Zbog čega bi detoksikaciju trebalo da praktikujete barem jedanput mesečno?

Na sam spomen čišćenja organizma (bez obzira na godišnje doba), veliki procenat ljudi nije u dovoljnoj meri upoznato sa time šta to tačno podrazumeva. Naime, u istoj relaciji sa detoksikacijom, nalazi se i promena navika koje morate uvesti u vašu svakodnevnu rutinu. Ako ne odmah, onda postepeno, odgovarajućim tempom. Ukoliko ste vlasnik/ca personalizovane FitPass kartice, sigurno ste upoznati sa benefitima FitPass kluba (FitPass Club) u okviru kojeg na raspolaganju imate usluge naših partnera poput restorana zdrave hrane koji će vam, između ostalog, ponuditi najadekvatniji jelovnik na osnovu onoga što je za vas u tom momentu najzdravije. Stoga, šta je bitno zapamtiti?

 

Da li ste znali?

 

da je više od 80.000 hemikalija u upotrebi svakog dana, od kojih mnoge nikada nisu bile testirane ili dokazane za bezbednu upotrebu. Takođe, nema testiranja ni za dejstvo unosa kombinovanih toksina u organizmu. Istraživali smo i našli najbolje savete nutricionista, zdrastvenih stručnjaka i blogera koji se bave zdravom ishranom. Svaki od ovih jednostavnih saveta imaće veliki uticaj na čišćenje Vašeg organizma od toksina. Isto tako, u nastavku teksta ćemo se osvrnuti na pojam detoksikacije, odnosno – zašto je detoksikacija prirodnim putem najbolja za vaše zdravlje.

 

#1 Pročišćavanje vode

Voda iz gradskih vodovoda, odnostno voda sa česme, sve više postaje zagađena s obzirom na razvoj industrije i toksina koji nas okružuju sa svih strana. Tako da postoji velika verovatnoća da voda koju pijemo, i pored svih prečišćavanja ipak sadrži povećan broj metala, hemikalija, hlora… Ovo se može izbeći ako svoju vodu prečistite dodatno. Postoje filteri prečišćivači vode, koji vrlo efikasno pomažu da kontrolišemo kvalitet vode koju pijemo i iz nje filtriramo sve stetne materije. Savetujemo da uložite novac u kvalitetan filter za vodu i omogućite svom organizmu zdravu vodu koja mu je preko potrebna. Takođe možete se odlučiti za flaširanu vodu koja je već prošla sva potrebna toksikološka filtriranja.

#2 Posuđe za pripremanje jela

Hemikalije i metali iz posuđa u kojima pripremamo našu hranu, lako se mogu preneti i na same namirnice i na taj način dospeti u naš organizam. Posuđe koje ima ne lepljivu podlogu (teflonsko posuđe), sprečiće da namirnice koje kuvamo zagore, ali hemikalije koje služe da to spreče prodiru u našu hranu i čine je toksičnom. Kod zagrevanja teflona dolazi do njegovog isparenja direktno u hranu. Savetujemo da takvo posuđe izbegavate.

#3 Izbegavajte „4 bele smrti“

U ovu kategoriju svrstavamo šećer, so, brašno, mast. Trudite se da unosite ove sastojke u što manjoj količini, a najbolje bi bilo kada biste ih u potpunosti izbacili iz ishrane.

#4 Pročišćavajte vazduh

Trudite se da redovno pročišćavate ili provetravate vazuh prostora u kome boravite. Vrlo često unutrašnji vazduh može biti zagadjeniji od spoljnog, pogotovo ako više ljudi boravi u prostoru duže vreme. Otvorite prozor i pustite kiseonik da udje u Vaš prostor!

#5 Perite veš adekvatno

Vaša odeća je non-stop u dodiru sa vašom kožom koja kao sunđer upije sve toksine. Sredstava za pranje veša sadrže različite hemikalije i toksine. Pronađite sredstva koja su ekološki čista ili probajte da ih sami napravite.

#6 Birajte dobro meso

Uglavnom meso koje je dostupno po super-marketima ili mesarama, je puno aditiva i hormona, koji mogu imati jako loše posledice po zdravlje čoveka. Savetujemo da kada kupujete meso, to činite na proverenim mestima i da se prilikom kupovine informišete o samom poreklu mesa.

#7 Ne jedite termički obrađenu hranu

U skladu sa prethodnim savetom, ističemo i rizik od preterane termičke obrade namirnica, čime one gube svoje hranljive vrednosti, a u svoj organizam unosimo i toksine koji se stvaraju prilikom kuvanja ili prženja hrane.

 

Da li ste upoznati u potpunosti sa pojmom detoksikacije?

 

Da bismo u potpunosti definisali ovaj proces, krenućemo od objašnjenja suprotnog pojma. Toksini su supstance koje su otrovnog sastava ili mogu izazvati negativne efekte po vaše zdravlje. Odnose se na sve otrovne hemikalije, metale, zagađivače, veštačke dodatke u hrani, kao i na određene pesticide koji narušavaju telesni balans. Mi smo zapravo u svakodnevnom dodiru sa toksinima (nalaze se u vodi, hrani, vazduhu), tako da ih ne možemo u potpunosti izbeći osim da smanjimo njihov uticaj na nas same. S obzirom na to da ne možemo čitav život provesti u hermetički kreiranom odelu, detoksikacija je logičan put ka tom procesu. Poslednjih nekoliko godina, za detoksikaciju važe određeni mitovi koji se na neki način odbacuju konkretnim primerima iz prakse. Bitno je znati da instant, brza detoksikacija ne postoji, jer je naš organizam izuzetno kompleksna ’’mašina’’ gde su određeni procesi znatno složeniji. Ukoliko ste konstantno umorni, nemate energije, samo biste da spavate, onda se u tim slučajevima preporučuje detoksikacija u vidu hrane, čajeva i ostalim zdravim, prirodnim putevima.

 

Detoksikacija organizma prirodnim putem

 

Detoksikacija organizma prirodnim putem podrazumeva unošenje zdravih namirnica na zdrav, umeren način. Šta to znači? To znači da treba prihvatiti činjenicu da je detoksikacija kao takva proces, a ne instant, ad hoc akcija. Svoje telo ne možete preobratiti na takav način da se posle nekog kraćeg perioda u potpunosti regeneriše. Medicinski je dokazano da je potrebno oko godinu dana kada se stare ćelije moraju regenerisati novim, a isto toliko je potrebno za celokupnu detoksikaciju organizma (kada se i otrovi sadržani u tkivima moraju eliminisati). Takozvana instant detoksikacija je preko potrebna u slučaju kada dođe do naglog trovanja usled nekih nepredviđenih situacija. Kod bilo koje vrste detoksikacije mora postojati umerenost. Kako biste za početak smanjili nivo toksina u vašem organizmu, prva i bitna stvar jeste da izbacite brzu hranu iz jelovnika, punu ugljenih hidrata, gazirana pića, testeninu sačinjenu od belog brašna, kao i sve one namirnice koje sadrže veštačke dodatke. Pored toga, ne smete konzumirati kafu, kao ni duvanske proizvode. Ono što se smatra detoksikacijom prirodnim putem podrazumeva:

  • Izaberite pravu ishranu – ono što je već gorespomenuto odnosi se i ovde. Štaviše, uvek pozitivne ocene koje se tiču hrane se odnose na organsko voće i povrće, dok se veštačke supstance, kao i mnogobrojni aditivi izbacuju iz upotrebe;
  • Treniranje i meditacija – ono zbog čega se vežbanje uvek i svuda preporučuje jeste da se putem njega i procesom znojenja izbacuju toksini iz tela. Sa druge strane, meditacija je usmerena na redukciju stresa i mentalni balans. Uzročno-posledična veza je ta da putem meditacije izbacujete stres koji je glavni uzročnik pojave toksina u vašem telu;
  • Dijete – da li ste pobornik novih, modernih dijeta? Koje ste konzumirali, a da su bile uspešne? Postoje različite, mnogobrojne dijete u zavisnosti od vaših potreba, kondicije usmerene na jedan cilj. Detoks dijete su izuzetno popularne, ali njihov nedostatak se ogleda u tome što ne postoji prethodna konsultacija sa nutricionistom koji će korisnika posavetovati oko ispravne hrane koja se unosi u organizam. Strogo se preporučuje organsko voće i povrće, a sve više popularna je tečna ili smuti dijeta koja podrazumeva unos svežeg, oceđenog i organskog voća i povrća;
  • Čist vazduh – ako ne možete kontrolisati zagađenost vazduha koji udišete napolju, možete kontrolisati čistotu vazduha koji udišete u vašem domu. Dim od cigareta, bakterije, bacili, dlake vaših kućnih ljubimaca mogu znatno uticati na kvalitet vazduha. Trudite se da redovno provetravate sve prostorije, a uvek u svakoj obezbedite adekvatan pročišćivač. Ukoliko ste u mogućnosti, barem jednom mesečno priuštite sebi put na planinu i svež vazduh;
  • Voda, voda i samo voda – vašem telu je neophodno zdravo gorivo i to ćete postići samo sa vodom. Ne kafom, ne sportiskim i gaziranim pićima, već samo vodom. Nastavite u tom pravcu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *