10 skrivenih prednosti plivanja

Polako ali sigurno ulazimo u plivačku sezonu iako se ona može praktikovati tokom cele godine zahvaljujući zatvorenim bazenima u FitPass sistemu. 

 

Kalendarsko leto počinje za koji dan, a plivanje je sastavni deo njega. To je sport i aktivnost putem koje svi imaju benefite bez obzira koje su starosne grupe, porekla ili stepena iskustva. Plivanje je jedan od retkih sportova kojim se možete baviti od malih nogu, pa sve do pozne starosti. 

 

Plivanje je vrlo korisno, kako za fizičko, tako i za psihično zdravlje. Voda pruža veći otpor od vežbanja na suvom i ima terapeutski efekat hlađenja na telo koji doprinosi mnogim prednostima. Mnogi stučnjaci ističu da je plivanje ustvari idealan sport.
Slede 10 manje poznatih benefita koje plivanje omogućava onom ko se njime bavi.

 

 

  • Poboljšava društveno blagostanje

 

Plivanje je u velikoj meri društveni sport. Plivači svih starosnih grupa mogu ići na časove i zajedno trenirati. Studije pokazuju da zajedničko vežbanje i duženje vode ka poboljšanju mentalnog zdravlja. Učesnici studije imali su niži stepen anksioznosti i depresije nego ostali.

 

 

  • Uči orijentaciji ka cilju

 

Plivači postaju više orijentisani ciljevima svog, kako profesionalnog, tako i privatnog života. Plivanje daje nešto čemu deca i odrasli treba da teže – bilo da se radi o zamahu preko bazena, preko poboljšanja prolaznog vremena, pa do oporavka od povrede rehabilitacijom putem vode, postizanje ciljeva i dostizanje istih je ključno. Veštine koje plivači uče u bazenu su one koje se “prelivaju” i na ostale aspekte života.

 

 

  • Deca koja plivaju postaju aktivni odrasli

 

Plivanje je važna aktivnost koja suzbija stopu gojaznosti kod dece, a takođe je njima i dosta zabavno. Ono sadrži sva tri elementa fizičke aktivnosti koja se preporučuju da bi deca bila zdrava: izdržljivost, snaga i fleksibilnost. Ono pruža deci alate, veštine i posvećenost održavanju zdravijeg načina života kao odrasli.

 

 

  • Plivanje nas čini pametnijima

 

Redovno vežbanje, poput plivanja poboljšava memorijske funkcije i veštine razmišljanja. Ovo je dobro, ne samo za učionicu i rad, već i za način starenja. Redovno vežbanje smanjuje upalu i insulinsku rezistenciju u mozgu, što podstiče rast novih moždanih ćelija. Plivanje takođe poboljšava raspoloženje, smanjuje anksioznost i stres što povećava sposobnost mozga da efikasnije razmišlja.

 

 

  • Plivanje nas uči kako biti deo tima

 

Plivači u timovima ili na časovima imaju bolje veštine pripadnosti i izgradnje tima. Oni nauče da rade zajedno, da se podstiču, komuniciraju i postaju vođe. Sve ove veštine prelaze u izgradnju efikasnih vođa kasnije u životu. Veštine izgradnje tima podstiču saradnju, orijentaciju na ciljeve, inspiraciju, razvoj strategije i koordinaciju što sve rezultira uspešnijom karijerom i boljim profesionalnim odnosima.

 

 

  • Sagoreva više kalorija nego džogiranje

 

Kada uporedimo plivanje sa trčanjem, više kalorija možemo sagoreti prvom opcijom. Energično satno plivanje može utrošiti i do 715 kalorija. Ista količina vremena sa distancom od 8 kilometara utrošiće 606 kalorija. 

 

  • Plivanje usporava starenje

 

Ne postoji tajna tableta za produžavanje životne svežine, ali je bazen (voda) poput neke fontane mladosti. Redovno plivanje može odložiti efekte starenja smanjenjem krvnog pritiska, povećanjem mišićne mase, poboljšanjem protoka kiseonika i krvi u mozgu i celokupnog kardiovaskularnog zdravlja. Plivanje takođe može poboljšati fizičku snagu i ravnotežu kod starijih ljudi, a takođe voda im omogućuje smanjenje upale zglobova. 

 

 

  • Plivanje je dobro za asmatičare

 

Plivanje je odličan izbor za ljude koji prate od hroničnih plućnih bolesti. Oboleli od astme, pogotovo oni koji imaju astmu izazvanu sportom mogu imati problema jer gubitak toplote i vlage u bronhijama dovodi do kontrakcija u kanalićima. To se dešava kada je vazduh suv i hladan napolju. Plivanje je najbolja vežba za pacijente sa astmom jer vlaga iz vode nadomešćuje gubitak vlage izbačene tokom snažnog disanja.

 

 

  • Plivači imaju veće samopouzdanje

 

Plivanje je sport za izgradnju poverenja. Studije pokazuju da mladi plivači pokazuju veći stepen pouzdanosti u sebe od njihovih kolega koji ne plivaju. Ovo važi i za takmičare i za amatere. Ovaj sport uči samopouzdanje u vodi, a ono se prenosi i na kopno i u druge aspekte života.

 

 

  • Minimalna oprema

 

Plivanje je sport koji zahteva najmanje opreme od većine ostalih. Može da se praktikuje samo u kupaćem kostimu i naočarima. 

 

FitPass u svom sistemu ima dosta objekata gde možete praktikovati plivanje, pa izaberite onaj koji vam je najbliži ili koji vam odgovara po nekim drugim kriterijumima OVDE.

Nikad nije prerano niti prekasno za upliv u ovaj sport. Uskočite u vodu, rekreirajte se i zabavite! Vaš život, zdravlje i blagostanje će vam biti zahvalni!

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *