Nikola Šimšić: Naučite da ne kažnjavate sebe već da uživate u vežbanju

Jedan od naših najvećih partnera – Iron Republic otvara svoja vrata i novobeograđanima! Od danas se FitPass članovi mogu uveriti u stručnost osoblja i opremljenost popularnog Iron-a na još jednoj adresi i to u Nehruovoj 51. Tim povodom smo razgovarali sa trenerom iz tog objekta i naširoko poznatim Nikolom Šimšićem Šimetom.

“Verujem da me neki od vaših čitača već znaju, ali za one koji čitaju prvi put, red je da se predstavim. Zovem se Nikola, ali me svi znaju po nadimku – Šime. Trenerskim poslom u teretani se bavim intezivno već 5 godina i tu sam se definitivno pronašao. Rad sa ljudima, rešavanje njihovih zdravstenih problema i pomoć oko izgleda, shvatio sam kao poziv i u tome uživam.”

Ono što nam je svima na pameti ovih dana kada razmišljamo o vežbanju je – da li uopšte da počinjemo jer je leto tu iza ćoška. Šime je vrlo decidan:

           “Naravno da da! Ne postoji pravi i pogrešni tajming kada krenuti sa treningom. Jednostavno, svaki trenutak je pravi za tu odluku. Rezultati su uvek i u svemu neizostavni ukoliko radite na zadatom tako da, ukoliko se posvetite nečemu (u ovom slučaju je to trening) rezultati će biti zagarantovani.
S obzirom da nam se bliži i lepo vreme, treba to da iskoristimo kao mogućnost za neku dodatnu aktivnost napolju. Neko voli da trči, vozi bicikl, šeta ili pliva. Šta god od navedenih aktivnosti radili, iziskujete dodatnu potrošnju kalorija (čitaj veći kalorijski deficit) i zasigurno, možda i na prvom mestu, zdraviji organizam i bolji imuni sistem.”

Kada uspemo konačno da počnemo, koji je prava količina i kombinacija vežbi na treninzima? 

           “Za početnike uvek preporučujem 3 treninga nedeljno i to uglavnom kružnog tipa. To su treninzi u kome ćete proći celo telo, odnosno svaku mišićnu partiju. Nakon tog prvog trenutka, bilo bi dobro napraviti neki split poput: grudi/ramena/triceps, leđa/biceps, noge… Aktivniji vežbači mogu da rade 4 treninga nedeljno uz neki upper-lower split, pogotovo jer se u tom slučaju češće prelaze iste mišićne partije.”

Drugačija je konstitucija tela kod žena i muškaraca, kao i potrebe za poboljšanjem. Šta je ono s čim lepši pol može da počne, a koji program je pogodniji za muškarce?

           “Upper-lower princip, sa akcentom na gluteus je odličan za dame. Momci treba definitivno fokus da stave na neku partiju koja im zaostaje ili žele da je poprave. Takvu partiju bi trebalo raditi češće (dva puta nedeljno minimum, jednom primarno i jednom kao dopunu nekom treningu).
Lepši pol uvek može da počne sa osmehom, tu je odrađeno više od 50% posla  🙂  Šalu na stranu, svi znamo da oba pola privlači pozadina i mami osmeh. Tako da bih, pored celog tela, akcenat stavio upravo na to.”

Nevoljno se slažemo sa Nikolom i pitamo kako da postignemo maksimalan efekat i doteramo zadnjicu do savršenstva.

           Kako bi taj trening zaista trebalo da izgleda, morali biste da iskusite u Iron Republic Gym-u 😉

Budući da smo kao ljudi dosta nestrpljivi, pitamo Nikolu dalje za jednostavna rešenja. Kako najbrže da skinemo kilograme ili da nabacimo mišićnu masu?

           “Mogu da budem onaj lik koji će vam dati sjajan, al’ ujedno i nedelotvoran naslov iz časopisa, ali onda to ne bih bio ja i moji rezultati se ne bi isticali. Sve dijete su delotvorne ako im se posvetite, ali vodite računa. Velike restrikcije rezultiraće brzim rezultatom, ali nakon toga biće pogubne po vas. Međutim, mogu vam savetovati da ne izbacujete ni jedan makros (proteini, masti, ugljeni hidrati) ako za time nema potrebe. Smanjite kalorijski unos, povećajte potrošnju.
Slično je i za dodavanje mišićne mase, bolje za dva tri meseca dodati kilo kvalitenog mesa (kako ja to volim da kažem), nego puko nabaciti kilograme na vagu. Jedite u blagom kalorijskom suficitu i jedite kvalitetno.”

Kada rešimo da krenemo u zdraviji život i aktivniju svakodnevnicu, potrebno je da, uz pravilno i učestalo vežbanje promenimo i neke životne navike. Na šta treba da obratimo pažnju i kako da se ponašamo kada pričamo o ovome?

    “Nemojte praviti radikalne promene, jer će biti loše po psihu. Ne volimo i ne prilagođavamo se tako lako velikim i naglim promenama. Ali ono što možete uraditi već od ovog trenutka je regulacija ishrane. Pod tim mislim da imate redovnije obroke, “čistije” obroke (ukoliko ste jeli brzu hranu) izbacite nepotrebne kalorije. Ne odmah, ne sve, ali ih secite! Kad to kažem mislim na onu situaciju – da, taj snikers i čips između dva obroka mi nije bio neophodan, samo mi je bilo dosadno!
Potrudite se da regulišete san i obezbedite dovoljno istog za normalno funkcionisanje. I ako ne deluje tako, brojni procesi se dešavaju u telu i sa hormonima dok vi spavate.
I poslednja, al nikako manje bitna stvar – Učinite trening redovnim i zabavnim, jer ne dolazite da bi ste kaznili sebe, već uživali u procesu.”

Sad znamo da je teretana gde ćeš nas ti trenirati ustvari zabavno mesto u kome brzo leti vreme i gde postižemo maksimalne rezultate. Iz tog razloga sa oduševljenjem očekujemo prvi odlazak u novi Iron Republic, ovog puta na Novom Beogradu. Po čemu se Iron razlikuje od drugih objekata, pored omiljenih trenera velikog broja vežbača – tebe i Hane?

           “Mislim da na ovo pitanje ne može niko bolje odgovoriti nego ja. Tu sam od početka ideje do dana današnjeg. Iron izdvajaju dve krucijalne stvari – znanje koje nudimo i duh ekipe. Verujete mi, gde god da odete, nigde nećete naići na ljude koji se drže i rade zajedno kao u Ironu, a to nam daje za pravo da se nazivamo i porodicom. Neću da lažem, ne postaje se tek tako član iste, ali onog momenta kada se to desi, vi ne želite nigde drugde da idete. Iron u centru grada je mnogima bio teško dostupan za dolazak, pa su opet ljudi pronalazili način. No i nama je bilo jasno da treba izaći u susret svim tim ljudima i eto, Iron Republic NBG se upravo rodio. Ono što nudimo tu, pored vrhunske trenerske usluge i znanja koje posedujemo, novog prostora, sprava sa kojima se nikad niste susreli, definitivno je dobro druženje i naravno za kraj postizanje željenih rezultata.”


Uz svoju FitPass članarinu, u Iron Republic NBG možete trenirati od danas, a dodatne detalje pročitajte na linku: https://fitpass.rs/objekat/iron-republic-2

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *