedanko dobro utiče i na našu posvećenost vežbanju, potvrđuje poslednje istraživanje Scientific American magazina.

Scientific American navodi dve najbitnije osobine muzike za trening: tempo i ritam. Oba podstiču reakciju u vidu sihronizacije pokreta u skladu sa muzikom. Slušajući dovoljno stimulativnu muziku, dobijamo određenu dozu energije, koja je kanalisana na fizičku aktivnost i podstiče njeno brže i efikasnije izvršenje. Sinhronizacija pokreta u ritmu muzike dovodi do stabilnog tempa i pravilnog disanja, što za posledicu ima manji utrošak energije.

Drugi aspekti koji podstiču motivaciju za trening su: muzikalnost, značenje pesme za vas i vaše okruženje i intimna povezanost sa pesmom. Muzikalnost pesme uticaće na raspoloženje i uživanje, dok će intimna povezanost i značenje pesme probuditi emocije. Indentifikacija sa rečima jedna je od najlakših načina pronalska motivacije u muzičkoj numeri.

Savet: Izbegavajte melodije i tekstove sa kojima ste sentimentalno povezani, kako bi izbegli osećaj setnosti i tuge. Odaberite pesme koje vraćaju lepa sećanja ili bude pozitivne osećaje i motivišu vas da napredujete i trenirate bolje.

Muzika utiče na nivo uzbuđenja, na svest o težini vežbanja i na kraju, utiče na raspoloženje. Dobro raspoloženje daje nam osećaj da ništa nije teško, što sam trening čini lakšim ali nas i tera da vežbamo češće.

Ritam i Tempo Muzike

Ukoliko vas jak ritam i glasna muzika teraju da vežbate brže, bolje, jače – niste jedini!

Kako bi postigli najviše efekta bitno je znati koje pesme dodati na svoju plejlistu. David Lee-Priest i Costas Karageorghis, naučnici sporta i psihologije iz Engleske, istraživali su koji tempo i jačina muzike mogu imati najviše uticaja na trening.

„Istraživanja su pokazala da tempo od 120-140 otkucaja po minuti najbolje doprinosi standarnom treningu umerenog intenziteta.“ – rekao je Karageorghis, koji je 20 godina istraživao kako muzika utiče na vežbanje.

Reakcija na muziku u toku treninga može zavisi od osobe do osobe. Ukoliko rekreativno vežbate dva do tri puta nedeljno, muzika će vam zasigurno pomoći, ali ukoliko ste profesionalni sportista čiji su treninzi visokog intenziteta, muzika može predstavljati distrakciju koja će imati negativan uticaj na vežbanje.

Idealna Muzika za Trening

 Muzika za zagrevanje i istezanje Najbolja muzika za trening i motivaciju

Idealna muzika za zagrevanje i istezanje treba da ima 80-90 otkucaja po minuti. Pesme koje će vas ubaciti u raspoloženje za početak ili kraj treninga mogu biti:

Muzika za trening srednjeg intenziteta 

Ako pripremate listu za trening srednjeg intenziteta, odaberite tempo od 120-140 otkucaja po minuti. Dodajte pesme poput:

Muzika za trening visokog intenziteta 

Kako je pomenuto, profesionalnim sportistima koji treniraju visokim intenzitetom muzika neće imati puno koristi u treningu. Veruje se i da muzika preko 140 otkucaja u minuti neće imati pozitivnog uticaja na trening.

10 Najboljih Izvođača Muzike za Vežbanje

Spotify – online platforma za slušanje muzike i pravljenje lista omiljenih pesama – istražila je koje autore i pesme su ljudi najviše dodavali pod lične liste nazvane „vežbanje„, „trening“ i „motivacija„.

Iako je većina pesama bila među trenutno popularnim hitovima, poput Sia – „Cheap Thrills“, među mnogobrojnim plejlistama ponavljalo se par izvođača i pesama. Tako su Eminem i Keyne West postali najpoznatiji izvođači, dok su pesme „Till I Collapse“ i „Power“ proglašene za najpopularnije pesme za motivaciju i vežbanje.

Najbolja muzika za trening i motivaciju je od izvođača: Drake, Eminem, Kanye West, Rihanna, Calvin Harris, The Weeknd, The Chainsmokers, Beyoncé, Sia i David Guetta.

10 Najboljih Pesama za Trening i Motivaciju

„Muzika može biti odlična motivacija za vežbanje, sve dok je to prava muzika“, rekao je ekspert za trendove u Spotify-u Shanon Cook. „Iz godine u godinu, naši slušaoci dokazuju da je Eminemova pesma „Till I Collapse“ najpopularnija za trening i motivaciju, jer osim dobrog ritma, priča o izdržljivosti i ne odustajanju.“

Najbolja muzika za trening i motivaciju , prema istraživanju koje je sproveo Spotify: 

Većina ljudi ne može ni da zamisli svoj trening bez slušalica i omiljenih pesama. Da li i vas muzika motiviše i pomaže dok vežbate? Podelite sa nama vaše omiljene pesme za motivaciju i ne zaboravite da trenirate uz svoju FitPass karticu!

Najbolja muzika za trening i motivaciju

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *