Kako iznova pronaći motivaciju za vežbanje?

‘Mi smo ono što redovno radimo i, po tome, uspeh nije čin nego navika’ – Aristotel 

Složićemo se da su dobre navike preduslov za konstruktivan i produktivan život, ali njihova izgradnja može predstavljati teškoću. Dobra vest je da, kad jednom uspostavite dobru zdravu naviku, nije teško istrajati u njoj. 

Jedna od korisnih navika je upravo i vežbanje, a naše psiho-fizičko zdravlje je u direktnoj korelaciji sa aktivnim načinom života.

Od skoro možemo da se vratimo u sportske objekte i nastavimo da treniramo nakon skoro dva meseca provedenih u kući. Bilo da smo nastojali da se rekreiramo u udobrnosti naših domova ili smo odložili trening za posle, potrebna nam je nova specijalna motivacija za pokretanje i vraćanje u rutinu.

Za početak neophodna nam je motivacija, a kako je dobiti, savetuju nas naši poznati fitnes treneri:

 

Boris Lilić @borislilic ističe da nakon dva meseca obustave rada, sada je pravi trenutak da se fokusiramo na dobre i zdrave navike:

 

“Izdvojio bih 5 saveta za sve vas koji trenirate i koji imate želju da se aktivno uključite u trening: 

 

Trenirajte minimalno 3 x nedeljno po 30 minuta do sat vremena

  1. Spavajte između 6 i 8 sati
  2. Organizujte svoju ishranu na dnevnom nivou 
  3. Definicija ili genetika ne igra ključnu ulogu, KONSTANTNOST u onom sto radite je ta osobina koja ce vas učiniti produktivnijim 
  4. Definišite svoj cilj u narednih 6 meseci (pomoćiće vam da ne posustanete i ostanete istrajni)”

 

 

Aleksandru Ilić @_strongandmighty motiviše predivan osećaj nakon samog treninga kao i pomisao da radi nešto dobro za sebe: “Za početak, odrediti ciljeve, napraviti plan treninga (samostalno ili uz pomoć trenera), sve to napisati na papir i okačiti na vidno mesto! Zatim pozvati prijatelja za međusobno bodrenje”.

 

 

 

 

 

Marko Spasojević @marko_spasojevic donosi dobre vesti: “Nakon ovog perioda, ono što svima pada prvo na pamet je da je sav uložen trud propao i da će se teško vratiti staroj formi, ali to zapravo nije tačno. Sigurno ste čuli za izraz „mišićno pamćenje“, što u prevodu znači da ukoliko ste trenirali određen vremenski period, vrlo brzo se nakon ponovne uspostave aktivnosti, telo vraća starom režimu i svakodnevnoj rutini. Ono što je zapravo teško je psihički deo svega i sam dolazak na trening.

 

 

 

 

Nađite motivaciju u malim stvarima, zadajte sebi male kratkoročne ciljeve. Bilo da je to gubitak određenog broja kilograma za određen vremenski period ili ponovno podizanje željene težine na vežbama… Bitno je napraviti prvi korak. Ono što kasnije dolazi zapravo je ono što vas je držalo motivisanim i pre ovog perioda. Taj neprocenjiv osećaj nakon treninga, izbacivanje negativne energije, povećanje samopouzdanja, povećana produktivnost… Sigurno da je fizički izgled svima prvi motiv za trening, ali ono što dolazi redovnim vežbanjem daleko je više od toga. Već nakon prve serije, bićete zahvalni sebi!”

 

Motivacija je možda prvi korak, ali je uz sve to neophodna i disciplina, ističe Hana Qasem @hanatrener: “Ja sam od onih koji zagovaraju disciplinu, jer je motivacija kratkotrajna i prolazna. Kako u životu, tako i u treningu, ako imate naviku da dolazite na trening i imate svest da sve što radite, radite u službi svog zdravlja, motivacija vam nije potrebna. Pre nego što postavite nove ciljeve, analizirajte prethodne. U našoj prirodi je da budemo entuzijasti i optimisti, a s tim u vezi budite realni i iskreni prema sebi. Da li ste ikad pomislili da uspešne ljude od neuspešnih deli samo motivacija ili nesto više?”

 

 

 

Dakle, ostaje vam samo da podstaknuti ovim tekstom i savetima, pripremite svoju opremu, izaberete neki od 650 objekata iz FitPass sistema, beskontaktno se čekirajte u nekom od njih putem QR koda i započnete svoju dobru naviku. Srećno!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *