Pravila za ubrzanje metabolizma – čega treba da se pridržavate?

Svi smo u manjoj ili većoj meri upoznati sa pojmom metabolizma. Najprostije rečeno, on predstavlja proces ili brzinu kojom naše telo sagoreva kalorije koje su unete u organizam. Iako je većina ljudi zbunjena činjenicom da naš organizam danonoćno troši kalorije, sa ovom proverenom medicinskom informacijom se slažu eksperti iz domena nutricionizma, sportske kulture i načina života. Pored ishrane koja utiče na vaše psiho-fizičko stanje, postoje i sportske discipline koje umnogo olakšavaju problem usporavanja metabolizma. Sa FitPass karticom imaćete podršku po pitanju vašeg zdravlja i željenog treninga sa kojim želite da postignete ciljane rezultate. Otkrijte u nastavku šta je sve neophodno kako biste se osećali dobro u svojoj koži.

 

Kako ubrzati metabolizam?

 

Zapravo, neophodno je prvo razjasniti često ponavljanu dilemu da mršavi ljudi imaju ’’jak’’ ili ubrzan metabolizam, dok sa duge strane gojazni ljudi imaju ’’slab’’ ili usporen metabolizam. Praksa je pokazala da usporen metabolizam nije razlog nečije gojaznosti. Metabolizam zavisi od velikog broja faktora, na neke od njih možemo uticati, a na neke  ’pak ne možemo. Činjenično stanje je takvo da ona osoba koja ima ’’jači’’ metabolizam logično i troši više kalorija, pa je njoj i samim tim lakše da izgubi višak kilograma. Ono što možemo, jeste da se upoznamo sa načinima, sredstvima i disciplinama kojima ubrzavamo energiju u našem telu, a samim tim i da se osećamo poletno i dobro.

 

Kako ubrzati metabolizam prirodnim putem?

 

Postoje brojni načini za ubrzavanje vašeg metabolizma, a u nastavku vam nabrajamo neke od najvažnijih:

 

#1 Pijte mnogo vode

 

Bespotrebno je pisati o blagotvornom uticaju vode na ljudski organizam. Prema istraživanjima, 0.5 l vode na dnevnom nivou ubrzava metabolizam za 30%., što znatno utiče na činjenicu o delotvornosti vode, kao i o štetnosti gaziranih pića koja, pored šećera sadrže veliki procenat kalorija. Izvesne studije sa evropskih univerziteta su pokazale da konzumacija hladne vode pola sata pre obroka utiče na to da manje jedete i da ne pretrpavate stomak velikom količinom hrane. Preporuka je da pijete dosta vode tokom dana, ili onoliko koliko možete da podnesete tečnosti. Takođe, jutarnja rutina podrazumeva ispijanje mlake čaše vode sa malo limuna ili meda koja će podići imunitet i energiju potrebni za ostatak radnog dana. 

 

#2 Unosite mnogo proteina kroz svako jelo

 

Unos proteina na dnevnom nivou je i te kako preporučljiv zbog činjenice da korišćenjem proteina u ishrani sprečavate pad metabolizma zbog povećane gojaznosti. Na taj način, vaš organizam je spreman da sagori kalorije. Koristite zdrave namirnice, a ne prerađenu hranu koja je puna šećera. Nutricionisti često naglašavaju više manjih obroka u toku dana, a ne prejedanje, kao ni jedenje iz dokolice ili kada ste već siti. Što su intervali između obroka duži, to je vaš metabolizam sporiji, a na taj način se skladišti preko potrebna energija. Intenzivno gladovanje, kao i realizovanje dijete bez prethodne konsultacije sa vašim nutricionistom može znatno usporiti vaš metabolizam, kao i da utiče na vaš indeks telesne težine.

 

#3 Zamena za kafu…

 

…jeste zeleni čaj. On je dokazano moćan antioksidans, a preporučuje se 2-3 šolje na dnevnom nivou. Takođe, on je odličan za sagorevanje kalorija, pa je njegova upotreba preporučljiva. Kafa može znatno ubrzati metabolizam, samo ako je njena upotreba dozirana, stoga ne preterujte sa količinom kofeina koji na ovakav način unosite u vaš organizam.

 

#4 Jedite ljuto

 

Dokazano je da ljuta hrana ubrzava vaš metabolizam za skoro 10%, jer smanjuje vaš apetit, a samim tim i povećava sitost. To se naročito odnosi na ljutu papričicu kao i na većinu ljutih začina koji sadrže sastojke koji utiču na ubrzanje metabolizma.

 

#5 Jedite zdravu hranu na pametan način

 

Brojne namirnice koje koristite u vašoj ishrani ubrzavaju vaš imunitet i metabolizam samo ako ih koristite na pravi način. Često se umesto termički obrađenih ulja preporučuje upotreba kokosovog ulja koje se već odavno koristi kako u ishrani, tako i u kozmetičke svrhe. Često se za žene ubrzavanje metabolizma povezuje sa unosom zdravih namirnica koje će imati direktan, pozitivan uticaj na njihov reproduktivan sistem. Tu se ubrajaju bademi (čija svakodnevna konzumacija ubrzava mršavljenje za više od 60%), grejpfrut (sadrži vitamin C i vlakna pa pomaže razlaganju masnoće). Međutim, njegova upotreba bi trebalo biti dozirana jer ubrzava rad srca. Zatim, đumbir (koji se intenzivno koristi za mršavljenje, bilo da je sirov ili kao sastojak u svakodnevnim obrocima) i cimet (jedan od omiljenih začina koji je koristi kao dodatak u pićima, desertima i glavnim obrocima).

 

#6 Spavajte dovoljno i smanjite nivo stresa

 

Zbog malo spavanja, metabolizam je znatno usporen i povećava se osećaj gladi. Zato se preporučuje da večernji obrok bude sveden na minimum. Preporučuje se od 7 do 8 časova sna, jer u suprotnom ste u opasnosti od različitih bolesti poput dijabetesa tipa II. Stres je, takođe u direktnoj koleraciji sa usporavanjem metabolizma. Ukoliko ste napeti i konstantno pod tenzijom, to će značajno uticati na povećan apetit, prejedanje i konačno unos prevelikog broja kalorija u organizam.

 

Ono što je važno da zapamtite jeste da…

 

nikad ne preskačete doručak – opštepoznato je da kao najvažniji obrok treba da uključuje sve ono što će vas držati sitim i puni energije do naredne zakuske. Ovo takođe, podrazumeva da ne večerate nakon 20h, čak i ako ne možete da kontrolišete glad u tom periodu, najbolje da jedete hranu koja neće opterećivati vaš želudac;

redovno unosite vlakna, proteine, a izbacite ugljene hidrate – saznajte koja hrana vam prija, a kroz koju ćete unositi vlakna (hrana sa vlaknima će vas činiti sitim).

često stajanje umesto zamornog sedenja na radnom mestu – ukoliko ste prinuđeni da tokom svog radnog vremena konstantno sedite, pokušajte da napravie mini pauze tokom kojih ćete pojačati cirkulaciju, a samim tim i kompletan metabolizam.

 

Fizička aktivnost, pored ishrane je druga najbinija stavka u vašoj trci za ubrzanje metabolizma. Stručni instruktori preporučuju sledeće treninge:

1. Trening snage

 

Trening snage koji ste prethodno utanačili sa vašim izabranim instruktorom kao i kardio vežbe do 30 minuta (3-4 puta nedeljno) uticaće na ubrzanje vašeg metabolizma. Što više mišiće izlažete naporu, oni proizvode više energije vašem telu. Izaberite umeren program treniranja i pratite promene vašeg zdravstvenog stanja.

 

2. Centar za treniranje (Bootcamp)

 

Pod ovim terminom podrazumevamo kombinaciju intenzivnih treninga i kružnih treninga. Ovim putem možete ubrzati svoj metabolizam duplo brže nego uobičajenim treninzima. Jednom nedeljno će biti dovoljno da trenirate na ovaj način, dok ćete ostalim danima trenirati uobičajeno. Često se u ove grupne treninge ubrajaju i: pilates, yoga, taekwondo, sve vrste aerobika (step, hi-low, fit box), kangoo jumps i ostali.

 

 

 

3. Treninzi sa promenama u intenzitetu

 

Intenzivni treninzi će vam pomoći da sagorite višak kaolrija. Ali ono što savetujemo jeste da tokom jednog treninga menjate intenzitet važbanja. Počnite lagano, potom pojačavajte intenzitet, zatim ponovo usporite. Ponavljajte ovo tokom celog treninga. Ovaj način treniranja će vam pomoći da ubrzate svoj metabolizam na duge staze.

4. CrossFit

 

Podrazumeva trening snage u kombinaciji sa vežbama visokog intenziteta i gimnastike. Podstiče pojačanje kardiovaskularnog sistema i povećanje mišićne snage, što će se pozitivno odraziti na brzinu vašeg metabolizma. Lepota ove discipline je ta što podstiče takmičarski duh među vežbačima koji istovremeno testiraju sebe u treninzima koji im ne idu od ruke, a neophodni su za sveukupno psiho-fizičko zdravlje.

 

 

 

5. Kružni trening

 

Kržni trening se fokusira na izgradnji mišićne snage i izdržljivosti. I jedno i drugo su više nego korisni ako želimo da ubrzamo svoj metabolizam.

Ostanite istrajni i nemojte padati pred prvim preprekama. Ubrzavanje metabolizma je proces koji je konstantan i povezan je svim ostalim aktivnostima koje se dešavaju u vašem organizmu. Ne odustajte i ispunjavajte zacrtan cilj. Taj poduhvat će ići lakše ako u svemu tome imate podršu sa vašom FitPass karticom.

 

*Napomena:
FitPass ne garantuje bilo kakve rezultate, potrebno je konsultovati doktora, ličnog trenera ili drugo stručno lice u vezi bilo kojeg zdravstvenog pitanja ili nedoumice. Takođe, napominjemo da ukoliko vežbe ne izvodite pravilno, postoji mogućnost povreda ili neželjenih upala. Stoga, radite ih pravilno i postepeno.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *