Kako da iznova nađemo motivaciju posle praznika?

Uživanje u mnogobrojnim prazničnim ukusima je donekle mač sa dve oštirice, jer što duže i više traju, to je duži period vraćanja na staro. Međutim, ne budite kritični previše prema sebi. Praznici su tu za uživanje i opuštanje, a povratak u formu će doći postepeno.

Slave, Nova godina, Božić… došli su i prošli, a mi smo nakupili nekoliko dodatnih kilograma i sad treba krenuti sa vežbama i korigovanjem ishrane. Međutim, povrh svega toga potrebno je naći dodatnu motivaciju kako bismo nadoknadili vreme i pokrenuli se.

 

Hidratacija

 

Motivacija počinje dobrim osećajem prema sebi, a hidratacija je jedna od najefikasnijih i najlakših metoda za to. Možda smo tokom praznika pili previše alkoholnih pića ili zaslađenih napitaka, a gubili smo iz vida najobičniju vodu. Sada je trenutak da se to promeni. 

Postoji jedan interesantan savet kada je reč o kolačima tokom praznika. Ukoliko popijemo hladnu vodu pre i odmah nakon slatkog, ubrzaćemo metabolizam, brže ćemo svariti i smanjićemo ukupan unos.

 

Povratak osnovama

 

Nakon što praznici dođu i prođu, a mi počnemo da osećamo potrebu za detoksikacijom posle teške, bogate i začinjene hrane, bitno je da odložimo vagu na par nedelja. Uvek je važno pratiti napredak, ali ne tako što ćemo se osetiti isfrustriranima i u beznadežnoj situaciji. Dajte sebi “fore” dve nedelje od, na primer, Srpske Nove godine kako biste se vratili starim navikama. U tome vam može pomoći biranje nove aktivnosti koja će vas razmrdati i ubaciti u formu mnogo brže od očekivanog. 

U svakodnevnu ishranu dodajte vlakna, voće i povrće, ostanite što aktivniji tokom dana i ubrzo će kilogrami početi da nestaju poput novogodišnjih odluka 🙂 Tek kad prođe prvi period, stanite na vagu, pa krenite u novi kvantitativni napredak, ali ne bez osećaja ponosa zbog dotadašnjeg uspeha.

 

Držite se rasporeda

 

Ukoliko imamo ispred sebe zacrtan raspored, lakše ćemo ostati na kursu. Kod ove stavke je bitno da se ne prenatrpamo obavezama odnosno terminima kada ćemo i koliko trenirati. Ukoliko planirate pet puta nedeljno treninge odmah posle praznika i dana odmora, vrlo je verovatno da nećete ispuniti plan i da ćete dići ruke od svega. Umerenost je ključna, kao i postepenost, tako da krenite sa dva treninga prve nedelje, pa lagano povećavajte.

 

Ponađite društvo za trening

 

Ukoliko vežbamo sami, teže ćemo da se motivišemo nakon praznika da iznova krenemo. Ako do sad nismo imali, sad je pravi trenutak da izaberemo idealnog “saborca” kako bismo jedno drugo motivisali i ostajali na kursu.

 

 

Isprobajte kućni trening

 

Postoji mnogo vežbi koje možemo i kod kuće sprovoditi, poput izdržaja, trbušnjaka, sklekova, čučnjeva, iskoraka, a za kardio deo uvek je dobra šetnja ili džogiranje.

 

 

 

Razmislite o jutarnjem treningu 

 

Svima je teško da ustaju rano, ali ukoliko probate da rano tokom dana precrtate ovu obavezu, bićete poletniji i puni energije za sve one obaveze koje slede kasnije. Dodatne savete kako da isprobamo trening ujutru, pročitajte na LINKU

 

 

 

 


Za sve ostalo, tu je FitPass članarina koja vam omogućava potpunu slobodu treniranja, bilo da se radi o disciplinama, lokacijama ili vremenu koje vam odgovara. 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *