12 saveta kako da pređemo na jutarnje vežbanje

Većina ljudi ne vežba ujutru zbog slobodnog izbora, već iz potrebe. U današnje vreme ranijeg zatvaranja teretana i fitnes centara, sloboda manervisanja vremenom tokom dana se smanjuje. Slede saveti kako da vežbanje prebacimo sa večernjeg dela dana u jutarnje:

Noć pre

 

  • Završite sve obaveze čim se vratite kući

 

Možda vi imate više samokontrole, ali prosečan čovek tog trenutka kada sedne da gleda svoju omiljenu seriju, tada je i završio sa svim poslovima za taj dan. Rešenje je da ostanete uspravni i da nastavite da se krećete dok se sve ne završi. 

 

  • Pripremite se za naredni dan

 

Ručak za naredni dan pakujte dok se pravi večera i odaberite sutrašnju odeću pre ulaska u pidžamu. Na kraju radnog dana možda nemate energije, ali imate zamah koji treba iskoristiti. Pripremanje svega od jela do odevne kombinacije za posao i teretanu neizmerno ujutru olakšava posao i smanjuje stres. 

 

  • Lezite ispod pokrivača čim sve završite

 

Pripremite se za spavanje čim sve obaveze završite, iako ćete možda još neko vreme provesti uz knjigu ili TV. Isključite što više izvora svetlosti. Čim počnete da osećate kako vam glava klone, odmah utonite u san kako biste se najbolje odmorili.

 

  • Postepeno pomerajte vreme spavanja 

 

Nekad je dovoljno i po par minuta unapred, ali je bitno da vremenom utonete u san malo ranije nego pre kako bi vam bilo lakše ujutru.

 

  • Uradite sve da vam ujutru ništa drugo ne preostaje nego da vežbate

 

Ovo u suštini znači da sami sebe saterate u ćošak. Na primer, ako opremu za trening pripremite prethodno veče, mnogo će vam biti teže da je raspakujete nego sve to obući i krenuti sa treniranjem. Nekim devojkama može predstavljati motivaciju i to što moraju oprati kosu ujutru, a neće to uraditi, a da pre toga nisu izvežbale.

Jutro

 

  • Uradite sve što je potrebno da ustanete iz kreveta

 

Neki ljudi moraju da ostave alarm na drugom kraju sobe kako bi ustali i isključili ga, dok drugi postavljaju vesele tonove ili svoje omiljene pesme. Isprobajte nekoliko stvari i držite se one koja funkcioniše.

 

  • Eksperimentišite sa vremenom alarma

 

Ukoliko vam je potrebno jedno ili dva snooze-a da ustanete, uključite i to vreme. Ako želite da ustanete u 7 i 15, vi navijte alarm u 7. S druge strane, ukoliko ovo dugme često koristite, probajte jednom da postavite alarm na najkasnije vreme. Možda će vas to naterati da ustanete kad ste zamislili.

 

  • Udobno se osećajte dok se spremate

 

Pokažite svom telu da je ok što se probudilo. Ukoliko je hladno u kući, obucite bademantil dok perete zube. Ako ste mnogo umorni, sedite dok oblačite odeću. Pustite omiljenu muziku. Učinite rano jutro što ugodnijim za sebe.

 

  • Jednom kad ustanete, nemojte prestati da se krećete

 

Ustanite, operite zube i umijte se, namestite krevet i – nikako ne sedajte da proverite, na primer, telefon. Iskoristite zamah i ne zaustavljajte se dok ne izađete kroz vrata.

 

  • Pojedite manji doručak ukoliko vam pomaže

 

Većini ljudi pomaže ranojutarnji obrok pre treninga. Izaberite dobre namirnice i nemojte pretrpati svoj želudac jer će vam biti teško kasnije.

Dodatni saveti

 

  • Male promene rutine čuda čine

 

Ukoliko se igrate sa svojom rutinom i malo po malo je menjate, lakše ćete se navići na novi raspored. To uključuje sve – hranu, odeću za treniranje, vreme… U prvom trenutku možda izgleda stresno, ali malim koracima lako možemo doći do željenog rezultata.

 

  • Odlučite da vam je vežbanje prioritet

 

Svakodnevno rano ustajanje je teško. Ali ukoliko postavimo ciljeve koji mogu biti kratkoročni – dobar osećaj tokom dana, ili dugoročni – mršavljenje ili podizanje kondicije, onda možemo računati na snagu volje. Utvrdite svoj razlog, držite se toga i razmišljajte često. Sve te pozitivne misli će doprineti disciplini koja će vas podizati rano ujutru iz kreveta.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *