joga

Joga za početnike – promenite svoje navike i saznajte benefite

Donošenje same odluke da želite  da se bavite jogom je samo početak. Najbitnije je da ne stanete na tome. Na internetu postoje razne informacije, kada je reč o jogi. Zapravo, ima ih toliko, da mislimo da to samo može da vam oteža donošenje odluke, naročito ako tek razmišljate o početničkim časovima. Zato je bitno da vam ukažemo na osnove joge, u kojima smo izdvojili informacije koje će vam trebati za prvi čas joge, benefite koje možete da osetite praktikovanjem joge, kao I veliki broj objekata u kojima ćete uživati u svojim časovima joge sa vašom FitPass karticom.

Verovatno znate neke osnovne činjenice, da je poreklo joge – Indija, da je joga holistička forma fitnesa i blagostanja kako mentalnog, tako fizičkog i duhovnog. Tokom praktikovanja joge, shvatićete da vas uči da pristupite vašim mentalnim sposobnostima, radi koncentracije, fokusa i traženja unutrašnje suštine, što će vam pomoći u postizanju mira i obogaćivanju duhovnosti. Takođe, videćete da postoji mnogo različitih stilova joge I bitno je da ih proučavate kako biste sa sigurnošću mogli da izaberete onaj koji će vam najbolje pomoći da postignete rezultate koje želite.

joga čas

 

Kako praktikovati jogu

Ako I dalje oklevate da krenete na jogu, pročitajte par saveta koji će vam koristiti na prvom času, nadamo se I ohrabriti.

1. Informisite se prvo o stilu joge koji mislite da je za vas, pre nego što počnete sa časovima. Ako možete popričajte sa instruktorom pre časa, tada ćete imati vremena da pitate sve što vas zanima. Instruktor će tako moći bolje da razume vaše razloge za polazak na jogu – možda želite da budete savitljiviji, ili da iskoristite jogu kao dodatnu aktivnost nekom drugom sportu koji volite da praktikujete, ili prosto želite da u život unesete više mira.

2. Pokušajte da dođete na čas barem desetak minuta ranije. Instruktor će verovatno želeti da zna jeste li radili jogu ranije ili da li imate povrede na koje bi trebalo da se obrati pažnja.

3.Obucite se slojevito tako da možete da skinete višak odeće ako se zagrejete. Udobna, odeća koja diše je odličan izbor. Verovatno ćete želeti da nosite majicu koja ide uz telo, jer vam, u mnogim joga pozama, glava dolazi ispod kukova i vaša majica može da sklizne dole. Helanke sa visokim strukom ili trenerka su dobar izbor. Najbitnije da vam bude udobno.

4. Joga se vežba bosih nogu. Na početku časa možete da zadržite čarape na nogama ako vam je hladno, ali instruktor će vam savetovati kada je vreme da ih izujete.

5. Neposredno pre časa izbegavajte obilne obroke, najbolje bi bilo da jedete laganiju hranu nekoliko sati pre odlaska na čas. Tokom samog časa nemojte da pijete velike količine vode, već malo pre I posle časa.

6. Opremu obično obezbeđuje vaš instruktor ili studio. Većina studija ima svoje prostirke, ali mana ovih prostirki je da ih mnogo ljudi koristi i ne možete biti sigurni koliko se često peru. Tako da ne bi bilo loše da nabavite svoju prostirku, koja će vam poslužiti za praktikovanje joge i kod kuće.

7. Instruktor će možda najavljivati poze po njihovim nazivima na sanskritu, tako da će vam u početku taj jezik biti nepoznat. Ne brinite, vremenom ćete početi da prepoznajete termine.

8. Možda ćete morati da obratite pažnju na lični prostor. Ne postavljajte prostirku blizu onoga pored vas jer će vam za neke položaje trebati prostora.

9. U svakom trenutku kada osetite nelagodnost I da vam je potreban odmor, slobodno prestanite i zauzmite pozu deteta.

10. Često časovi joge počinju pevušenjem zvuka OMmm, ukoliko nećete da učestvujete, nemojte. U zavisnosti od instruktora, na početku časa mogu da budu vežbe disanja ili kratka meditacija. Ovo je praćeno pozama za zagrevanje, jačim pozama, zatim istezanjem I konačno opuštanjem. Mnogi časovi se završavaju tako što instruktor spoji dlanove u visini srca, pokloni se i kaže: „Namaste “.

 

joga vežba

Benefiti koje ćete imati od joge

Pored psihološko – duhovnog benefita, joga koristi i našem fizičkom zdravlju. Poboljšava zdravlje srca, digestivnog sistema, unapređuje naše mentalno zdravlje, dobra je za kičmeni stub.

Motivacija je jedna od najvažnih komponenti joge. Naime, joga vežbanjem rapidno se povećava motivacioni racio. Odjednom, postajemo agilniji, svežiji, orniji za razne, nove poduhvate u životu za koje ranije nismo imali dovoljno snage i motivisanosti

Joga poboljšava fleksibilnost: Nakon određenog perioda redovnog vežbanja joge osetićete kako vam se telo bukvalno izdužuje i proteže, postaje mnogo fleksibilnije i savitljivije. Dobijate mogućnost da pravite pokrete koji su vam se ranije činili nemogućim. Joga je izuzetno korisna za zdravlje mišića i njihovu pokretljivost.

Joga je korisna za zdravlje kostiju: Gotovo da ima stotinu različitih jogičkih vežbi, koje mogu da budu korisne za zdravlje kostiju. Ovo je naročito značajno za žene jer su one sklonije oboljenjima kostiju u starijem periodu životu.

Joga vežbanje na prirodan način pomaže jačanju kostiju. Redovnim vežbanjem značajno se smanjuje rizik od osteoporoze i drugih staračkih bolesti kostiju.

Uređuje rad nadbubrežnih žlezda: Joga vežbanjem snižava se nivo kortizola. Poremećaj rada nadbubrežnih žlezda ugrožava sveukupno zdravlje tela, uključujući i bubrege. Važno je naglasiti da poremećaj rada nadbubrežnih žlezda može da izazove trajno oštećenje mozga. Joga ozbiljno doprinosi u očuvanju zdravlja nadbubrežnih žlezda. Kao bitan doprinos našem dobrom zdravlju, smanjuju rizik od mnogih ozbiljnih bolesti.

Unapređuje zdravlje srca: Redovno joga vežbanje obezbeđuje pravilno regulisanje srčanog ritma, što smanjuju rizik od srčanog udara i pomaže u borbi sa depresijom. Joga takođe pomaže da se poveća otpornost od različitih nepovoljnih uslova rada srca regulisanjem srčanog ritma.

Joga snižava šećer u krvi: Omogućava da se smanji nivo šećera u krvi. Joga, pomoću koje se regulišu kortizol i nivo adrenalina, zajedno utiču na smanjenje telesne težine kod osoba sa problemom gojaznosti

Ubrzava protok krvi: Joga pomaže da se u našem organizmu uspostavi zdrava cirkulacija krvi u celom telu. Još jedna prednost ovoga je pristup svim organima putem krvotoka kiseonika. Joga poboljšava cirkulaciju krvi i sprečava stvaranje krvnih ugrušaka

Uz jogu postajemo bolje raspoloženi i srećni: U principu, sport je jedan od najvažnijih metoda u borbi protiv stresa i depresije. Mentalni umor i depresija javljaju se zbog stresa. Zato je neophodno da stalno radimo na preradi naše energije. Stoga, joga igra važnu ulogu u ovom poslu.
Jogom dolazi do opšteg poboljšanja zdravlja organizma doprinosi boljoj zaštiti od alergija i infekcija. Joga vam omogućava da kroz znoj ubrzate eliminaciju faktora koji izazivaju alergije u organizmu.

Joga se širi sve više danas. Preporučuje se od strane mnogih zdravstvenih stručnjaka kao način vežbanja koji dovodi u balans naš duh i telo. Upotreba tehnologije u svakodnevnom životu tera čoveka da veliki deo dana provodi sedeći za računarom, što dovodi do razvijanja novih bolesti.

Tako ćete u jogi naći ljude iz raznih profesija, religija, rasa i slojeva društva, i naći ćete razne oblike praksi joge koja zadovoljava široki raspon interesa i karaktera pojedinaca. Mnoge javne ličnosti ističu jogu, sve više je sportista koji uz pomoć joge postižu vrhunske rezultate, poslovnih ljudi koji koriste tehnike joge za fokusiraniji um i kreativnost.

Nadamo se da ćete ove savete smatrati korisnim i da smo uspeli da vam približimo šta da očekujete na prvom času joge. Jedino što je na vama jeste da pronađete pravi joga studio za vas, koji vam nudi FitPass i osetite sve benefite joge uz našu pomoć. 🙂

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *