JOGA

Joga za početnike – tipovi joge i poze

Zbog sve većeg interesovaja za jogu, hteli smo da nastavimo ovu temu u još jednom blogu. Verujemo da ste u prošlom post-u savladali osnove joge, zato smo sada za vas izdvojili nekoliko osnovnih joga položaja i tipova joge. Odgovorili smo na pitanja, po čemu se one razlikuju i kako mogu da vam pomognu, dok vam vaša FitPass kartica omogućava da ih sve i probate.

Joga poze

 

Nekoliko joga poza koje treba da znate pre odlaska na čas. Krećite se lagano kroz svaku pozu i ne zaboravite da dišete dok se krećete. Ideja je da ostanete u svakoj pozi nekoliko kratkih udaha pre prelaska na sledeću.

 

 1. Položaj deteta

položaj deteta

Ovaj smirujući položaj je odličan standardni položaj za pauzu. Iskoristite položaj deteta da odmorite i fokusirate se pre prelaska na narednu pozu. Ova poza lagano isteže donju kičmu, kukove, butine, kolena i članke i opušta kičmu, ramena i vrat.

 

2. Pas koji gleda na dole

pas koji gleda na dole

Pas koji gleda na dole jača ruke, ramena i leđa, dok isteže tetive kolena, listove i lukove stopala. Može olakšati bolove u leđima.

 

3. Plank

plank

Česta vežba, plank položaj pomaže jačanju centra, ramena, ruku i nogu.

 

4. Položaj kobre

položaj kobre

Ovaj položaj savijanja kičme unazad jača mišiće leđa, povećava fleksibilnost kičme i isteže grudi, ramena i abdomen.

 

5. Položaj drveta

položaj drveta

Pored poboljšanja ravnoteže, ovaj položaj jača centar, članke, listove, butine i kičmu.

 

6. Položaj trougla

položaj trougla

Položaj trougla je deo mnogih joga sekvenci koje izgrađuju snagu u nogama i istežu kukove, kičmu, grudi, ramena, prepone, tetive kolena i listove. Može pomoći i u povećanju mobilnosti kukova i vrata…

 

7. Položaj mosta

položaj mosta

Ovaj položaj savijanja leđa isteže mišiće grudi, leđa i vrata. Izgrađuje snagu leđa i tetiva kolena.

 

8. Položaj leša

položaj leša

On donosi trenutak relaksacije, ali nekim ljudima je teško da ostanu mirni u ovoj pozi. Međutim, što više isprobavate ovu pozu, lakše će Vam biti da se prepustite opuštenom, meditativnom stanju.

 

 

VRSTE JOGE

S obzirom na to da ne želimo da se izgubite u moru informacija, pokrićemo nekoliko tipova joge.

 

Hata joga

Hata joga je direktno proizašla i predstavlja deo Radža joge. Samo njeno ime proizilazi iz dve reči „Ha” što znači sunce i „Ta” što znači mesec, pa samim tim ukazuje na balans „toplog” i „hladnog” odnosno ukazuje na balans mirovanja i pokreta. U Hata jogi akcenat se stavlja na telesnom vežbanju (asane) I joga disanju (prane). Hata joga predstavlja stanje ravnoteže, ujedinjenje prane sa umom – buđenje više svesti.

Najviše rasprostranjena joga u svetu, a u praksi je najčešće mešavina dve ili više vrsta joge, ali možete očekivati mirniji tok treninga koji će uključivati vežbe disanja i meditacije.

 

Aštanga joga

Budući da je inspiracija za mnoge tipove joge u vinjasa stilu, aštanga joga podrazumeva atletski zahtevne poze. Tradicionalno, aštanga se podučava u „majsore stilu “: učenici nauče niz položaja, pa onda vežbaju u sopstvenom ritmu dok se instruktor kreće po prostoriji, podešava poze i daje predloge individualno i po potrebi.

Poze se izvode u nizu i bez prekida, tako da oni koji praktikuju ovu vrstu joge nauče da posmatraju sve što naiđe bez grčevitog hvatanja ili odbijanja. Redovnim praktikovanjem, veština pažljivog nevezivanja se preliva i na sve ostale aspekte života.

 

Integralna joga

Lagani trening zasnovan na mantrama, pozama, dubokoj relaksaciji, vežbama disanja i meditaciji.

Integralna joga je usmerena na to da nas vrati u „prirodno stanje “, što podrazumeva zdravlje i snagu, bistar i miran um, srce puno ljubavi, jaku a opet savitljivu volju i život ispunjen vrhunskom radošću.

 

Dživamukti joga

Fizički zahtevan, a intelektualno stimulativan čas sa fokusom na duhovnom razvoju. Očekujte da se susretnete sa gracioznim nizom asana uz mantre na sanskritu, osvrtima na tekstove iz skripti, eklektičnom muzikom, jogističkim praksama disanja i meditacijom.

Jedan od dominantnih principa Dživamukti joge je ahimsa (neškođenje), a na časovima se često ispituje veza između joge i prava životinja, veganizma i aktivizma.

 

Bikram joga

Prostorije su zagrejane na 40 stepeni C, a čas se sastoji od 45 minuta vežbanja stojećih položaja i 45 minuta izvođenja poza na podu. Rade se iste serije od dve vežbe disanja i 26 poza na svakom času.

Ove vežbe su osmišljene da razrade telo i zahtevaju punu koncentraciju. Sveukupni cilj je da se dođe do vrhunske forme tela, ali i uma, kroz omogućavanje sjedinjenja fizičkog i spiritualnog aspekta bića.

 

Forest joga

Snažan, intenzivan trening osmišljen da vam pomogne da se oslobodite fizičke i emocionalne tenzije i bola, slaveći snagu Vašeg sopstvenog tela.

Polazeći od premise da raščišćavanje nataloženih emocija otvara prostor da se povrati duh, ovaj trening kombinuje fizički zahtevne serije poza sa dubokom emocionalnom potragom.

 

Baptist vinjasa joga

Ovo je fizički zahtevni stil, koji teče bez prekida i sigurno će naterati Vaše srce da brže kuca, ali će Vas istovremeno i ohrabriti da pronađete autentičnu snagu svoje ličnosti u životu. Časovi se zasnivaju na energičnim 90-minutnim serijama poza koje se izvode u zagrejanoj prostoriji i osmišljene su tako da deluju na celo telo.

Cilj Baptistove joge je da vam podari slobodu, duševni mir i sposobnost da živite snažnije i autentičnije u sadašnjem trenutku. Fizički zahtevne poze predstavljaju pripremni teren za suočavanje sa emocionalnim i filozofskim izazovima s kojima se susrećete u životu.

 

Joga toka prane

 „Izazovna“ i „osnažujuća“ su ključne reči u opisu ove aktivne, fluidne forme vinjasa joge. Nakon „Om “, kojim se otvara čas, slede poze u skoro neprekidnom pokretu. Serije su kreativne i često uključuju i elemente plesa kao i meditacije u pokretu, a sve to prati muzika.

Ovaj trening je odlično sredstvo da se povežete sa pranom.

 

Ijengar joga

Često ćete raditi samo nekoliko poza dok istražujete suptilne radnje koje su potrebne da biste savladali pravilno anatomsko poravnanje u pozi. Poze se mogu modifikovati uz rekvizite tako da je ovaj trening pristupačan svima.

Za početnike je primarni cilj da shvate pravilno anatomsko poravnanje u pozi i osnovnu strukturu poza te steknu veću fizičku svest, snagu i fleksibilnost.

 

Vinijoga

Skrojeni prema individualnim potrebama, časovi znatno variraju i mogu da uključuju asane, pranajamu, mantre, molitvu i rituale. Na svim časovima akcenat je na pokretanju kičme i usklađivanju pokreta i disanja.

Vinijoga je korisno terapeutsko sredstvo za telo, ali takođe ima za cilj da razvija dah, glas, pamćenje, intelekt, karakter i srce. Ovde se joga sagledava kao sredstvo da se kultiviše pozitivno, umanji negativno i pomogne svakom ko praktikuje jogu da postigne diskriminativnu svesnost – ključ svakog procesa auto-transformacije.

 

Svarupa joga

Časovi uključuju mnogo rada na podu sa dosta podupiranja i prilagođavanja na licu mesta. Časovi počinju i završavaju se sa savasanom (poza mrtvaca), a akcenat je na oslobađanju od napetosti.

Svarupa znači „blagoslov tvog sopstvenog bića“. Ovo se odnosi na tantrički pogled na telo kao na formu svesti. Cilj je da se stvori „otvor na jezgru“ kako bi se uklonile energetske smetnje unutrašnjoj transformaciji.

 

Purna joga

Časovi se fokusiraju na asane uz pridržavanje principa anatomskog poravnanja u pozi iz Ijengar joge i uvođenje jogističke filozofije. Čas počinje i završava se kratkom meditacijom kako bi se učenici povezali sa srčanim centrom.

Akcenat je na sjedinjavanju tela i uma sa duhom. Postoje četiri grane Purna joge: meditacija, asane i pranajama, primenjena filozofija i ishrana i životni stil.

Joga je za svakoga. Bilo da ste mladi ili stari, u formi ili ne, joga ima moć da umiri um i ojača telo. Stanite na Vašu prostirku, izolujete brige i obaveze za taj dan i fokusirajte se kako da poboljšate sebe. Naravno, nastavite sa istraživanjem vašeg stila joge, a uz FitPass ćete lako pronaći pravi joga studio i instruktora.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *