Deset saveta za bolju hidraciju vašeg organizma

Pravilna hidracija je stvar zdravstvene higijene i nešto o čemu se malo zna, a zaista je neophodno biti informisan o ovom procesu. Hidracija nije samo must u periodu nesnosnih, letnjih perioda, već obaveza tokom cele godine. Pravilna konzumacija tečnosti je od vitalnog značaja za održavanje svake funkcije naših organa – od mozga, preko mišića, pa do zdravog izgleda naše kože i celokupnog kardiovaskularnog sistema. Voda čini oko 60% naše telesne težine. Iako postoji standard za unos oko 8 čaša vode dnevno, postoje i drugi, isto zdravi načini za njen unos. U nastavku teksta vam preporučujemo načine za pravilnu hidraciju, kako bi vam ona postala, između ostalog, i svakodnevna navika:

 

#1 Žeđ nije jedini simptom dehidracije

Do momenta kada osetite žeđ, telo vam signalizira da ste dehidrirali. Održavanje rasporeda hidracije (odnosno unošenja propisane hrane i umerene količine vode) je odlična ideja, pogotovo ako ste profesionalni sportista. Na taj način, telo vam neće trpeti stanje dehidracije, što će direktno uticati i na vaše psihofizičko stanje.

 

#2 ’’Raspored hidracije’’ zapravo deluje

Opštepoznata je činjenica da što više vode pijete, to postoji manje prostora za konzumiranje kalorija kroz hranu. Uvek nosite sa sobom flašicu vode, pa čak držite čašu sa vodom na noćnom stočiću dok spavate, kako biste imali lak pristup ukoliko ožednite. Vremenom ćete se navići na ovu rutinu.

 

#3 Hidracija je bitna na mnogo više nivoa

Vaše telo je duplo efikasnije ukoliko ga održavate hidriranim. To znači mnogo: održava vaš apetit, zadržava visok nivo energije i reguliše vaše raspoloženje. Takođe, kada tokom vežbanja konzumirate vodu, ona ujedno doprinosi pravilnoj zagrejanosti vaših mišića, a samim tim (uključujući i istezanje nakon treninga) čini vaše telo manje sklono kasnijim upalama.

 

#4 Ne zaboravite zamenske supstitute

Srećom, postoji i nekoliko opcija koje mogu u nekom trenutku da zamene vodu. Između ostalog, sigurni smo da ste čuli za benefite koje pruža kokosova voda, blago gazirana voda, pa čak i kafa (ali pazite na preporučenu dozu ovog napitka).

 

#5 Hrana takođe sadrži vodu

Zanimljiva činjenica je ta da 20% dnevnog unosa tečnosti dolazi iz hrane. Na primer, pojedino voće i povrće je bogato vodom, poput krastavaca, jagoda i lubenica. Takođe, supe, pahuljice i ovsene čaše imaju u svom sastavu određe procenat vode.

 

#6 Dobre fizičke performanse zahtevaju još bolju hidraciju

Nije tajna da nivo hidracije utiče na fizičke performanse bilo kojeg sportiste. Jako je bitno na koji način hidrirate vaše telo pre, tokom i nakon treninga. Takva disciplina će uticati na vaše ciljane rezultate u vežbanju, kao i na nivo raspoloženja i zdravog umora koje ćete osetiti nakon istog.

 

#7 Ponekad voda nije dovoljna

I ovo jeste činjenica. Tokom bilo koje naporne ili manje naporne aktivnosti, morate uzeti u obzir da morate uneti i određene elektrolite (koji su istovremeno i čine sastav vode), kao što je natrijum. Probajte sportska, energetska pića (koja sadrže što manji ili nulti procenat šećera), elektrolitne deserte, a uvek možete sa sobom nositi voće poput jabuka ili bobica koje sadrže vodu.

 

#8 Redovna hidracija vodi gubitku viška kilograma

Što je opet tačno. Jedna studija je pokazala da što više vode pijete, to je manje kalorija koje kozumirate putem hrane i ostalog pića. Takođe, isto tako je dokazano da voda za piće ubrzava vaš metabolizam. Na raspolaganju su vam i zeleni čaj, kao i kokosova voda.

 

#9 Budite revnosni u praćenju procesa hidracije

Kako hidracija utiče na uvođenje ove rutine u sklopu vaše svakodnevice? Jedni su mišljenja da se ona prati kroz obroke, jer tako ostajete odgovorni i disciplinovani i znaćete koliko ste na dnevnom nivou uneli vode. Ostanite revnosni i mislite na svoje zdravlje na pametan način.

 

#10 Ipak, ne preterujte sa velikim unosom vode

Pošto postoji osnovna bojazan kod ljudi o nedovoljnom unosu vode u organizam na dnevnom nivou, to svakako dovodi do dehidracije i razloga koji smo naveli u prethodnim pasusima. Kako kod rekreativaca, tako i kod profesionalnih sportista, briga oko konzumacjie vode je povezana i sa unošenjem dovoljno elektrolita koji su neophodni za svakodnevno funkcionisanje svih sistema organa.

 

Pijaća voda je i dalje besplatna (ili u većini slučajeva). Ne dozvolite da vaše telo padne u kolaps, već ga negujte tako da se vi osećate dobro, raspoloženo i što je najvažnije – zdravo. Jedan od načina jeste upravo pravilna hidracija.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *