Kada (ni)je u redu koristiti telefon u teretani?

Zamislite realnu situaciju: teretana, 18:15h. Odradili ste kardio na pokretnoj traci i želite da dižete tegove. Zacrtali ste da ćete ovaj trening pokidati i verujete da će biti krajnje produktivan. Međutim, primetili ste da su baš te sprave zauzete. Prošlo je tri minuta, pet, deset… Osoba na spravi još uvek sedi tamo, ne radi vežbe, ali zato gleda u telefon. Instagram. Pravi selfi. Previše iznervirani da bilo šta preuzmete i na izmaku snage, odlazite iz teretane delimično zadovoljni današnjim treningom. Ovaj scenario je uobičajen, pogotovo u velikim fitnes centrima nakon radnog dana. Mnogi su tu kako bi vežbali i završeli započeto, ali većina njih teretanu vidi kao mesto za druženje, ’’ubijanje’’ vremena i fotografisanja za društvene mreže, ne shvatajući da to smeta drugima. Ovakva vrsta ’’telefonske epidemije’’ je široko rasprostranjena, stoga pročitajte u nastavku kada (ni)je u redu koristiti mobilne uređaje u bilo kojem vežbačkom prostoru:

 

Skroz je u redu koristiti telefon u teretani kada:

 

#1 Slušate omiljenu muziku na sluškama

 

Potrebna vam je muzika kako biste bili motivisaniji za vežbanjem? Nikakav problem. Dokazano je da muzika poboljšava performanse i momenat uživanja u treniranju, stoga slušajte muziku koja vam u tome pomaže. Samo se pripremite na vreme i napravite omiljenu listu pre nego što dođete u teretanu.

 

#2 Praćenje funkcionalnosti vaših organa

 

Ukoliko imate omiljenu aplikaciju koja vam pomaže da izmerite puls, potrošite kalorije i broj koraka, ne libite se da je koristite. Natempirajte je pre početka vežbanja i ostavite u dovoljnoj udaljenosti od vas, a da možete isto tako da pratite napredak.

 

#3 Vežbanje uz fitnes podkaste

 

Video treninzi u vidu podkasta su odlična opcija ne samo za kućni trening, već i za naporan trening u fitnes centru. Ukoliko vidite da vam ovakav vid pomoći znači, odredite koliko vremena ćete posvetiti gledanju ovih podkasta.

 

Međutim nije nikako u redu koristiti telefon:

 

#1 Kada obavljate pozive

 

Ukoliko je potrebno da tokom vežbanja obavite hitan telefonski poziv, to je skroz prihvatljivo. Međutim, korišćenje telefona za razgovore koje možete i kasnije da obavite nikako nije u redu prema drugim vežbačima. Pronađite mirno mesto, sklonite se sa sprave, a van toga stavite vaš telefon na nečujni režim i uživajte u momentima treniranja.

 

#2 Za fotografisanje

 

Fotografisanje je u redu ukoliko je umereno, međutim, u najvećem broju slučajeva ova aktivnost i te kako smeta drugim osobama, čime produžavate vreme na nekoj spravi i generalno celo iskustvo treniranja drugih vežbača.

 

#3 Za pisanje poruka

 

Pisanje poruka dok sedite na klupi za dizanje težina je praktično nepoštovanje drugih vežbača koji čekaju. Pa čak i slanje poruka dok trčite ili radite nordijsko skijanje je opasno jer može dovesti do povreda. Jedna studija je otkrila da su oni koji su pisali poruke tokom vežbanja više vremena bili u takozvanoj zoni niskog intenziteta, pa stoga njihovo vežbanje nije imalo poentu. Uživajte u trenutku i ostavite kuckanje za kasnije.

 

#4 Za ubijanje vremena

 

Ali u doslovnom smislu. Čitanje članaka, vesti i nevežbačkih videa ostavite za aktivnost kod kuće. Ukoliko vam je potrebno vreme za odmor, popijte vodu, uhvatite dah i umereno dišite. Iskoristite vreme u teretani na najkvalitetniji mogući način.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *