Alkalna dijeta: 5 kontroverznih istina koje treba da znate

Pisali smo o tome koje su namirnice kisele, a koje bazne i zašto nam je sve to bitno da znamo kada govorimo o zdravoj ishrani. Danas ćemo se malo više posvetiti alkalnoj dijeti.

Alkalna ili bazna dijeta je nešto na šta se ne gleda blagonaklono u okvirima tradicionalne medicine. Razlog tome je što ne postoji dovoljan broj studija koje opisuju benefite ove vrste ishrane. 

Međutim, mnogi stručnjaci i nutricionisti se ne slažu sa gorepomenutim izjavama jer bi to, po njihovom mišljenju, značilo da nije zdravo jesti voće i povrće u većim količinama. Ne zvuči li to smešno?

Istina je da prilikom alkalne dijete jedemo više biljne hrane. Međutim, ne znači da smo vegani, već da favorizujemo voće i povrće u svakodnovnoj ishrani iz razloga što biljne namirnice imaju više alkalnih minerala koji određuju pH vrednost organizma.

Hrana se smatra kiselom ako, prilikom metabolisanja, daje više proteina ili fosfora od kalijuma, kalcijuma i magnezijuma – tri velika alkalna minerala. Meso, jaja i mlečni proizvodi su više kiseli jer sadrže više proteina i fosfora od tih minerala. 

5 razloga zašto je alkalna dijeta dobra za vas:

 

  • Zdrave kosti

 

Kosti se postepeno razgrađuju i na to utiče pH vrednost tog područja kao i onog oko njega. Kada je sredina kiselija, ćelije koje razgrađuju kost su aktivnije. Takođe, kada se ovo dogodi, telo crpi kalcijum iz kostiju i zuba kako bi ublažilo kiselost. Tada nastaje problem posebno ukoliko vaša ishrana obiluje namirnicama životinjskog porekla, a nemate dovoljne fizičke aktivnosti sa opterećenjem. Kada je pH bazna, aktiviraju se ćelije za građenje kostiju.

 

  • Kiselost može uzrokovati rak

 

Fiziolog i lekar Oto Varburg je 1931. godine dobio Nobelovu nagradu jer je dokazao da rak raste samo u kiselom okruženju koje nama kiseonika. U osnovi je činjenica da tamo gde je kiselo okruženje – nema kiseonika, a nasuprot tome, alkalna sredina podrazumeva kiseonik. 

 

  • Mikronutrijenti

 

Ukoliko imate bazni način ishrane verovatnije je da ćete doći brže do mikronutrijenata koji su neophodni vašem telu, a kojih manje ima ukoliko jedete više mesa i životinjskih namirnica. Ovde se govori o vitaminima i mineralima bez kojih ne možemo funkcionisati.

 

  • Energija

 

Ukoliko alkalizujete svoje telo u roku od pet do sedam dana osećaćete se kao potpuno nova osoba. To je zato što prirodno poboljšavate vaše unutražnje okruženje, pa vaše telo može da funkcioniše kako treba. Ukoliko vam se spava nakon ručka ili morate da legnete kad se najedete to nije zdravo. Ako se ovo često dešava, to je pokazatelj da se telo bori protiv teških namirnica i kiselosti. 

 

  • Performanse

 

Ljudi sa alkalnim načinom ishrane bolje performuju, jer se telo brže oporavlja, a takođe, kao što smo rekli i u stavci iznad – imaju više energije. Biljne namirnice pomažu pri kiselosti koje naše telo proizvodi kada treniramo. Kada radimo naporne vežbe i osećamo da nas mišići peku, to je ustvari poplava mlečne kiseline, a ukoliko preko toga dodamo kiselu hranu, to će samo pogoršati stanje. 

Iako ne postoje isključive naučne studije koje kazuju da je alkalna dijeta dobra po nas, postoje one koje ističu da voće i povrće smanjuje rizik od mnogih oboljenja i to je sve što treba da zapamtimo.

Za svakodnevne nove savete o ishrani, treninzima i aktivnom načinu života, čitajte naš FitPass blog.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *