7 na prvi pogled nevidljivih benefita vežbanja?

Osvrnite se po teretani i verovatno ćete videti mnogo ljudi koji pokušavaju da skinu višak kilograma, dovedu mišiće u bolju formu i da izgledaju bolje. Međutim, studije otkrivaju mnogobrojne druge koristi od vežbanja koje nisu neseserno vidljive spolja.

Evo nekih odličnih načina da vežbanjem poboljšate stanje uma, tela i duše:

 

Suzbija anksioznost

Da li ste primetili da započinjete trening osećajući se stresno i zlovoljno, a završavate ga energičniji i bolje raspoloženi? Prema novoj studiji Prinston univerziteta, dokazuje se da vežbanje menja hemiju u mozgu tako što oslobađa neurotransmitore zadužene za smirivanje moždanih funkcija i oslobađanje osećaja anksioznosti. Ljudi koji su trčali su bolje reagovali na stresne situacije od onih koji nisu, pa čak i ako je fizička aktivnost izostala u prethodnih 24 sata.

 

Jača imunitet

Redovno vežbanje može smanjiti rizik od nekih ozbiljnih zdravstvenih oboljenja i horničnih stanja, uključujući bolesti srca, dijabetes i neke vrste karcinoma. Takođe, može smanjiti zadržavanje češćih bolesti poput gripa i prehlade. Prema najnovijem istraživanju, prehlada je trajala 43% kraće kod ljudi koji su fizički aktivni.

 

Poboljšava viđenje našeg tela

Nakon sumiranja efekata 57 odvojenih studija, naučnici su dokazali da vežbanje zaista poboljšava naš osećaj prema nama samima.

 

 

 

Bolji san

 

Ukoliko imate problema sa spavanjem, zaboravite na lekove i krenite na bazen, u teretanu ili vozite bicikl. Prema jednom istraživanju, ljudi koji su trenirali okvirno oko 10 nedelja, prijavili su drastično poboljšanje sna.

 

 

Dovodi nas u “raspoloženje”

Možda ste čuli da nas miris feromona prilikom znojenja nagoni na povećanje libida, ali to nije glavni razlog zašto vežbanje dovodi do boljeg seksa. Za muškarce, vežbanje može smanjiti rizik od erektilne disfunkcije, a svima daje bolju izdržljivost i osećaj sopstvenog tela.

 

 

 

Smanjuje PMS simptome

Žene često ističu da se osećaju razdražljivo i naduto pre menstuacije, ali čini se da vežbanje umanjuje ova dva stanja. U novozelandskoj studiji na oko 2000 žena, pokazalo se da su one dame koje vežbaju bolje prošle kada govorimo o PMS simptomima, od onih koje su pile lekove, vitamine i ostale “uradi sam” savete.

 

 

Jača mozak

Studije su dokazale da vežbanje može preduprediti neke probleme sa pamćenjem kod starijih osoba, pa čak i smanjiti rizik od Alchajmerove bolesti. Takođe, može imati pozitivne efekte na mozak mlađih ljudi, o čemu smo nedavno pisali. Dokazano je da vežbanje poboljšava izvršnu funkciju mozga – opšte procese koji uključuju planiranje, pamćenje, rasuđivanje, rešavanje problema i još mnogo toga.

 

Mnogo je benefita od aktivnog načina života, tako da pokrenite FitPass aplikaciju na svom telefonu i pravac u najbliži od 650 sportskih objekata koji su nam u sistemu. Bićete zahvalni sebi!

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *