Kako da vežbamo kad je napolju pakleno vruće?

Kad je napolju vruće i lepljivo, poslednje što nam pada na pamet je vežbanje. A to je šteta…

Letnja tela se “prave zimi”, ali se sigurno ne održavaju julskim pivima i roštiljima u prirodi. Osigurajte kondiciju pomoću ovih sedam stručnih saveta za letnje treninge.

 

 

  • Hidratacija!

 

 

 

Što su više temperature, to su šanse za defidrataciju isto više. Gubljenje znatne količine vode može uticati na sve, od percepcije umora do gubitka kratkotrajnog pamćenja. Jako je važno telo da održavamo hidriranim, pa tako obavezno unesite 2-3 čaše vode sat do dva pre vežbanja i po pola čaše na svakih 20ak minuta tokom vežbanja. 

 

 

  • Tačke hlađenja

 

 

Za ciljaniji pristup hlađenju, imajte na umu pulsne tačke. Za početak, razmislite o zglobovima i vratu. Ponesite sa sobom peškir za hlađenje – pokvasite ga, iscedite i stavite na vrat za trenutno smanjivanje temperature. Upravo ta niža temperatura u krvi u rukama i vratu recirkuliraće kroz celo telo i hladiti vas narednih sat vremena. 

 

 

  • Pesak

 

 

 

Plaža nije namenjena samo lenjim pijankama i sunčanju. Zaštitite zglobove tako što ćete istrčati nekoliko sprintova po peščanoj podlozi jer je upravo to podloga sa malim uticajem i štedi više od asfaltiranih podloga, ali pruža i dodatni izazov otpora i povećava intenzitet treninga.

 

 

  • Elektorliti

 

 

Ne posežite za još jednim napitkom koji sadrži elektorlite. Znoj sadrži elektrolite poput natrijuma, kalijuma i kalcijuma, pa ako naporno vežbamo, naše telo zna da gubi ove minerale, ali to nije razlog da unesemo teški elektolitski napitak tokom treninga. Ovaj disbalans možemo nadoknaditi hranom, pa će naše zalihe glikogena biti dobre. Razmišljanje treba da nam se usmeri na bolji odnos proteina i ugljenih hidrata od 1:2 do 1:4 kako bismo pomogli obnavljanju zaliha mišića. 

 

 

  • Oprema

 

 

 

Leto je idealan izgovor za kupovinu nove sportske raznobojne i svetle opreme za trening kako bi odbijala toplotu, a sve te tamne nijanse ostavite za jesen. Takođe, što ste više otkriveni to je termoregulacija boja, odnosno hlađenje je izrađenije. 

 

 

  • Napravite plan

 

 

Baš kao što i poslovni dan ode u nekom levom pravcu bez liste obaveza, tako i trening bez plana. Jednom kad se temperature popnu na više lestvice, možda će vam trčanje odgovarati ali neka to bude ka određenom cilju. Bilo to kuća prijatelja, pijaca sa svežim napicima ili happy hour u obližnjem baru, imaćete nešto čemu ćete se radovati tokom vrelih džogirajućih intervala.

 

 

  • Manje je više

 

 

Provoditi sat vremena na Suncu nije baš najsjajnija ideja, tako da treninzi visokog intenziteta (a kratkog trajanja) mogu biti idealna solucija za period od juna do septembra. U ovim rafalnim treninzima, možete postići puno za kratko vreme i izbeći previše izlaganja sunčevim zracima. 

 

Primer: jednostavni 15-ominutni HIIT trening

 

Posle petominutnog džogiranja u službi zagrevanja, radite svaku vežbu po jedan minut (ukoliko završite predviđenu količinu ponavljanja pre isteka jednog minuta, odmarajte do kraja tog perioda). I tako tri kruga.

 

Minut 1: 10 burpija

Minut 2: 15 sklekova

Minut 3: 30 sekundi plank

Minut 4: 15 skokova u čučanj

Minut 5: 30 sekundi planinarenje trbušnjaka

 

 

FitPass nudi apsolutnu slobodu treniranja, tako da sa svojom članarinom možete tokom letnjih meseci uvrstiti i zabavne, letnje discipline uz sam trening. Sve opcije potražite na našem sajtu.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *