Zašto ne treba propuštati teretanu petkom?

Petak. Čim se završi sa poslom imamo utisak da kreće vikend i zasluženi odmor od naporne nedelje. Međutim, ovo je česta greška koju ljudi čine jer zaokruživanje radne nedelje dobrim treningom može pružiti dosta zdravstvenih koristi.

 

Slede sedam razloga zašto je dobro trenirati petkom:

 

 

  • Imaćete više prostora za sam trening

 

 

Niste jedini koji bi najrađe zamenili sprave i tegove nečim zabavnim poput pice i piva ili izlaska sa društvom. To znači da su mnogi drugi poklekli, pa u to vreme u samoj teretani nema previše ljudi. Sprave su prazne, sale idealne za razmahivanje… Ukoliko pohađate neku fitnes grupu, ovaj dan je idealan jer ima manje ljudi, a vi samim tim možete dobiti ličniji pristup od trenera.

 

 

  • Bićete zadovoljniji celog vikenda

 

 

Endorfin koji se dobija vežbanjem, nateraće vas da se više smejete tokom oba dana vikenda. Jedno zanimljivo istraživanje kaže da osmeh može biti podsticajan za mozak jednako kao dobijanje 23 hiljade dolara ukoliko se sprovodi dugoročno 🙂

 

 

  • Bićete super produktivni

 

 

Ukoliko se odlučite za jutarnji trening, posao će vam ići k’o od šale celog dana. Studije pokazuju da vežbanje poput trčanja ili nekog drugog kardio programa poboljšava učenje i performanse na testovima memorije. Ko bi rekao da je malo znoja i osmehivanje sve što vam je potrebno da konačno dobijete tu povišicu?

 

 

  • Porašće vam samopouzdanje

 

 

Ukoliko vežbate između posla i izlaska uveče (možda ne tokom trajanja mera, ali generalno govoreći) veća je verovatnoća da ćete dobiti broj telefona od onog od koga želite. Istraživanja pokazuju da vežbanjem jačamo samopouzdanje i samopoštovanje i lakše prilazimo nepoznatim ljudima. Druga studija kazuje da prilikom vežbanja na otvorenom, pa čak i uz petominutnu šetnju, počinjemo da se osećamo društvenije i opuštenije.

 

 

  • Spavaćete bolje

 

 

Budimo iskreni – mnogi od nas vikende koriste za nadoknađivanje sna. Ukoliko istreniramo u petak, vrlo je verovatno da ćemo već u subotu nadoknaditi san i osećati se mnogo bolje i odmornije. Studije kažu da oni koji sprovode 150 minuta umerene fizičke aktivnosti nedeljno, prijavljuju poboljšanje sna od čak 65%, a tokom dana se osećaju manje pospano. Takođe, trening otpora pokreće naš cirkadijalni sistem koji je odgovoran za san i spavanje. Ljudi koji pate od nekih hroničnih problema vezanih za spavanje, ukoliko četiri meseca dosledno vežbaju, produžiće svoj san za čak 45 minuta.

 

 

  • Držaćete nezdrave vikend navike pod kontrolom

 

 

Znate onaj trenutak kada čitave radne nedelje jedete disciplinovano i zdravo, a onda dođe vikend i vi ne razmišljate ni o čemu drugom nego o krofnama i pici? Trening petkom može da nas u ovome zaustavi. Istraživanja dokazuju da trening visokog intenziteta poput HIIT ili tabate može drastično da suzbije želju za nezdravom hranom tokom vikenda.

 

 

  • Možete se opustiti

 

 

Ukoliko uradimo taj jaki trening u petak, možemo sebi dozvoliti da se opustimo čitavog vikenda i da odmorimo na pravi način. Stizanje zacrtanih broja dana kojima ćemo trenirati nedeljno zna da bude naporno. Stoga završite taj jedan u petak i dozvolite mišićima i telu da se oporavi tokom vikenda, pa se vratite u ponedeljak jači nego ikada!

 

FitPass je sistem koji vam omogućava potpunu slobodu treniranja u preko 650 objekata sa 70 disciplina. Uplatite svoju članarinu već danas!

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *