10 eko fitnes trendova koje možete sprovesti odmah

Smanjenje našeg uticaja na okolinu može imati trajan učinak na buduće generacije, a početak se može oličavati na najjednostavniji način – u stvaranju vlastitog ekološki prihvatljivog režima vežbanja. Od udisanja svežeg vazduha, preko ubacivanja bicikla u svakodnevnu rutinu, pa do korišćenja kancelarijske stolice za vežbe za triceps i još mnogo toga, u mogućnosti smo danas da u isto vreme budemo od koristi kako za naše zdravlje tako i za planetu Zemlju.

 

 

  • Pešačenje i planinarenje

 

 

Istraživanje prirode omogućava nam da uživamo u predivnim pejzažima, pogotovo u jesenjem periodu, a teren koji se stalno menja upošljava na pravi način naše noge i tetive. Planinarenje predstavlja vežbu celog tela koja gradi jake mišiće i kosti, poboljšava kardiovaskularno zdravlje, smanjuje rizik od respiratornih oboljenja i poboljšava osećaj za ravnotežu.

 

Kao dodatni bonus, šetanje kroz prirodu nam pomaže u poboljšanju mentalnog zdravlja. Ljudi koji hodaju u prirodi za razliku od urbanog užurbanog okruženja pokazuju manju aktivnost u području mozga povezanim sa depresijom.

 

 

  • Trčanje

 

 

Trčanje i hodanje su ekološke vežbe za koje nije potreban automobil jer ih možete odmah ispred vrata sprovoditi. Osim toga, provođenje vremena na otvorenom, a ne na traci za trčanje, može razraditi mišiće nogu na bolji način. 

 

Trčanje na otvorenom takođe stvara bolju ekonomičnost trčanja (koliko energije trošimo aerobnim intenzitetom) u odnosu na traku sa nagibom od 1%.

 

 

  • Korišćenje opreme za vežbanje koju nađemo kod kuće

 

 

Ne morate uvek da se vozite automobilom do teretane koja troši struju kako biste dobili zadovoljavajući trening za celo telo. Nameštaj i objekte koje imate u svom domu možete koristiti u te svrhe.

Na primer možete koristiti čvrste stolice za triceps. Ispružite noge dalje od stolice, savijte kolena do 90 stepeni i stavite ruke na prednji deo stolice. Držeći stopala u širini kukova, polako se spuštajte na dole dok se laktovi ne saviju za oko 90 stepeni, a zatim se podignete nazad.

 

Prema nekim trenerima, potrebno je vežbati dva puta nedeljno sa slobodnim tegovima, a mesto njih možete koristiti boce sa vodom.

 

Čučnjevi i iskoraci ne zahtevaju ništa sem sopstvene težine tela. Ali možete dodati opterećenje u vidu bilo čega što vam padne pod ruku.

 

Budući da kod kuće nemate nikog da vas usmerava i vodi računa o vašem vežbanju, bitno je slediti nekoliko pravila:

 

  • Ne zadržavajte dah dok vežbate
  • Izdahnite kada podižete ili gurate, udahnite dok se opuštate
  • Konsultujte se sa svojim lekarom pre vežbanja i držite telefon blizu sebe

 

 

  • Joga

 

 

I časovi joge postaju popularniji nego ikad, a kao ekološki bonus ona ne zahteva upotrebu mašina i potrebna joj je samo minimalna oprema, a može se raditi kod kuće, napolju ili u teretani.

 

 

  • Timski sportovi

 

 

Pridruživanjem lokalnom spotskom timu stičemo nove prijatelje i pomažemo životnu sredinu jer su ovi treninzi često na otvorenom. S druge strane, timovi često koriste polovnu opremu od plastike i gume što štedi proizvodnju tih materijala.

 

 

  • Kardio trening

 

 

Predviđa se da će uskoro i na našem tržištu doći sprave za kardio kojima se proizvodi posredstvom ljudskog rada električna energija za napajanje sportskog objekta strujom. 

 

 

  • Plodžing

 

 

Naziv možda ne zvuči poznato, ali potiče iz Švedske i podrazumeva malo ekstremnije bavljenje ekologijom od bilo čega gore navedenog. Plodžing znači šetnju ili planinarenje uz skupljanje smeća i otpadaka usput. Iako je ovo trend koji će možda teško zaživeti na ovim prostorima, nije loše upoznati se sa ovakvim specifičnim stvarima.

 

 

  • Trke za prikupljanje sredstava

 

 

Većina velikih gradova organizuju trke i polumaratone za prikupljanje novca za neki cilj. Na ovaj način možete pronaći neku društveno odgovornu akciju i priključiti se, prepešačiti ili pretrčati 5k ili više i pomoći određenoj organizaciji. 

 

 

  • Biciklizam

 

 

Detaljan uvid u ovaj sport pročitajte u tekstu Marjana Nikolića OVDE!  

 

 

  • Recikliraj FitPass karticu

 

 

U nekim FitPass sportskim objektima možete naći kutije koje su predviđene za prikupljanje sada već zastarelih plastičnih FitPass kartica, koje će ići dalje na recikliranje. Iznos koji se dobije FitPass će duplirati i tako povećan uplatiti u humanitarne svrhe. Na taj način ne samo da štitimo okolinu, već i činimo nešto društveno odgovorno zajedno sa vama, našim korisnicima koje ćemo dodatno i izvlačiti za besplatne članarine. Više informacija pročitajte OVDE

 

Foto: Unsplash.com

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *