Kako da vežbamo na otvorenom tokom snežne sezone?

Ukoliko preferiramo vežbanje napolju, ovo hladno vreme zna da nam totalno pokvari planove. To što smo mokri od snega i znoja ispod debelih slojeva odeće, klizanje na zaleđenim površinama, vetar i nedovoljna hidratacija uzorkovana zimom, samo su neki od izazova koji su pred nama kada je temperatura oko nule ili u minusu.

Uprkos svemu gore navedenom, vežbanje na otvorenom zimi i dalje može biti blagotvorno i prijatno po naš organizam. Evo 8 razloga kako to da izvedemo:

 

I

Problem: gubljenje telesne toplote

 

Rešenje: obucite suvu odeću (ne samo toplu)

 

Voda je jedan od najefikasnijih provodnika toplote, što znači da pomera toplotu iz područja najviše koncentracije u ona sa najnižom. To praktično znači da ukoliko ste mokri ili se znojite zimi, veći je rizik od gubitka telesne toplote, jer je voda iz tela izvodi u vazduh.

Kako bi se ovo sprečilo, potrebno je nositi zaštitnu opremu koja štiti od vlage, a to su najčešće materijali poput najlona i poliestera. Tokom zimskih meseci jako je važno izbegavati pamuk jer čini da dodatno gubimo toplotu.

 

II

Problem: prevruće nam je ispod sve te odeće

 

Rešenje: staro dobro slojevito oblačenje

 

Tokom zagrevanja i početka vežbanja, sigurno će vam biti potebno više slojeva garderobe kako bi vam bilo toplo. Posle nekog trenutka, budući da je zimska odeća glomazna i topla, imaćete potrebu da se oslobodite jednog sloja. Jednostavno skinite jaknu i zavežite je oko struka i nastavite sa vežbanjem.

 

IV

Problem: loša vidljivost usled mraka i padavina

 

Rešenje: nošenje svetlih ili neon boja

 

Zimi je vreme takvo da smanjuje vidljivost, kako vozačima, tako i pešacima, a sunčeva svetlost kraće traje. Rešenje je da nosite svetla za bicikl ili svetle boje odeće kako ne bi dolazilo do nezgoda.

 

 

 

V

Problem: ne osećamo prste na rukama i stopalima

 

Rešenje: zaštitna oprema

 

Održavanje toplote u ekstremitetima je od izuzetne važnosti, pa nam je potrebna dodatna i pažljivo odabrana oprema pogotovo zimi. Bitno je da odaberemo vodootpornu obuću i donje delove koji su stegnuti oko članaka, kao i rukavice u znatno hladnijim vremenima.

 

 

 

 

VI

Problem: hladnoća na ušima, licu, ustima, nosu…

 

Rešenje: pokrijte ih

 

Kada je napolju hladno, napori našeg tela usmeravaju se ka održavanju toplote vitalnih organa. To znači da je manje krvi usmereno ka ekstremitetima i koži, što dalje implicira da nam je hladno upravo na tim mestima. 

Što se tiče zaštita za glavu, tu su kape, mufovi za uši, trake; onda šalovi i marame za donji deo lica i vrat; naočare za zaštitu od padavina i bolji pregled.

 

 

VII

Problem: ne pije nam se voda

 

Rešenje: hidrirajte se čak i kad vam nije do toga

 

Tokom hladnih, zimskih meseci obično ne osećamo žeđ kao i inače, ali to ne znači da ne treba da unosimo vodu. Kako bismo se ovog pridržavali, možemo poneti vodu sobne temperature sa sobom ili je čak i zagrejati kako bi se kasnije postepeno hladila. S druge strane, možemo popiti dovoljnu količinu pre i posle vežbanja napolju sve dokle ne vežbamo duže od 90 minuta. Voda sa ukusima ili sportski napici mogu pospešiti unos tečnosti u hladnim mesecima.

 

VIII

Problem: borba sa vetrom

 

Rešenje: idite uz vetar

 

Što ste više oznojeniji veća je verovatnoća da izgubite toplotu, a na ovaj način je manje gubite tokom džogiranja.

 

IX

Problem: ukočenost tela

 

Rešenje: ne propuštajte zagrevanje na početku i istezanje na kraju

 

Telu je potrebno vreme da se prilagodi hladnoći, a zatim da se vrati u stanje mirovanja. Pre treninga zagrevajte se između 5 i 10 minuta izvodeći dinamičko zagrevanje koje uključuje lagane kardio vežbe kao i vežbe za mobilizaciju zglobova. 

 

Primer:

 

Minut visokih podizanja kolena

20 iskoraka u stranu

20 skokova sa rukama i nogama u stranu (tzv. Jumping jacs)


Kada završite trening, izdvojte nekoliko minuta za istezanje mišića, a odmah nakon toga presvucite mokru odeću. Ukoliko ste radili vežbe otpora, možete uključiti lagani kardio od 10ak minuna na kraju.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *