Kako da vam trening ne bude dosadan

5 Saveta: Kako da trening ne bude dosadan

Lako je trenirati kada imaš volju i kada si motivisan. Ali šta radiš kada ti je sve mrsko i kada nemaš snage (ne mislimo na realnu snagu jer nju znamo da imaš) da se pokreneš? Ništa, primeniš ovih pet jednostavnih koraka i kreneš.

Praznici i hladno vreme su već iza nas. Kako se lepši dani bliže, izgovora za izbegavanje treninga je sve manje.

Ukoliko ste i vi tokom praznika propustili nekoliko treninga i nabacili koji kilogram viška, pročitajte 5 jednostavnih saveta kako da se pokrenete i učinite vaš trening zabavnim.

Kako da trening ne bude dosadan?

1. Postavite Cilj

Bilo da prvi put počinjete da vežbate ili se vraćate rutini nakon praznika, bitno je da postavite sebi cilj. Ciljevi pozitivno utiču na motivaciju i želju za vežbanjem i napretkom. Takođe, jako je bitno da znate šta želite i zbog čega ulažete sav trud.

Neka cilj bude dovoljno težak, ali ne i previše zahtevan. Izazovni ciljevi primoraće vas da uložite više truda, motivisati za planiranje novih zadataka i učiniti da vaš trening ne bude dosadan. 

Postavite cilj pre svakog vežbanja – neka to bude za jedan minut duže trčanje, ili jedna serija više u čučnjevima. Borite se protiv sebe i učinite svaki trening zanimljiv uz pomoć novih ciljeva.

Savet: Uporedite svoje treninge na početku i na kraju svakog meseca. Primetićete da stvari za koje ste mislili da nikada nećete moći da uradite, sada deo vaše svakodnevnice. Veliki napredak uz pomoć malih trikova stvoriće želju da vežbate još više i bolje.

2. Trenirajte sa Prijateljem

Kako da vam trening ne bude dosadan

Istraživanje rađeno sa 117 odraslih osoba (od 27 do 73 godina) pokazalo je da ljudi koji su vežbali sa prijateljem (ili bračnim partnerom, članom porodice) su više uživali u treningu od ljudi koji su to radili sami.

Mnogim vežbačima je lakše da treniraju sa prijateljem. Pomaganje prijatelju će ih motivisati da i sami vežbaju češće i bolje i da postanu uzor na kojeg bi se trebalo ugledati.

Ukoliko ste tip osobe koji ipak više voli da trenira samostalno, dogovorite se sa prijateljem da delite informacije o treninzima. Napravite evidenciju u kojoj ćete beležiti kada ste trenirali, na koji način, kakve rezultate ste napravili. Motivišite jedan drugog.

Savet: Za najbolji efekat zajedničkog vežbanja pripazite da prijatelj, član porodice ili bračni partner kojeg odaberete bude približno iste forme i da ima identične ciljeve.

3. Probajte Nove Discipline i Kombinujte Treninge

Svako od nas ima omiljenu aktivnost koju rado trenira. Međutim, vežbanje iste discipline u istom prostoru može dovesti do monotonije i pada motivacije za trening.

Istražite sportske discipline u vašoj blizini i odaberite par omiljenih, a zatim pokušajte da ih uklopite u svoj program vežbanja. Nove aktivnosti uneće novine u vaše vežbanje, a kombinacijom treninga postići ćete dinamiku i izbeći pojavu monotonije.

FitPass kartica vam omogućava pristup u preko 500 sportskih objekata širom Srbije. Uz samo jednu mesečnu članarinu bićete u mogućnosti da isprobate željene sportske aktivnosti, ali i da kombinujete treninge po ličnom nahođenju.

Savet: Učinite vežbanje zabavnim na lak način! Napravite raznolik plan vežbanja: jedan dan idite na bazenu, drugi dan u teretanu, treći na ples ili se pridružite popularnim grupnim treninzima… Ne dozvolite da vas monotonija spreči da vodite zdrav i aktivan život.

4. Takmičite Se

Želja za nadmetanjem, za uspehom i za pobedom je urođena osobina. Kod nekih ljudi je više, a kod nekih manje izražena. Ne brinite, ona ne predstavlja ništa loše.

„Najveći umetnici, lekari, preduzetnici, dizajneri, inženjeri, arhitekte i mnogi drugi uspešni ljudi, uspeli su da dođu do mesta na kom jesu prevashodno zbog toga što su bili veoma dobri u nadmetanju. Kompetitivni ljudi utiču na nas i određuju nam život. Oni prave vesti, određuju modu, teme dana, ishranu, stvari o kojima tvitujemo. Jednostavno su bolji od drugih na poslu, u ljubavi i životu.“ – piše Bizlife.

Savet: Takmičite se. Ako nemate sa kim, takmičite se sa sobom. Ne radi stvaranja konkurencije i protivnika, već radi pomeranja sopstvenih granica. Pred kraj samog treninga dodajte još jedno ponavljanje, još 5 minuta trčanja, neku novu vežbu. Ne samo da će biti korisno, biće vam i interesantno da uvidite za šta ste sve sposobni.

5. Nagradite se

Svi vole poklone, zar ne? 🙂 Pogotovo kada ih zaslužimo trudom i radom.

Svaki trud treba nagraditi, pa tako i sopstveni. Nije bitno na koji ćete način to uraditi, ali će vam sigurno dati podstrek da nastavite sa treninzima.

Odredite tačan raspored treninga i trudite se da ga ispoštujete. To će vas držati motivisane i fokusirane na rad, a ukoliko ispoštujete plan i postignete napredak, priuštite sebi malu nagradu.

Savet: Gubitak kilograma, veliki napredak, jači mišići, zategnuto telo… Sve to spada u nagradu koja dolazi vežbanjem i uloženim trudom, ali nagrada koju ćete priuštiti samom sebi je posebno zadovoljstvo koje će vas motivisati da trenirate. Nakon uspešnog perioda vežbanja ili postignutih željenih rezultata priuštite sebi odlazak u SPA centar, masažu, novu friziru… Dopustite da se neko drugi brine o vašem izgledu i uživajte u zasluženom odmoru.

Bonus savet: Zapišite šta ste postigli i kako se osećate. Ne morate detaljno opisivati svoje emocije, dovoljno je da zapišete npr „Napokon! Još 5kg manje 🙂 „. Svaki put kada osetite da nemate motivacije ili da vam je trening dosadan pročitajte svoje beleške i setite se osećaja koji je lični napredak prouzrokovao.

Stvorite identite vežbanja: zbližite se sa ljudima koji treniraju sa vama, razmenjujte iskustva, organizujte zajedničke sportske aktivnosti ili izazove. Kada trening počnete da doživljavate kao deo života, deo „svog vremena“ u kojem radite na unapređivanju ličnog zdravlja, izgleda, zadovoljstva, teže ćete propuštati vežbanja i imaćete više želje da se pokrenete.

trening ne bude dosadan

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *