Vežbanje tokom ciklusa? Da ili ne?

Da li vam sama pomisao o vežbanju tokom ciklusa izaziva nelagodu? Ukoliko ste zabrinuti koliko će menstruacija uticati na vašu aktivnost, niste jedini. 

Iz mnogih razloga, žene preskaču treninge tokom ovog dela meseca, ali zapravo nema potrebe to da se čini. 

Prednosti vežbanja tokom ciklusa

Fizičke i psihičke koristi od vežbanja ne prestaju jer su došli dani ciklusa. Nasuprot tome, pridržavanje rutine zapravo može pomoći pri olakšanju određenih uobičajenih tegoba koje prate menstruaciju. 

Prema doktoru Kristoferu Holisvortu, ciklus je složeno vreme što se hormonalne slike tiče. “I progesteron i estrogen su najniži, pa je žena umorna i manje energična”, objašnjava on.

Uz sve to, izbegavanje vežbanja neće uštedeti energiju niti dovesti do boljeg opšteg stanja. Umesto da prekinete sve aktivnosti tokom ovog perioda, iskoristite ga u isprobavanju novih treninga. Slede prednosti vežbanja tokom ciklusa:

 

Smanjuje PMS simptome

Ukoliko menjate raspoloženje ili ste umorni dan pred ciklus i tokom trajanja istog, vežbanje može biti idealan lek. 

 

Povećava nivo endorfina

Vežbanjem stimulišemo endorfin, pa na taj način poboljšavamo raspoloženje i činimo da se osećamo bolje. S druge strane, endorfini su prirodno sredstvo protiv bolova, pa možemo osetiti olakšanje tokom neugodnih dana.

 

Povećava snagu

Jedno istraživanje je otkrilo da vam prve dve nedelje od ciklusa (prvi dan ciklusa je prvi dan menstruacije) mogu omogućiti veće dobitke na snazi iz razloga što su ženski hormoni na niskom nivou.

 

Poboljšava raspoloženje

Vežbanje poboljšava raspoloženje i cirkulaciju. Takođe, ublažava grčeve, glavobolju ili bolove u leđima tokom menstruacije.

 

Bori se sa bolnim ciklusima

Ukoliko imate bolne menstruacije, dobro znate kako ovaj deo meseca može biti nelagodan. Dobra vest je da vam lagano vežbanje, poput hodanja može ublažiti ove neprijatnosti.

 

 

 

Koje su to najbolje vežbe za “one dane”?

Prvih nekoliko dana menstruacije mogu biti najneugodniji, posebno u slučaju obilnijeg krvarenja. Zbog toga bi fokus trebalo da bude na laganim pokretima kao i na laganim vežbama. 

Mnogi doktori ističu da bi idealna vežba tokom trajanja ciklusa trebalo da bude upravo ona koju želite da radite. S druge strane, početak ciklusa može biti period idealan za smanjenje uobičajenog intenziteta vežbanja. Imajući to na umu, slede nekoliko ideja za vežbanje tokom ovog perioda.

 

Lagani kardio

Neka vaše kardiovaskularne aktivnosti budu manjeg intenziteta ili ih sprovodite tokom kraćeg vremenskog perioda. Razmislite o šetnjama ili kraćim aerobnim vežbama. Jedna studija kaže da pluća bolje funkcionišu kasnije recimo u drugoj nedelji od početka menstruacije, pa intenzivnije aerobne vežbe prebacite za taj period u mesecu.

 

 

Trening snage manjeg intenziteta

Ovaj period je idealan za utvrđivanje snage, pa je savet da sesije vežbanja budu dugotrajnije, ali nižeg intenziteta.

 

 

 

Joga i pilates

Dva do tri dana pre same menstruacije je idealno vreme za bavljenje aktivnostima poput joge i pilatesa koji vam mogu pomoći da opustite telo i potencijalno smanjite simptome kao što su grčevi, osetljivost dojki, mišićni umor i bol.

 

 

Ukoliko ne osećate neugodnost tokom ciklusa, slobodno nastavite sa uobičajenim ritmom vežbanja. Potrebno je samo da pripazite na prilagođavanja koja vaše telo vrši tokom ovog perioda. Ukoliko otkrijete da telo ne radi kao i inače, dajte sebi oduška i smanjite intenzitet. 

 

Koje vežbe ne bi trebalo da radite tokom ciklusa?

 

Baš kao što su neke aktivnosti prikladnije tokom “onih dana”, postoje i vežbe koje bi trebalo izbegavati. Stručnjaci kažu da bi trebalo da smanjimo stres i obim treninga, ali nipošto apsolutni izostanak. Tokom ovog vremena često je mnogo teže uraditi neki uobičajeni trening, pa se ne treba fokusirati na idealnu vežbu ili intenzitet.

 

Redovno vežbanje je neophodno za pravilno funkcionisanje tela i uma. Suština o vežbanju tokom ciklusa je sledeća: nastavite sa treninzima, ali smanjite intenzitet, odvojite vreme za oporavak i nagradite sebe za trud.

FitPass članarina vam omogućava potpunu slobodu treniranja i kombinaciju disciplina koja je idealna za ženske potrebe i promene tokom meseca. Za dodatne savete pratite naš blog.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *