7 najčešćih početničkih grešaka

Ukoliko tek počinjete sa treninzima ili vežbate neko kraće vreme, a ne vidite rezultate, evo uobičajenih zamki koje treba izbegavati za optimalne rezultate:

 

Zanemarivanje ishrane

 

Pravilni unos nutrijenata je od ključne važnosti za celokupni napredak, kao i zdravlje. Ukoliko se prejedate ili unosite nedovoljno kalorija, nikad nećete dostići svoje fitnes ciljeve. Ne postoji taj plan vežbanja koji može da prenebregne ove činjenice, tako da posvetite dodatnu pažnju zdravoj i optimalnoj ishrani.

 

Prerano dizanje tegova

 

Pre nego što se upustite u dizanje većih kilaža, potrebno je da dobijete dobre temelje snage i stabilnosti zglobova koji se dobijaju izvođenjem vežbi sa sopstvenom težinom poput sklekova, propadanja i zgibova. Ne samo da će vam mnogo pomoći pre podizanja većih težina, nego će vam i svaki trening upotpunjavati na pravi način. 

 

Ignorisanje mobilnosti i fleksibilnosti

 

Ukoliko ne razmišljamo o posturalnim nepravilnostima i nedostacima, ne rešavamo probleme pokretljivosti, spremamo se na dugoročni neuspeh. Ukoliko se snaga izgradi oko ovih nesavršenosti, možemo iskustiti sijaset problema, a ukoliko ih rano počnemo rešavati dolazimo do odličnog temelja koji nema pukotina i koji nam garantuje rezultate.

 

Insistiranje na rutini

 

Kada počnete da vežbate, prilično lako zapadate u rutinu i to u onu koja se odlikuje istim brojem ponavljanja, istim brojem podignutih kilograma itd. Ovaj trend nije dobar jer svakom čoveku treba izazov da bi se promenio na bolje. Jednom kada naučite da na pravilan način dodate koje ponavljanje ili kilogram za dizanje, promene će vrlo brzo postati vidljive.

 

Preozbiljno gledanje na broj ponavljanja

 

Kada je reč o bilo kojoj vežbi, računa se kvalitet, a ne kvantitet. Ne treba žuriti i dostizati tek neki broj jer na taj način možete ugroziti formu, pa čak i rizikovati povrede. Cilj je izvesti najbolji mogući potez, odnosno pravilo uraditi vežbu jer se na taj način dobija maksimum od iste. Potrebno je da ponavljate onoliki broj puta koliko možete, ali što efikasnije moguće.

 

Lagani treninzi

 

Ukoliko stignete do kraja treninga a da niste osetili stvarnu nelagodu u mišićima i dahu, nije izvesno da ćete skoro zapaziti napredak. Jednostavno, morate da gurnete svoje telo do tačke izazova za rezultate. Potrebno je da možete da izvedete ponavljanje, ali da je svako sledeće sve teže i teže. Kada dostignemo nemogućnost izvođenja pokreta, tad je trenutak da stanemo zbog sigurnosti.

 

Želja za instant rezultatima

 

Za sve je potrebno vreme, pa tako i kada pričamo o izgradnji forme i snage. Potrebno je uživati u putovanju, odnosno u svakom stepeniku dolaska do cilja. Ciljaju se male pobede, neka promena kada se pogledate u ogledalo, blago povećanje neke grupe mišića i slično. Velike stvari se neće dogoditi preko noći, ali kad se dese, biće vredne truda.

 

FitPass članarina vam omogućava treniranje u preko 650 objekata širom Srbije. Naručite svoje termine već danas i uputite se u aktivan i zdrav život. 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *